Grimm - Ulvlek!

*trippelt*

(först händer inget, sedan postas tre inlägg :o)
Nu vet jag varför jag fick en massa notisar från dig som inte gick att hitta :p

Eller så är jag seg med att fatta ;)
Har nog inte vart med i en lek med ett kärlekspar...
Men jag tror att jag fattar nu :)

Är det säkert vilken sida den infon går till? Eller kan den hamna i lyan?
En eller två kommer få denna info. Vid en lottas det bland båda lagen, annars lottas infon bland en på var sida.

jag har förstått det som så att den uppväckta blir ett spöke som får rösta till LL i PM, även efter spökväckarens död (som spöckväckaren normalt fungerar)
Utöver detta så räknas spöket med i balansen som god så länge väckaren lever.
Och efter väckarens död kan spöket välja att självmordsbomba.

Det vi inte har fått svar på är om Spöket får behålla sina förmågor det hade innan det dog (ängel/siare ex)
Och det är det jag antar att @Sasse vill bolla med Myrten innan hon ger besked om :)
Jag känner att det kanske är dags att gå och lägga sig eftersom jag tydligen inte kan förklara :p

Innan spökväckaren har dött har spöket inga specialkrafter förutom att den räknas som god (att goda får +1 i sitt lag). Spöket får inte skriva i lektråden utan enbart PMa med spökväckaren. Efter att spökväckaren dött räknas inte längre spöket som god, men kan rösta via PM. Spöket kan även välja att bomba (döda) en medspelare, men förlorar då röstmöjligheten.

Men vad krävande ni är! :D

Vinstvillkor: Goda vinner när alla ulvar är döda, onda vinner när ulvarna är fler än goda.

Och om Adalind har nyckeln när någon av ovanstående är uppfyllt så vinner hon ifall att hon valt att vara neutral, right?

Då gäller det alltså att bara ulvarna ska dödas? eventuella onda utanför lyan räknas inte in i något av fallen?

Nu vet jag varför jag fick en massa notisar från dig som inte gick att hitta :p
:rofl:
Oj, ja då vet vi att det fungerar åt det hållet med... :p

En eller två kommer få denna info. Vid en lottas det bland båda lagen, annars lottas infon bland en på var sida.

Jag känner att det kanske är dags att gå och lägga sig eftersom jag tydligen inte kan förklara :p

Innan spökväckaren har dött har spöket inga specialkrafter förutom att den räknas som god (att goda får +1 i sitt lag). Spöket får inte skriva i lektråden utan enbart PMa med spökväckaren. Efter att spökväckaren dött räknas inte längre spöket som god, men kan rösta via PM. Spöket kan även välja att bomba (döda) en medspelare, men förlorar då röstmöjligheten.
Nja, jag utgår kanske för mycket från hur spöckväckaren normalt fungerar (och då brukar väl spöket få rösta när väckaren lever, har jag för mig)

Nja, jag utgår kanske för mycket från hur spöckväckaren normalt fungerar (och då brukar väl spöket få rösta när väckaren lever, har jag för mig)
Det här är en twist på rollen. Tänk annorlunda ;)

@cirkus Jag tog inte med Adalind i vinstvillkoren, men hon vinner alltså om hon fått tag i nyckeln till leken slut (förutsatt att hon valt att spela solo).

Det andra förstod jag nog inte pga. trötthet?

Det här är en twist på rollen. Tänk annorlunda ;)

@cirkus Jag tog inte med Adalind i vinstvillkoren, men hon vinner alltså om hon fått tag i nyckeln till leken slut (förutsatt att hon valt att spela solo).

Det andra förstod jag nog inte pga. trötthet?

Alltså det svarta fåret behöver inte dödas för att goda sidan ska vinna?
Och den onda sidan vinner enbart om ulvarna är fler än goda - inte ulvarna + fåret.

Gå och lägg dig ;)

Alltså det svarta fåret behöver inte dödas för att goda sidan ska vinna?
Och den onda sidan vinner enbart om ulvarna är fler än goda - inte ulvarna + fåret.

Gå och lägg dig ;)
Nej, bara ulvarna behöver lynchas. Och ulvarna vinner när de är fler än goda.

Ska ske! Senare :p

ok
det var minst sagt ett annorlunda eftersnack!
Men samtidigt roligt att det var så många engagerade som hade funderingar om många bra saker!
Fortfarande har jag lite svårt att släppa matematik-snacket och röster hit och dit pga än det ena än det andra med bokstäver. Å andra sidan var Mirtai god som började( iaf med algebran) så kanske inget som betyder något mer än att det är första DL?
LL har twistpåsen full - så mycket kan man nog våga säga iaf:angel:

Uppdaterar/förtydligar rollen (och väljer att inte invänta Myrtens svar, utan "tänka själv")

Superspökväckare: Superspökväckaren kan någon gång under leken återuppliva en deltagare som dött (förutsatt att spökväckaren själv lever). Återupplivningen kan ske när som helst under leken och är inte bunden till de vanliga deadlines. Dock måste återupplivningen ske inom ett speldygn efter att ”återupplivningsobjektet” dött. Pmar Lekledaren när den vill återuppliva.

Spöket får inte skriva i lektråden eller rösta, men får däremot samtala med spökväckaren via PM. Spöket räknas som en god deltagare när den återupplivas, men behåller inga eventuella specialförmågor.

Om spökväckaren dör, räknas inte längre spöket som god (utan är enbart spöke). Spöket får dock, efter att spökväckaren dött, rösta via PM till LL. Spöket har även valmöjligheten att kasta en bomb mot en medspelare, men förlorar då sin möjlighet att rösta.

ok
det var minst sagt ett annorlunda eftersnack!
Men samtidigt roligt att det var så många engagerade som hade funderingar om många bra saker!
Fortfarande har jag lite svårt att släppa matematik-snacket och röster hit och dit pga än det ena än det andra med bokstäver. Å andra sidan var Mirtai god som började( iaf med algebran) så kanske inget som betyder något mer än att det är första DL?
LL har twistpåsen full - så mycket kan man nog våga säga iaf:angel:

De rösterna tolkar jag mest som förklädda BoP-ar.
Jag kan liksom inte se hur det ska göra någon till ond

efter att ha granskat rollistan så jag får det till att det ser ut så här:
7 goda roller
siarlärling
välsignad
röstfifflare
drake
Superspökväckare
Bagare
Ängel

4 onda roller
3 ulvar
1 svart får

Sedan har vi vårat ? Adalind som ska ha valt hur den vill spela nu
Spelar hon solo? och om inte:
Vilken sida kan hon tänkas spela på?

De rösterna tolkar jag mest som förklädda BoP-ar.
Jag kan liksom inte se hur det ska göra någon till ond
Inte jag heller, enstaka gånger kan folk försäga sig, men mest är det vid DL1 mer eller mindre desperata övertolkningar av roll och OT diskussioner. Givetvis kan det vara rätt också men det är mer slumpen, någon måste rimligen gissat rätt, i denna leken säger dock rösterna mindre än vanligt.

efter att ha granskat rollistan så jag får det till att det ser ut så här:
7 goda roller
siarlärling
välsignad
röstfifflare
drake
Superspökväckare
Bagare
Ängel

4 onda roller
3 ulvar
1 svart får

Sedan har vi vårat ? Adalind som ska ha valt hur den vill spela nu
Spelar hon solo? och om inte:
Vilken sida kan hon tänkas spela på?

Just vilken sida Adalind valt (god/ond/neutral) tror jag kan vara svårt att komma fram till (än i alla fall...)
Jag tror att det beror mycket på vem som har fått rollen och vad den personen gillar att spela...

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar