Grimm - Ulvlek!

Självklart är det en ren felskrivning. Det visar återigen att jag inte ska leka på jobbet.

Däremot blir jag misstänksam mot cirkus nu som teorier om hur q ska ha resonerat kring sin röst igår, baserat på vilken roll hon hade. Vid röstningen igår var det ju ingen som visste vilken roll dom hade.

Detta kom under tiden som jag postade mitt inlägg (lyckades i alla falll få det postat i ett exemplar även om det tog tiiiid:p)
Jag blev lite deppad igår när jag tyckte att vi hade lite större chans än vanligt att få ut en ond i första DL, så lyckades vi ändå få ut en god. Men just nu så är det ju i allafall en liten klen tröst att den goda som rök i lynch hann bli väckt. Typiskt att q åkte, jag tycker ju alltid att hon är mycket värdefull med alla sina teorier nu hoppas jag att hon och spöket kan hjälpas åt att leta ulvar i bakrunden och rösta rätt.

Och som nummer 311 på bollen - det var ju en konstig; rent av freudiansk felskrivning av Klara? Är hon en ond som jublar och råkade skriva fel i hastigheten?

Själv vill jag nog hålla ett extra öga på Shaggy idag - hon röstade på q, för att hon tyckte det var skumt att hon la sin röst sist. Själv tänkte jag precis tvärt om - det är typiskt för en god q med viktig roll att göra så. Tänker också att iom den roll hon hade så räknade q med att om hon råkade lägga en avgörande röst på en god så kunde hon ändå väcka den. Sen blir jag sådär - å ena sidan och å andra sidan - skulle en ulv verkligen välja att käka samma som den röstat på? Varför inte liksom? Särskilt som det är en spelare som ulvarna uppenbarligen gärna ville bli av med.

Sedan kan det ju alltid vara så att lyan käkar någon för att kasta misstankar mot den som har röstat på spelaren i lynchen.

Och som sagt, knepig felskrivning av @Klara??
Fast hon krånglade till det för sig i förra leken med (när hon var god - till en början...)

Detta kom under tiden som jag postade mitt inlägg (lyckades i alla falll få det postat i ett exemplar även om det tog tiiiid:p)

Sedan kan det ju alltid vara så att lyan käkar någon för att kasta misstankar mot den som har röstat på spelaren i lynchen.

Fast hon krånglade till det för sig i förra leken med (när hon var god - till en början...)

Är det så knepigt att man förväxlar Två ord?

Ja, jag säger ju det - å ena sidan eller å andra sidan. Jag tror att lyan käkade q för att hon var den de helst ville bli av med - inte för att kasta misstankar på någon annan i första hand.

Jaha - detta får mig spontant att fundera lite över vilken roll @cirkus kan tänkas ha...
Hon brukar ju alltid förespråka att de enda som vinner något på en död Q är lyan.

Frågan är om det placerar cirkus i lyan, eller inte?
Jag menar att eftersom hon anser att Q är skarp och bra att ha kvar för goda så kanske hon som ond gärna vill bli av med Q?
Så cirkus skulle vara ond baserat på att Q blev käk och Det skulle vara Cirkus val?

Det känns lite som om @cirkus drar lite förhastade slutsatser? I går visste Q enbart att hon var god, att hon hade en viktig roll eller inte hade hon inte en aning om, men Q brukar rösta sent oavsett så det reagerade jag inte på alls.
Men gör det Cirkus ond för att hon anser att Q är skicklig och farlig för lyan? Nej det tycker åtminstone inte jag, att Q är skicklig och farlig för en lya är väl ingen större hemlighet och jag tror att nästan vilken lya som helst skulle försöka käka Q...
@Klara verkar bli lite irriterad över att vi vara flera som uppmärksammade hennes miss, och irritationen känns intressantare än själva misstaget, men det kan även bero på lite stress på jobbet.

Så cirkus skulle vara ond baserat på att Q blev käk och Det skulle vara Cirkus val?
Jag ser det som en möjlighet, ja.

Just för att cirkus brukar förespråka att behålla Q kan jag tänka mig att hon (cirkus) som ond känner sig lite obekväm med en god Q kvar i leken - hon har ju ett extra hinder att ta sig över för att "kunna misstänka Q". Alltså "måste" hon käkas. Lika bra att få det överstökat, typ.

Det måste inte vara så. men jag ser det som ett alternativ i alla fall :)

Till första käket? Hur skulle det få någon seriöst misstänkt?

Senare ser jag det som fullt realistiskt men folk måste ha diskuterat och uttalat en bestämd åsikt, åtminstone i min värld, och inte bara gjort en svag förstadagsröst.

Teoretiskt så har hon ju rätt. Jag tycker ju att q är extremt värdefull som spelare det är ingen hemlighet. Men jag är nog inte ensam om att tycka det däremot så är jag alltid rätt så tydlig med det. Att det skulle placera mig i lyan varje gång som q blir käk känns väl sådär. ;)

Det känns lite som om @cirkus drar lite förhastade slutsatser? I går visste Q enbart att hon var god, att hon hade en viktig roll eller inte hade hon inte en aning om, men Q brukar rösta sent oavsett så det reagerade jag inte på alls.
Men gör det Cirkus ond för att hon anser att Q är skicklig och farlig för lyan? Nej det tycker åtminstone inte jag, att Q är skicklig och farlig för en lya är väl ingen större hemlighet och jag tror att nästan vilken lya som helst skulle försöka käka Q...
@Klara verkar bli lite irriterad över att vi vara flera som uppmärksammade hennes miss, och irritationen känns intressantare än själva misstaget, men det kan även bero på lite stress på jobbet.

Aaa, jag glömde av att hon inte fått sin roll när DL1 var O_o

Men faktiskt så reagerade jag på just att hon la rösten sent - det har jag bara sett q göra som god. Det var därför som jag reagerade på att Shaggy tyckte det var skumt att q la rösten sent - eftersom min erfarenhet var annorlunda.

Till första käket? Hur skulle det få någon seriöst misstänkt?

Senare ser jag det som fullt realistiskt men folk måste ha diskuterat och uttalat en bestämd åsikt, åtminstone i min värld, och inte bara gjort en svag förstadagsröst.
Inte seriöst misstänkt kanske, mer få igång tankar som:
Eftersom de käkade Q och Shaggy röstade på Q så borde Shaggy inte sitta i lyan, eller så bluffar de...
Kanske mer alibifunderingar än misstänkliggörande. Och inget som går att läsa ut förrän senare i leken antagligen...

Utöver fördelen att bli av med Q då...

Edit: eller Habina för den delen, som var den som Q röstade på...

Aaa, jag glömde av att hon inte fått sin roll när DL1 var O_o

Men faktiskt så reagerade jag på just att hon la rösten sent - det har jag bara sett q göra som god. Det var därför som jag reagerade på att Shaggy tyckte det var skumt att q la rösten sent - eftersom min erfarenhet var annorlunda.
Det kan stämma att det är en god Q som röstar sent, jag tror att hon bara har varit god de sista lekarna så jag har nog inte tänkt så mycket på det. Men jag tror inte att @Shaggy har spelat så mycket med Q, och då kan jag förstå att det ser skumt ut om man inte är "van" vid Q ;)

Jag ser det som en möjlighet, ja.

Just för att cirkus brukar förespråka att behålla Q kan jag tänka mig att hon (cirkus) som ond känner sig lite obekväm med en god Q kvar i leken - hon har ju ett extra hinder att ta sig över för att "kunna misstänka Q". Alltså "måste" hon käkas. Lika bra att få det överstökat, typ.

Det måste inte vara så. men jag ser det som ett alternativ i alla fall :)

Cirkus kan mycket väl vara ond, och ja hon har tjatat om Q till förbannelse, jag kan mycket väl se en lya som röstar ut Q helt oberoende om Cirkus är med. Om vi kör på samma spår ser jag det som ett mer tydligt tecken på ondska utifrån att Cirkus är vid liv då Cirkus är en skicklig spelare som ofta käkas tidigt.

Det känns dock som en trist teori, Cirkus är Ulv för att hon inte blev käkad... men fullt möjlig.

Det har varit mycket snack om roller sedan jag var inne och aktivt läste sist (igår). Tyckte att spökväckaren var svårförstådd men inser att jag inte behöver förstå den till punkt och pricka längre då Q ju tyvärr hade fått den rollen och blev uppäten. Tur att kraften hann användas innan iallafall :up: Det har även kommit en del spännande tankar om cirkus. Måste sticka till stallet nu så får läsa och klura vidare när jag kommer hem och hoppas att det kommit lite fler funderingar även kring andra. Känner mig inte redo att rösta än utan skulle gärna ha lite mer att gå på än vad som skrivits hittills idag.

Vad som kan ha hänt sedan igår;
Någon kan ha blivit siad
Några kan ha blivit ett kärlekspar

Något mer?

Det har varit mycket snack om roller sedan jag var inne och aktivt läste sist (igår). Tyckte att spökväckaren var svårförstådd men inser att jag inte behöver förstå den till punkt och pricka längre då Q ju tyvärr hade fått den rollen och blev uppäten. Tur att kraften hann användas innan iallafall :up: Det har även kommit en del spännande tankar om cirkus. Måste sticka till stallet nu så får läsa och klura vidare när jag kommer hem och hoppas att det kommit lite fler funderingar även kring andra. Känner mig inte redo att rösta än utan skulle gärna ha lite mer att gå på än vad som skrivits hittills idag.

Vad som kan ha hänt sedan igår;
Någon kan ha blivit siad
Några kan ha blivit ett kärlekspar

Något mer?
Någon/några har fått veta vilken sida adalind har valt.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar