Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bara för att! Det ni aldrig trodde skulle hända
Jag tycker också att man måste få nämna sim egen roll, ur ett objektivt perspektiv. Det jag känner att vi måste bort ifrån är formuleringar om sin egen roll i stil med:
-Min roll blir viktig längre fram.
-Om jag dör inatt bör ni titta närmare på X eftersom min roll...
osv. Och så tolkar jag regeln i trådstarten.
Eftersom du inte pekar ut någon specifik (och de som röstat på dig lika gärna kan vara goda) så känns det inte som ett brott mot reglerna, nej.Om man är på väg att bli lynchad är det ok att skriva att
"Om jag åker bör ni fundera över hur det gått till" ( istället för att peka ut nån särskild person )
eller ska man helt undvika kommentarer i den stilen?
Och en än så länge neutral roll som kan förbli neutral eller välja att spela för antingen goda eller onda, glöm inte den.Det känns knappast heller som någon idé att fundera över antalet onda/goda heller eftersom det inte är klart med roller ännu. Men vi är iallafall 13 deltagare, x antal onda och y antal goda (hehe ).
Jag håller med. Nu när ingen vet vem någon annan är så är det bättre odds för att få ut en ond.Ulvarna vet alltså inte om varann och det borde betyda att chansen faktiskt är större att vi får ut en ond redan i första DL eftersom ulvarna inte kan samla sina röster och bevaka att en god åker. Det är ju bra. Å andra sidan så funderar jag på vad detta gör för balansen i slutänden? Iofs beror det väl på vad Adalind väljer.
En annan grej som är bra: eftersom rollerna lottas först efter DagDL1 så bör inte Nick (som jag antar har nyckeln från början) kunna åka i första lynch.
Hade tänkt svara på detta Q, men ser att både LL och flera andra hunnit svara (telefonen vägrade skriva inlägg förut )det var utifrån det LL anger i lekstarten ( se det citerade nedan) jag funderade
och iom att det pratats så mycket angående hintningar i anmälningstråden så tycker jag att det är bra att få det riktigt tydligt vad som gäller denna gången. För det är ju inte roligt med straff i leken pga hintningar ( oavsett vilken sida det drabbar)
Jag tycker också att man måste få nämna sim egen roll, ur ett objektivt perspektiv. Det jag känner att vi måste bort ifrån är formuleringar om sin egen roll i stil med:
-Min roll blir viktig längre fram.
-Om jag dör inatt bör ni titta närmare på X eftersom min roll...
osv. Och så tolkar jag regeln i trådstarten.
X= godaSå ekvationen ser ut så här:
goda+onda + (?) = 13 Gör det något enklare?
X= goda
Y= onda
Z= neutral
X+Y+Z=13
Just nu (före DL) så är:
Z=1
X+Y=12
12/3=4
Så, kanske:
X=8
Y=4
För att fortsätta med ekvationerna
EDIT:(förutsatt den normala tredjedelen)
Det kan dock fortfarande finnas en z med så njaX= goda
Y= onda
Z= neutral
X+Y+Z=13
Just nu (före DL) så är:
Z=1
X+Y=12
12/3=4
Så, kanske:
X=8
Y=4
För att fortsätta med ekvationerna
EDIT:(förutsatt den normala tredjedelen)
Din uträkning känns rörig Tror det blir enklare att spekulera efter DL. Nu är det nog lättare att räkna som bsfDet kan dock fortfarande finnas en z med så nja
Tex 12 kvar kommer det ju vara efter DL
X=7-8 (goda)
Y= 4-5 ( onda
Z= 0-1 ( neutral)
Kanske känns som mer rimligt att arbeta utifrån?
edit: förstod att du menade innan dl sedan , jag var mer inne på efter dl
jag läste det som hon menade att det var fördelningen efter dl som skulle bli 8/4, jag insåg att jag fattade det fel, därav edit.Din uträkning känns rörig Tror det blir enklare att spekulera efter DL. Nu är det nog lättare att räkna som bsf
Min ekvation gällde just nulägetDet kan dock fortfarande finnas en z med så nja
Tex 12 kvar kommer det ju vara efter DL
X=7-8 (goda)
Y= 4-5 ( onda
Z= 0-1 ( neutral)
Kanske känns som mer rimligt att arbeta utifrån?