Grimm - Ulvlek!

Ny dag och jag känner mig inte speciellt mycket klokare än vad jag gjorde igår... :banghead:

DL 1
17:40 Mirtai röstar på Blacksmithfarm
18:16 cirkus röstar på Artline
19:29 Habina röstar på Mirtai
20:13 Snurrfian röstar på Klara
20:55 Klara röstar på Snurrfian
20:55 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
21:07 EmmaN röstar på Snurrfian
21:10 FiaM röstar på bollen__
21:16 Shaggy röstar på Quarter4ever
21:22 Lobelia röstar på Habina
21:22 Artline röstar på EmmaN
21:24 bollen__ röstar på blacksmitfarm
21:26 quarter4ever röstar på Habina

Deltagare:
cirkus
Snurrfian
Artline
Blacksmithfarm
bollen__
Habina
Klara
FiaM
Shaggy
Lobelia
EmmaN

Goda roller
siarlärling
välsignad
röstfifflare
drake
Bagare
Ängel
Spöke som röstar dolt via PM

Onda roller

3 ulvar
1 svart får

Okänd roll

God/ond/neutral?

Fy vad det är svårt nu :p

Ingen hade fått sin roll när vi röstade igår - så några samband mellan ulvarna kommer inte att kunna hittas där (medvetna, sedan kan det ju ha råkat bli rätt för onda.)

Klaras felskrivning och Cirkus tankevurpa om Q och hennes roll är väl det som sticker ut lite.
Alla kan göra misstag utan att det behöver betyda att man är ond för det - men eftersom förutsättningarna är som de är i den här leken så är det inte mycket annat att gå på än.
Cirkus är stark förespråkare till att behålla Q, då hon är viktig som god och som ond ändå kan hjälpa lyan utanför leken. Jag förstår att vilken lya som helst (i brist på bättre formulering..) vill bli av med Q och att käka henne kanske är det enklaste alternativet.

Att Q käkades tror jag som sagt var för att lyan inte ville ha henne som motspelare - att sedan eventuellt få misstankar riktade mot Shaggy och/eller Habina (för att de röstat på resp. fått röst av Q) vore ju bara en bonus.
Just det gör att jag idag kommer att avstå att rösta på någon av dem - jag tror att det är troligare att de är goda än onda pga ovan.

Lobelia, Artline och bollen__ röstar alla sent. Och om man ska gå efter teorin att de onda ville smyga med för att undvika upptäckt så talar deras tidpunkt för röst till deras nackdel. Men det är inte tillräckligt för att basera en röst på. Intressant för framtiden däremot.

Jag är benägen att förstå men inte hålla med bsf om tankarna runt Shaggy (jag är ju defintionsmässigt misstänksam mot den som röstar på q i första lynch - jag tänker faktiskt inte göra avkall på det ens när bsf lyfter tanken om att det är bara för att det är en bonus för lyan att kunna göra så.) Men fattar inte riktigt var Habina kommer in i bilden som möjlig (för lyan?) att misstänka bara för q's röst på henne. Q kan ju rimligtvis inte vetat om Habina var god eller ond. Hon röstade ju i blindo lika mycket som alla andra.

Min tankevurpa var ju tja, lite korttänkt, men när jag tänkt efter så inser jag att helt fel ute var jag inte - q insåg ju att oavsett vem som var superspökväckaren så lär ju den väcka en god om en god åker redan i DagDL1. Så nje, jag tycker nog att tanken inte sticker ut så särskilt om man tänker efter.

Själv vill jag inte avskriva någon så snabbt som bsf tycks vilja.

Jag är benägen att förstå men inte hålla med bsf om tankarna runt Shaggy (jag är ju defintionsmässigt misstänksam mot den som röstar på q i första lynch - jag tänker faktiskt inte göra avkall på det ens när bsf lyfter tanken om att det är bara för att det är en bonus för lyan att kunna göra så.) Men fattar inte riktigt var Habina kommer in i bilden som möjlig (för lyan?) att misstänka bara för q's röst på henne. Q kan ju rimligtvis inte vetat om Habina var god eller ond. Hon röstade ju i blindo lika mycket som alla andra.

Min tankevurpa var ju tja, lite korttänkt, men när jag tänkt efter så inser jag att helt fel ute var jag inte - q insåg ju att oavsett vem som var superspökväckaren så lär ju den väcka en god om en god åker redan i DagDL1. Så nje, jag tycker nog att tanken inte sticker ut så särskilt om man tänker efter.

Jag vill hitta någon att rösta på idag. Och då måste jag ju börja någonstans. :)

Q visste inget om Habina, nej. Men de som röstat på/fått röster av den som käkas brukar ju tas upp dagen efter. Därav la jag till Habina där.

Kan vi hitta någon ulv bland de som håller sig lite i lekens bakgrund genom att inte skriva så mycket kanske? De tre som skrivit minst antal inlägg:

Habina - har skrivit tre inlägg varav två som handlade om roligt tema och liknande och ett röstinlägg där hon röstar på Mirtai (betyder väl ingenting egentligen).
Hittat hit! Vilken rolig lekstart. :) När jag fick PM från LL fattade jag ingenting, men nu har det klarnat. ;)
Fördel är förstås att ulvarna kan riskera att rösta ut någon ulv, nackdel är att det blir svårt att utläsa något från DL1 i efterhand. Kan säkert bli många omedvetna alibiröster...
När jag började leka blev jag utröstad i första lynch i typ min andra eller tredje lek för att jag sade att jag var god... Så det har ändrats en del. ;)
Habina röstar på Mirtai
Eftersom hon röstade på blacksmithfarm som jag tyckte var mycket pedagogisk och bra med sin matematik. Quarter4ever försökte röra till det och det tycker jag också är skumt, men Mirtai är mer skum som försöker slippa matematiken. :p
Med det sagt mår jag skräp (vems idé var det att åka iväg på okända vägar för att hämta hö, när jag VET att jag blir helt slut i huvudet av det + jobba tre timmar efter det) och vet inte om jag orkar hålla mig upprätt många minuter till. Jag hoppas komma in någon gång till ikväll, men om jag inte gjort det så har jag i alla fall röstat. :)

Shaggy
- med tre inlägg varav ett röstinlägg och ett inlägg där Qs sena röstning ifrågasätts.
Snart dl och jag har inte en susning. Det finns ett par jag vet att jag inte ska rösta på men sen?
Shaggy röstar på Quarter4ever
För att hon trots mycket skrivande fortfarande inte röstat. Det känns som hon vill avvakta och glida med i röstningen genom att rösta så sent som möjligt
Intressant teori. Jag tycker nog snarare att Qs sena röst ger mig vibbar åt andra hållet. Varför vänta så länge och sen lägga en andraröst som bara lägger upp ytterligare en till lottning. För mig känns hela den spelstilen skum. Detta framförallt som hon börjat efterlysa spelare redan strax efter kl 14 en måndag. Det kan inte direkt vara någon nyhet att många jobbar dagtid. Varför så bråttom när man inte vet sin roll och tänker vänta med att rösta till sista sekunden?
En annan intressant fråga är varför du drar de paralleler du gör och föser Q mot god bara för den sena rösten. I de lekar jag läst så röstar vanligen Q sent oavsett roll.

FiaM - med fem inlägg varav alla är funderande kring roller eller konstaterande om rollerna.
Hittat hit :)

Jag tror inte att de övriga spelarna får veta vilken sida Adalind väljer, så har det i alla fall varit i tidigare lekar där det funnits en deltagare som kunnat välja sida... @Sasse?

Spännande med en annorlunda start på leken. Just nu känns det som att det här upplägget mest har fördelar då det inte blir så mycket OT utan mest frågor och funderingar som är relevanta :up:.
Nu gäller det ju att hitta något att gå på till första DL men tyvärr lär väl det bli lika svårt som vanligt...

Har fått ett besked idag som gjort att jag inte har kunnat fokusera på leken så min röst kommer tyvärr att ha en motivering som nog inte ens är värd att kalla motivering... :crazy:
På grund av att hon drar upp skolan och därmed ger mig hemska flashbacks från mattelektionerna så röstar jag på bollen_.
FiaM röstar på bollen_

Håller med till viss del. Någon ska väl få reda på vilken sida hon väljer om jag har förstått @Sasse rätt?

Ny dag och jag känner mig inte speciellt mycket klokare än vad jag gjorde igår... :banghead:

DL 1
17:40 Mirtai röstar på Blacksmithfarm
18:16 cirkus röstar på Artline
19:29 Habina röstar på Mirtai
20:13 Snurrfian röstar på Klara
20:55 Klara röstar på Snurrfian
20:55 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
21:07 EmmaN röstar på Snurrfian
21:10 FiaM röstar på bollen__
21:16 Shaggy röstar på Quarter4ever
21:22 Lobelia röstar på Habina
21:22 Artline röstar på EmmaN
21:24 bollen__ röstar på blacksmitfarm
21:26 quarter4ever röstar på Habina

Deltagare:
cirkus
Snurrfian
Artline
Blacksmithfarm
bollen__
Habina
Klara
FiaM
Shaggy
Lobelia
EmmaN

Goda roller
siarlärling
välsignad
röstfifflare
drake
Bagare
Ängel
Spöke som röstar dolt via PM

Onda roller

3 ulvar
1 svart får

Okänd roll

God/ond/neutral?

Jag vill hitta någon att rösta på idag. Och då måste jag ju börja någonstans. :)

Q visste inget om Habina, nej. Men de som röstat på/fått röster av den som käkas brukar ju tas upp dagen efter. Därav la jag till Habina där.

Ok. Själv tycker jag att du gjorde det enkelt för dig att just de två som på något vis var inblandade i q vill du inte rösta på. Jag är ledsen men jag förstår faktiskt inte att du vill avskriva dom så snabbt.

Sen att du letar nån att rösta på det förstår jag, det gör jag med, men jag väljer att hålla alla dörrar öppna och inte avskriva någon än.

Fast nu snurrat du till det än mer och jag blir ytterligare osäker på din roll. Q visste inte att det fanns någon spökväckare alls med i leken när hon röstade.

Jag ska utveckla mina tankar om cirkus när jag satt mig vid datorn. Hatat att försöka utveckla saker på mobilen.

Fast nu snurrat du till det än mer och jag blir ytterligare osäker på din roll. Q visste inte att det fanns någon spökväckare alls med i leken när hon röstade.

O_o

Ja, jäklars vad jag snurrar till det - det har inte med min roll att göra ;) . Det är svårt för mig att hålla reda på vilken info som fanns när. Jag måste ju också säga att väldigt få timmars sömn varje natt gör ju inte saken lättare.

Oavsett så tycker jag inte att q's röst på Habina var skum alls och jag förstår faktiskt inte varför just den ska nagelfaras - bara för att q blev käk. Och varför Habina ska sättas som god pga detta. Alltså jag får inte ihop det. Samma sak med Shaggy - varför ska hon nödvändigtvis vara god bara för att hon röstade på q?

Det som stör mig är att bsf vill godförklara två stycken redan nu. Jag vill inte göra det.

Jag blev lite deppad igår när jag tyckte att vi hade lite större chans än vanligt att få ut en ond i första DL, så lyckades vi ändå få ut en god. Men just nu så är det ju i allafall en liten klen tröst att den goda som rök i lynch hann bli väckt. Typiskt att q åkte, jag tycker ju alltid att hon är mycket värdefull med alla sina teorier nu hoppas jag att hon och spöket kan hjälpas åt att leta ulvar i bakrunden och rösta rätt.

Och som nummer 311 på bollen - det var ju en konstig; rent av freudiansk felskrivning av Klara? Är hon en ond som jublar och råkade skriva fel i hastigheten?

Själv vill jag nog hålla ett extra öga på Shaggy idag - hon röstade på q, för att hon tyckte det var skumt att hon la sin röst sist. Själv tänkte jag precis tvärt om - det är typiskt för en god q med viktig roll att göra så. Tänker också att iom den roll hon hade så räknade q med att om hon råkade lägga en avgörande röst på en god så kunde hon ändå väcka den. Sen blir jag sådär - å ena sidan och å andra sidan - skulle en ulv verkligen välja att käka samma som den röstat på? Varför inte liksom? Särskilt som det är en spelare som ulvarna uppenbarligen gärna ville bli av med.

När vi röstade igår var det bara en person som visste om sin roll. Adalind. Övriga visste om de var onda eller goda och hade ingen aning om vilka roller som skulle komma att vara med i leken. Att cirkus verkar ha så svårt att minnas detta (enligt citaten ovan där hon förvirrar sig kring hur Q röstat beroende på att Q skulle ha vetat sin roll, eller vilka roller som skulle komma) ser jag kan bero på två saker. Antingen är cirkus Adalind och minns inte att alla andra inte visste om sina roller. Eller så är cirkus ond. Är man ond är det ju inte lika noga vilken roll man kommer att få, är man ond är man ond så att säga. Med stor sannolikhet ulv. Eventuellt ond utanför lyan. I vilket fall som helst är ju målet att få ut goda. Goda sidan är ju mer intresserade av vilken specifik roll man kommer att få. Man vill ju veta vilka eventuella möjligheter man har att hitta de onda.

Om nu cirkus är Adalind är jag rädd att vi har en ond Adalind. Cirkus brukar inte göra någon hemlighet av att hon föredrar att spela som ond.

Baserat på det här känns det som ett enkelt val flr mig med min röst idag.

Klara röstar på cirkus.

O_o

Ja, jäklars vad jag snurrar till det - det har inte med min roll att göra ;) . Det är svårt för mig att hålla reda på vilken info som fanns när. Jag måste ju också säga att väldigt få timmars sömn varje natt gör ju inte saken lättare.

Oavsett så tycker jag inte att q's röst på Habina var skum alls och jag förstår faktiskt inte varför just den ska nagelfaras - bara för att q blev käk. Och varför Habina ska sättas som god pga detta. Alltså jag får inte ihop det. Samma sak med Shaggy - varför ska hon nödvändigtvis vara god bara för att hon röstade på q?

Det som stör mig är att bsf vill godförklara två stycken redan nu. Jag vill inte göra det.

Där håller jag med dig, Jag tror det är hemskt svårt att utläsa något alls av rösterna igår. Men jag tror ändå att du är skum. ;)

Läst ikapp mig nu. Har varit i radioskugga nästan hela dagen. :(

Cirkus tycker jag beter sig märkligt, hon snurrar in sig på ett sätt som inte är likt henne. Men gör det henne ond? Oklart...

Att jag blir godförklarad för att goda quarter4ever röstade på mig i Dl1 gör mig misstänksam mot blacksmithfarm. Nog för att jag vet min roll, men är det inte lite väl långsökt att godförklara någon på de grunderna?

EmmaN försöker hitta ulvar genom att kolla på de minst aktiva. Jag kommer inte vara jätteaktiv den här leken @EmmaN , precis som jag varit i de tidigare lekarna. Jag leker för att det är kul och jag leker så mycket jag hinner. Hittills har jag inte fått någon varning från LL för bristande aktivitet och så länge jag inte får det tänker jag fortsätta leka. Det gäller oavsett vilken roll jag har. ;) Men jag gillar att du i alla fall gör ett försök att hitta ulvar, så det blir lite mer plus i kanten. :)

Men nje, mina tankar runt q handlar om frustration över att bsf vill göra två spelare till goida bara för att de antingen röstade på q eller q röstade på dom. DET stör mig. När jag blir entusiastisk över en tanke så går jag all-in i den och kanske inte tänker helt klart särskilt inte med sömnbrist- vilket i detta fall är att q's röst på Habina inte borde betyda att Habina nödvändigtvis är god såsom bsf vill få det till utan att q röstade i blindo precis som alla vi andra.

Att jag blir godförklarad för att goda quarter4ever röstade på mig i Dl1 gör mig misstänksam mot blacksmithfarm. Nog för att jag vet min roll, men är det inte lite väl långsökt att godförklara någon på de grunderna?

Och inte bara dig utan även Shaggy som röstade på q. Det är detta som stör mig.

O_o

Cirkus tycker jag beter sig märkligt, hon snurrar in sig på ett sätt som inte är likt henne. Men gör det henne ond? Oklart...

EmmaN försöker hitta ulvar genom att kolla på de minst aktiva. Jag kommer inte vara jätteaktiv den här leken @EmmaN , precis som jag varit i de tidigare lekarna. Jag leker för att det är kul och jag leker så mycket jag hinner. Hittills har jag inte fått någon varning från LL för bristande aktivitet och så länge jag inte får det tänker jag fortsätta leka. Det gäller oavsett vilken roll jag har. ;) Men jag gillar att du i alla fall gör ett försök att hitta ulvar, så det blir lite mer plus i kanten. :)

Men jag har inte godförklarat någon!!!

Jag skrev att jag nog inte skulle rösta på Shaggy eller Habina pga att Q blev käk. Det betyder inte att jag absolut tror att de är goda!
Men jag tänkte försöka få något vettigt ur gårdagens röstning för att ha något att gå på idag.

Där håller jag med dig, Jag tror det är hemskt svårt att utläsa något alls av rösterna igår. Men jag tror ändå att du är skum. ;)

Det går bra att tro det.

Jag tycker dock att dina argument är ungefär lika hållbara som om jag skulle tycka du var skum pga din felskrivning. Det är liksom lite i samma härad. Känns som om du har hittat något att gripa tag i för att rikta bort blickarna från din egen felskrivning

Äsch då! Det finns ju bara en massa felskrivningar att gå på så nåt annat måste jag ju hitta på :p Mer en "glöm-inte-bort-att-ulvar-kan-gömma-sig" än någon seriös teori.

Jag tror för övrigt mer på att quarter4ever blev käkad för att hon är en slipad spelare, än att det skulle förvirra kring mig och shaggy.

Men jag har inte godförklarat någon!!!

Jag skrev att jag nog inte skulle rösta på Shaggy eller Habina pga att Q blev käk. Det betyder inte att jag absolut tror att de är goda!
Men jag tänkte försöka få något vettigt ur gårdagens röstning för att ha något att gå på idag.

Fast du uttrycker det på ett sätt så jag tolkar det som att lyan har riggat att att rösterna ska styras dit pga q blev käk.
Jag tror att q blev käk för att hon är jobbig för lyan.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar