Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
okMiniuppdatering!
Ett spöke har väckts!
(Vågar inte skriva mer ifall mobilnätet dör igen)
Håller med till viss del. Någon ska väl få reda på vilken sida hon väljer om jag har förstått @Sasse rätt?Just vilken sida Adalind valt (god/ond/neutral) tror jag kan vara svårt att komma fram till (än i alla fall...)
Jag tror att det beror mycket på vem som har fått rollen och vad den personen gillar att spela...
Någon kommer få veta vilken sida Adalind har valt, likt spioninfo. Jag kommer lotta ut det. Men alla kommer inte få den informationen.
Du får se hur det blir när rollistan kommer upp efter DL
+ @cirkus
Som jag skrev till Q4 i PM är det ok att ha funderingar om hur roller kan tänkas fungera, båda nu och senare. Tänk på att era funderingar ska vara objektiva, det är t.ex. inte ok att hänvisa till rollistan och skriva att övriga lätt kan lista ut vilken roll man/någon annan har. Och liknande. @Klara förstod regeln korrekt.
Det är som sagt ok att ha funderingar om hur roller kan fungera i nuläget. Som i exemplet ovan i citatet är det ok att cirkus har funderingar om Nick, även om rollen tillfaller henne efter DL. Det räknas inte som en hint, eftersom cirkus inte har rollen i detta nu och inte kan hinta om en roll hon eventuellt får i framtiden.
Även senare i leken får man nämna sin egen roll, men inte just antyda att man har just den rollen.
Frågor om sin egen roll får också skrivas i tråden, men man får vara noga med hur man uttrycker sig och hålla det objektivt. Ett annat sätt att skicka PM till mig om det är något specifikt man undrar.
Och som exemplet ovan "Bra att ängeln gjorde sitt jobb" eller dylikt, får skrivas i tråden utan att räknas som hint.
uppdaterar min lista efter LLs uppdatering:efter att ha granskat rollistan så jag får det till att det ser ut så här:
7 goda roller
siarlärling
välsignad
röstfifflare
drake
Superspökväckare
Bagare
Ängel
4 onda roller
3 ulvar
1 svart får
Sedan har vi vårat ? Adalind som ska ha valt hur den vill spela nu
Spelar hon solo? och om inte:
Vilken sida kan hon tänkas spela på?
Jo, det var därför jag skrev "(än i alla fall)"Håller med till viss del. Någon ska väl få reda på vilken sida hon väljer om jag har förstått @Sasse rätt?
Sedan kan man fundera på hur mycket den/de som får reda på något kommer att våga försöka förmedla det i leken?Jo, det var därför jag skrev "(än i alla fall)"
Jag hoppas hon är god eller neutral, det blir tufft med 7 goda och 5 onda.Just vilken sida Adalind valt (god/ond/neutral) tror jag kan vara svårt att komma fram till (än i alla fall...)
Jag tror att det beror mycket på vem som har fått rollen och vad den personen gillar att spela...
Men 7 som får rösta om jag tolkade rollerna rätt.ok
så då kan man säga att det iom detta egentligen finns 8 goda nu enligt min sammanställning tidigare
Den här leken blir den med minst inlägg någonsin Nä, riktig jädra typiskt att Q blev käk, men tur att hon använde sin förmåga direkt.Vem ska nu skriva i tråden? Men om jag har förstått det här rätt nu så hann spökväckaren väcka Mirtai för hon var väl den enda som hade hunnit dött ?, sen käkade ulvuslingarna upp spökväckaren, så nu får Mirtai rösta till LL men det är ingen som kan föra hennes talan i tråden? Skit hur som helst för @quarter4ever är grymt duktig på att hitta ulvar så jag förstår ju att lyan valde att käka henne...
Två goda antar jag att du menar? Annars undrar jag vilken sida du står på...Det var ju en smakstart för ulvarna. Två onda i ett slag i och med att spöket numera inte räknas in i sammanställningen över goda och onda.
Det var ju en smakstart för ulvarna. Två onda i ett slag i och med att spöket numera inte räknas in i sammanställningen över goda och onda.
Det var ju sjutton ocksåUppdatering!
Monroe och Rosalee har just förlovat sig, men innan det är dags för bröllop vill Rosalees mamma och syster återförenas efter flera års bruten kontakt. Rosalee och Monroe blir bjudna på middag, och sedan går det bara utför...
Efter den misslyckade middagen får Rosalee kalla fötter, skjuter upp bröllopet och tar en paus från allt. Hon lämnar Portland och Monroe stannar kvar.
Quarter4ever var Rosalee – superspökväckare
(Tyvärr ville inte datorn hjälpa mig med videon, men förhoppningsvis funkar det nästa gång)
Dag DL tisdag: 22.00!
Uppdatering!
Monroe och Rosalee har just förlovat sig, men innan det är dags för bröllop vill Rosalees mamma och syster återförenas efter flera års bruten kontakt. Rosalee och Monroe blir bjudna på middag, och sedan går det bara utför...
Efter den misslyckade middagen får Rosalee kalla fötter, skjuter upp bröllopet och tar en paus från allt. Hon lämnar Portland och Monroe stannar kvar.
Quarter4ever var Rosalee – superspökväckare
(Tyvärr ville inte datorn hjälpa mig med videon, men förhoppningsvis funkar det nästa gång)
Dag DL tisdag: 22.00!
Jag blev lite deppad igår när jag tyckte att vi hade lite större chans än vanligt att få ut en ond i första DL, så lyckades vi ändå få ut en god. Men just nu så är det ju i allafall en liten klen tröst att den goda som rök i lynch hann bli väckt. Typiskt att q åkte, jag tycker ju alltid att hon är mycket värdefull med alla sina teorier nu hoppas jag att hon och spöket kan hjälpas åt att leta ulvar i bakrunden och rösta rätt.
Och som nummer 311 på bollen - det var ju en konstig; rent av freudiansk felskrivning av Klara? Är hon en ond som jublar och råkade skriva fel i hastigheten?
Själv vill jag nog hålla ett extra öga på Shaggy idag - hon röstade på q, för att hon tyckte det var skumt att hon la sin röst sist. Själv tänkte jag precis tvärt om - det är typiskt för en god q med viktig roll att göra så. Tänker också att iom den roll hon hade så räknade q med att om hon råkade lägga en avgörande röst på en god så kunde hon ändå väcka den. Sen blir jag sådär - å ena sidan och å andra sidan - skulle en ulv verkligen välja att käka samma som den röstat på? Varför inte liksom? Särskilt som det är en spelare som ulvarna uppenbarligen gärna ville bli av med.