Grimm - Ulvlek!

Jag tror för övrigt mer på att quarter4ever blev käkad för att hon är en slipad spelare, än att det skulle förvirra kring mig och shaggy.

Fast du uttrycker det på ett sätt så jag tolkar det som att lyan har riggat att att rösterna ska styras dit pga q blev käk.
Jag tror att q blev käk för att hon är jobbig för lyan.

Ja, jag tror också att det är anledningen till att Q blev käkad. Något annat har jag aldrig påstått :)

Jag spann bara vidare på att det vore bra för lyan om käket dessutom gjorde att någon god kunde misstänkas sas. Som en bonus (som jag skrev innan)

(edit - la till fetning i citaten...)

Jag tycker det är lika svårt idag som det var igår.

Jag har ju utmärkt mig med min förvirring . Klara har utmärkt sig med sin felskrivning. bsf har *inte* godförklarat någon, bara aviserat att hon inte tänker rösta på två för hon tycker det verkar riggat av lyan att de ska bli misstänkta. Varken Habina eller jag håller med om hennes tankar här.

Resten har typ inte varit inne nästan alls.

Vilken hopplös men bra sammanfattning @cirkus Jag skall kika lite mer på leken samtidigt som jag ser på film (måste lämna tillbaka den imorgon!) och se om jag blir mer förvirrad av den kombinationen eller mindre. ;)

Ja, jag tror också att det är anledningen till att Q blev käkad. Något annat har jag aldrig påstått :)

Jag spann bara vidare på att det vore bra för lyan om käket dessutom gjorde att någon god kunde misstänkas sas. Som en bonus (som jag skrev innan)

Såklart att det är en bonus om det är så.
Frågan är ju bara om man kan våga utgå ifrån det?

Det går bra att tro det.

Jag tycker dock att dina argument är ungefär lika hållbara som om jag skulle tycka du var skum pga din felskrivning. Det är liksom lite i samma härad. Känns som om du har hittat något att gripa tag i för att rikta bort blickarna från din egen felskrivning

Nja, jag tycker nog att din förvirring är större än min felskrivning. Mest pga att det hände inte bara en, utan två gånger.

Kan vi hitta någon ulv bland de som håller sig lite i lekens bakgrund genom att inte skriva så mycket kanske? De tre som skrivit minst antal inlägg:

Habina - har skrivit tre inlägg varav två som handlade om roligt tema och liknande och ett röstinlägg där hon röstar på Mirtai (betyder väl ingenting egentligen).

Shaggy
- med tre inlägg varav ett röstinlägg och ett inlägg där Qs sena röstning ifrågasätts.

FiaM - med fem inlägg varav alla är funderande kring roller eller konstaterande om rollerna.
Jag tror inte att en ulv medvetet håller sig i bakgrunden. Men du har rätt i att det är bra att ha koll på de osynliga eftersom det är lätt att bara fokusera på dem som syns :)

Kanske inte, men vad tusan kan man våga utgå från?:crazy:

Jag vet inte :crazy:

Särskilt inte med avseende på att TA-DAA nu kommer jag ihåg det (eller har jag snurrat för tredje gången :confused::confused:) . Alla utom en hade ingen aning om sin *roll* vid DagDL. Så onda kan ha röstat på onda , goda på goda, onda på goda, goda på onda och den som visste sin roll kan ha röstat på vem som helst. :banghead::banghead::banghead:. Det går fan inte att dra några slutsatser av röstningen.

Du var ju inne på de som la en andraröst - men jag kan inte få ut något av det heller. Det betyder ju ingenting heller vad jag kan komma fram till

Jag känner mig faktiskt lika lost idag som igår.

Jag gillar inte att det är jättemånga som inte varit inne nästan alls.

Jag vet inte :crazy:

Särskilt inte med avseende på att TA-DAA nu kommer jag ihåg det (eller har jag snurrat för tredje gången :confused::confused:) . Alla utom en hade ingen aning om sin *roll* vid DagDL. Så onda kan ha röstat på onda , goda på goda, onda på goda, goda på onda och den som visste sin roll kan ha röstat på vem som helst. :banghead::banghead::banghead:. Det går fan inte att dra några slutsatser av röstningen.

Du var ju inne på de som la en andraröst - men jag kan inte få ut något av det heller. Det betyder ju ingenting heller vad jag kan komma fram till

Jag känner mig faktiskt lika lost idag som igår.

Jag gillar inte att det är jättemånga som inte varit inne nästan alls.

Typ så. Det här DL2:t är nästan svårare än en normal DL1 är - eftersom vi nu har info från en röstning, men knappt kan använda den...

Klara: De onda låtsas ju vara goda så därför tror jag att det är lättare för en ond att klanta sig när man formulerar sig eftersom den just måste låtsas.

Lobelia: Jag tyckte hon verkar överdrivet förvirrad när hon uppmärksammade Klaras fel. Jag tycker det var ganska tydligt att Klara skrev fel. #216

Bsf: Jag måste erkänna att jag också tänkte på cirkus när jag såg att Q hade blivit uppäten. Men jag tycker att bsf var väldigt snabb med att vilja sprida misstankar ditåt. Att Bsf inte kommer rösta på Habina och shaggy för de troligen är goda känns som bsf vill släppa dem lite för snabbt. För med resten av deltagarna tycker jag bsf har dörrarna öppna för möjlighet.

Cirkus: Jag förstår hur Klara tänker. Det var lite skumt att Cirkus inte tänkte på att Q inte visste sin roll. Även om de onda inte visste sin roll så tror jag ändå att de kan identifiera sig lättare med rollen ulv redan innan de fick sin roll. Med tanke på att det bara skulle finnas en ond utanför lyan så var risken stor att man skulle bli ulv om man var på onda sidan.

Nu har jag skummat igenom leken igen och jag tycker att BSF snurrar in sig väl mycket kring att försöka resonera runt röstningen igår. Jag vet att det är något att försöka utgå ifrån, men som jag ser det så säger den inte värst mycket. Det var bara en person som visste om sin roll, och den personen kan ju gömma sig precis vart som helst. Jag tänker hålla ett vakande öga på BSF framåt, något hos henne skaver.

Puh jag var rädd att dl var 21, jag fastnade på föräldramöte på barnets blivande skola. :D Men jag vet fortfarande inte vad jag ska rösta på... Jag måste försöka läsa på igen... Den som snurra in sig mest så här långt är Cirkus, men gör det henne ond? Jag vet inte...

Nu har jag funderat och funderat och kommer ingenstans.

Jag tror nog ändå att det kan vara så att de onda väntade ut röstningen igår (någon/några av dem i alla fall) och eftersom @bollen__ la den näst sista rösten (q la den sista...) och dessutom la den på mig så:

Blacksmithfarm röstar på bollen__

För att jag tror att hon kanske är ond och att hon (i alla fall delvis) därför väntade ut röstningen igår. Plus att hon röstade på mig, en andra röst som la upp mig till lottning.

Ja, jag erkänner att det är delvis en hämndröst, men jag hittar inget vettigt att gå på. Dyker något bättre upp så är jag beredd att ändra röst...

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar