Grimm - Ulvlek!

Äh fan - jag röstar - det får bära eller brista. Halmstrå, halmstrå.

Jag har ju lik lista som Lobelia. Den jag hittar mest på är ändå Lilltess.

Jag tycker att rösten på goda q i första skaver - inte för att man inte får rösta på q i första (jag lovar att aldrig mer tjata om det) utan för att jag tyckte q's sena röst var typiskt för hur q har spelat som god. Det var ungefär den enda jag kände att jag nästen kunde tro något om i det läget. Sen så kom bsf's märkliga uttalande om att inte rösta där och jag blev osäker (ännu mer efter att bsf visade sig vara fåret - är det lur eller ???) . Sen så kom Shaggys reaktion och jag kom av mig igen. Alltså har jag blivit lurad att komma av mig två gånger?

cirkus röstar på Lilltess
Jag förstod inte riktigt vad du menade med det jag fetade i ditt citat, kan du förklara tydligt och långsamt för mig? ;) Hade BSF skrivit att hon inte vill rösta på Shaggy/lilltess? För jag hittar inget om det, men jag kanske missar något?

Du jag vet inte riktigt, mina teorier är inte direkt starka. Dig har jag haft en vag känsla om som ond hela tiden men mest för att du misstänkte mig för att jag reagerade på att klara gjorde en felskrivning. Det skaver ordentligt att du tog upp det, som om du letade efter något att misstänka hos rätt personer för att kunna ändra rösten. Det är annat lika luddig Emma tar upp en del.

Det skulle kunna vara vem som som ond egentligen, det är bara indicier, men som pekar en aning åt ond eller god (eller inte alls och personen mest bara inte får plats).
Hade du tyckt att det var lika misstänkt om jag hade skrivit samma sak om någon annan? eller känns det bara så för du vet att du är god?

jag fick bara käslan av att du spelade lite dum

Jag förstod inte riktigt vad du menade med det jag fetade i ditt citat, kan du förklara tydligt och långsamt för mig? ;) Hade BSF skrivit att hon inte vill rösta på Shaggy/lilltess? För jag hittar inget om det, men jag kanske missar något?

ja hon skrev att hon inte ville lägga rösten på Shaggy eller på Habina.
Nånstans efter första dagDL. Både jag och Habina reagerade på det och kallade det godförklaring, det gillade hon inte

Jag kan försöka hitta det om du vill

Fy vad det är svårt nu :p

Ingen hade fått sin roll när vi röstade igår - så några samband mellan ulvarna kommer inte att kunna hittas där (medvetna, sedan kan det ju ha råkat bli rätt för onda.)

Klaras felskrivning och Cirkus tankevurpa om Q och hennes roll är väl det som sticker ut lite.
Alla kan göra misstag utan att det behöver betyda att man är ond för det - men eftersom förutsättningarna är som de är i den här leken så är det inte mycket annat att gå på än.
Cirkus är stark förespråkare till att behålla Q, då hon är viktig som god och som ond ändå kan hjälpa lyan utanför leken. Jag förstår att vilken lya som helst (i brist på bättre formulering..) vill bli av med Q och att käka henne kanske är det enklaste alternativet.

Att Q käkades tror jag som sagt var för att lyan inte ville ha henne som motspelare - att sedan eventuellt få misstankar riktade mot Shaggy och/eller Habina (för att de röstat på resp. fått röst av Q) vore ju bara en bonus.
Just det gör att jag idag kommer att avstå att rösta på någon av dem - jag tror att det är troligare att de är goda än onda pga ovan.

Lobelia, Artline och bollen__ röstar alla sent. Och om man ska gå efter teorin att de onda ville smyga med för att undvika upptäckt så talar deras tidpunkt för röst till deras nackdel. Men det är inte tillräckligt för att basera en röst på. Intressant för framtiden däremot.
@Snurrfian

ja hon skrev att hon inte ville lägga rösten på Shaggy eller på Habina.
Nånstans efter första dagDL. Både jag och Habina reagerade på det och kallade det godförklaring, det gillade hon inte

Jag kan försöka hitta det om du vill

Gärna för jag håller på och velar som en tok! ;)

Hade du tyckt att det var lika misstänkt om jag hade skrivit samma sak om någon annan? eller känns det bara så för du vet att du är god?

jag fick bara käslan av att du spelade lite dum

Jag vet inte om jag hittat just den saken om någon annan, jag läser ju noggrannare om mig själv. Men ja det är en typ av skrivsätt som jag reagerar på, att sprida vaga lösa misstankar i början av leken. Jag har ägnat mig åt det själv ;)

Gärna för jag håller på och velar som en tok! ;)

Jag hittade!

Ingen hade fått sin roll när vi röstade igår - så några samband mellan ulvarna kommer inte att kunna hittas där (medvetna, sedan kan det ju ha råkat bli rätt för onda.)

Klaras felskrivning och Cirkus tankevurpa om Q och hennes roll är väl det som sticker ut lite.
Alla kan göra misstag utan att det behöver betyda att man är ond för det - men eftersom förutsättningarna är som de är i den här leken så är det inte mycket annat att gå på än.
Cirkus är stark förespråkare till att behålla Q, då hon är viktig som god och som ond ändå kan hjälpa lyan utanför leken. Jag förstår att vilken lya som helst (i brist på bättre formulering..) vill bli av med Q och att käka henne kanske är det enklaste alternativet.

Att Q käkades tror jag som sagt var för att lyan inte ville ha henne som motspelare - att sedan eventuellt få misstankar riktade mot Shaggy och/eller Habina (för att de röstat på resp. fått röst av Q) vore ju bara en bonus.
Just det gör att jag idag kommer att avstå att rösta på någon av dem - jag tror att det är troligare att de är goda än onda pga ovan.

Lobelia, Artline och bollen__ röstar alla sent. Och om man ska gå efter teorin att de onda ville smyga med för att undvika upptäckt så talar deras tidpunkt för röst till deras nackdel. Men det är inte tillräckligt för att basera en röst på. Intressant för framtiden däremot.

Detta är i allafall det första - sen kom lite till när vi dividerade om det

Jag vet inte om jag hittat just den saken om någon annan, jag läser ju noggrannare om mig själv. Men ja det är en typ av skrivsätt som jag reagerar på, att sprida vaga lösa misstankar i början av leken. Jag har ägnat mig åt det själv ;)
Vid det tillfället fanns inte så mycket :)

Men om du är god så tycker jag du borde granska snurrfian, cirkus och Emma. minst en av dem måste vara onda om lilltess och bollen är onda.

Men om både lilltess och bollen är onda. Varför lägger då bollen en andra röst på mig? Hon borde väl ha kunnat lägga en röst på mig utan att det var konstigt.

@cirkus @Artline Så ni tänker alltså att i och med att Habina var god så borde det innebära att Shaggy/lilltess är ulv? Det skulle ju kunna vara så att båda är goda, men det skulle betyda att BSF tänkte väldigt långt fram i sådana fall, så det lutar ju mer åt att Lilltess faktiskt är ulv, jag skulle önska att hon kunde komma in och visa lite mer, men nu börjar det bli ont om tid...

Vid det tillfället fanns inte så mycket :)

Men om du är god så tycker jag du borde granska snurrfian, cirkus och Emma. minst en av dem måste vara onda om lilltess och bollen är onda.
Cirkus har jag granskat till förbannelse, jag fastnar bara på utröstningen av BSF, jag kan inte förstå BSF beteende både innan och under utröstningen om hon är ond. Hade en till hakat på typ så hade hon starkt bidragit till att lyncha en i lyan. Möjligt, jovisst, troligt njae- klar risk för att bli käkad dessutom.

@cirkus @Artline Så ni tänker alltså att i och med att Habina var god så borde det innebära att Shaggy/lilltess är ulv? Det skulle ju kunna vara så att båda är goda, men det skulle betyda att BSF tänkte väldigt långt fram i sådana fall, så det lutar ju mer åt att Lilltess faktiskt är ulv, jag skulle önska att hon kunde komma in och visa lite mer, men nu börjar det bli ont om tid...

Alltså - jag VET inte. Nånting måste ju bsf menat med det där...men jag vet verkligen inte vad
Jag har ju röstat på lilltess, men jag är inte säker.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023