Grimm - Ulvlek!

Uppdatering!

Adalind har förgiftat Nicks vän och Nick kan enbart hejda giftet från att spridas genom att få Adalinds blod i sig. Han stämmer därför möte med henne och en vild fight utbryter.

Adalind har förlorat sina krafter och är inte längre ett hot mot gruppen.

FiaM var Adalind - ond ficktjuv

DagDL torsdag: 22.00
Tjusigt ulvar, ni reparerade vårt misstag :)

Jo jag var drivande, det kändes så troligt med vad jag trodde var Habinas sia och BSF som inte försökte rädda sig själv. Luften gick ur mig där men jag var inte direkt ensam om att tro på teorin.

Jag blev lite förvirrad med twisten med ficktjuven @Sasse, kan du inte förklarar lite där om rollen? Helt klart är LL ond som ger ut en dold ond roll.

Jag måste börja om igen, har väldigt lite koll på vad jag tycke om folk.

Den jag granskat närmst är @cirkus och då BSF val att rikta in sig på henne när det såg ut som hon skulle ryka. Jag har svårt att se ett får ge sig på en i lyan på det viset. Säker är jag inte. Jag får återkomma när jag kollat närmre. Knepigt.

Jo jag var drivande, det kändes så troligt med vad jag trodde var Habinas sia och BSF som inte försökte rädda sig själv. Luften gick ur mig där men jag var inte direkt ensam om att tro på teorin.

Jag blev lite förvirrad med twisten med ficktjuven @Sasse, kan du inte förklarar lite där om rollen? Helt klart är LL ond som ger ut en dold ond roll.

Jag måste börja om igen, har väldigt lite koll på vad jag tycke om folk.

Den jag granskat närmst är @cirkus och då BSF val att rikta in sig på henne när det såg ut som hon skulle ryka. Jag har svårt att se ett får ge sig på en i lyan på det viset. Säker är jag inte. Jag får återkomma när jag kollat närmre. Knepigt.
jag säger ju att LL:ar (eh vad sjutton heter de i pluralis??) alltid är onda:down:

Känner mig inte helt på topp och det känns som jag inte bidrar något.

Alla röstade på Klara igår förutom Emma och Snurrfian. Jag får känslan av att någon ulv kan ha röstat på bollen för att inte ha en god klara i sin röststatistik.

Men varken Emma eller snurrfian har gjort något misstänkt. Emma känns god pågrund av hennes teori om att bsf kunde vara fåret. Jag måste läsa igenom inläggen som skrivits sedan Klara åkte. Känns som jag inte har någon koll alls.

Känns som sagt som jag inte har koll alls och upprepar mer än kommer med något nytt :banghead:

Lobelia lägger en tidig röst på Klara och håller fast vid den. Hade en ulv verkligen vågat sticka ut så?
Cirkus lägger också en tidig röst på Klara. Det var inte oväntat att den skulle hamna på Klara då hon misstänkte henne redan kvällen innan.

Bollen. Bsf röst på henne känns skum. Undrar om hon försökte hinta till lyan eller bara röstade på en oskyldig god.
shaggy/lilltess: frågan är varför bsf inte ville rösta på henne och tyckte att hon verkade mot det goda håller pågrund av Q käket.

Det hade ju blivit en dold god roll om Adalind istället valt goda sidan :)

Tanken kring Adalind var att hon skulle ha snarlika krafter som Gollum i Sagan om ringen leken, ifall hon valde att spela solo. När hon nu istället valde att spela för ett lag tilldelades hon en specialroll för den sidan. Eftersom hon valde onda sidan fick hon en inte så stark ond roll för att ha kvar en jämn balans i leken.

Rollbeskrivningen är: Ficktjuven– Stryker omkring i byn och stoppar händerna där de inte ska vara. Tre gånger lyckas stölderna och om offret har någon specialförmåga övergår den följande natt till tjuven. Om t.ex. siaren ficktjuvas får hon inte sia den natten, förmågan går över till tjuven. Tjuven kan bara stjäla från en spelare en gång. Tjuven meddelar LL vid DagDL om vem den vill tjuva från.

Jag vet inte om du fick svar på din fråga? Utveckla gärna frågan annars.

Jag känner mig som att jag måste börja från början jag med.

Jag har en tanke som jag har prövat.

Låt oss säga att FiaM lyckats sno Habinas sia nattDL1 (jag kan ju inte hitta vem Habina har siat) och låt oss säga att hon snodde en av ulvarnas käk nattDL2 - hon visste då att Habina var siare och kunde käka henne. Detta är rätt så långsökt och flera led. Men ändå en tanke som jag tror funkar rent tidsmässigt. Jag tycker ju att ulvarna varit oförskämt pricksäkra i sitt val av käk. Och Habina visade ju inte så att någon fattade att hon var siare (i allafall kan jag inte se vem hon har siat) och om då tjuven visste så är pricksäkerheten inte så konstig..äähh fan jag vet inte.

Jag tror faktiskt att hon stal sian iom att i allafall jag inte kan hitta vem Habina siat. Sen tanken om käket av Habina är lite mer lös och baserar sig på att jag tycker de varit så satans pricksäkra.

Det är synnerligen störande att det inte finns någon spion som sitter på info, det hade ju varit mumma i detta läge

Det värsta är att denna tanke inte leder oss närmre några ulvar.

För övrigt så skulle jag vilja rösta nu och jag känner mig så sjukt nollställd. Det finns ingenting som jag känner att jag hakar tag i. Känner mig som att jag bara upprepar vad jag skrivit förut.

Tanken om att bsf har hintat till lyan iom sin röst på bollen__ är ju en tanke, men jag tycker inte det är så mycket att gå på. Samtidigt så *kan* det ju vara så. Problemet är att själva bollen__ inte gjort så mycket skumt som jag reagerar på, det är liksom haken här. Halmstrå #1

Sen är det ju detta med att bsf inte ville rösta på Shaggy/Lilltess(eller Habina). Alltså jag vet verkligen inte var jag ska göra av den tanken. Det måste ju funnits något skäl till varför hon skrev så - visste hon att en av dom var i lyan (den enda som är kvar, Lilltess) och hon försökte vinka till lyan genom detta? Men hur skulle lyan fatta det om den andra uppenbarligen inte var där? Eller? Jag har ju funderat på Shaggy/Lilltess sedan första DL, men jag kom ju av mig först pga bsf's uttalande sen pga Shaggy hoppade av för att jag misstänkte henne för vad hon tyckte var orättvisa grunder. Jag ska försöka bortse ifrån det - och faktum är att min tanke kvarstår - jag tyckte det var rätt troligt att q var god iom att hon gjort precis så de senaste lekarna när hon varit god, väntat in i det längsta med att rösta. MEN Shaggy har inte lekt med q så mycket och det kan ju vara ärligt att hon tinte gjort samma notering som jag gjort. Så även detta är ett sketet halmstrå.

Sen är det Artline som jag inte heller tycker varit skum däremot så får jag inte någon tydlig känsla av att hon letar ulvar, hon glider med lite på samma teorier som varit innan. Sticker inte ut alls, är detta en ulv som glider under radarn? Det är lite som med bollen__ minus bsf's röst på bollen__ ännu ett halmstrå

Lobelia som var drivande igår ligger lågt idag och det förstår jag faktiskt. Antingen är hon god som inte vill driva mot en annan god idag och iom att det inte finns så mkt att gå på fattar jag det. Eller så är hon ond och väljer att hålla låg profil . Jag har bara väldigt svårt att tänka mig att hon som ond skulle drivit så hårt som hon gjorde igår - hennes frågor var relevanta och Klara lyckades inte svara riktigt på dom så jag förstår att hon röstade där (det gjorde ju jag med)

Snurrifan eller EmmaN är väl de som är längst bort i nuläget med att få min röst

men vem ska jag rösta på?
Var är alla - tittar ni på hockey eller?

För övrigt så skulle jag vilja rösta nu och jag känner mig så sjukt nollställd. Det finns ingenting som jag känner att jag hakar tag i. Känner mig som att jag bara upprepar vad jag skrivit förut.

Tanken om att bsf har hintat till lyan iom sin röst på bollen__ är ju en tanke, men jag tycker inte det är så mycket att gå på. Samtidigt så *kan* det ju vara så. Problemet är att själva bollen__ inte gjort så mycket skumt som jag reagerar på, det är liksom haken här. Halmstrå #1

Sen är det ju detta med att bsf inte ville rösta på Shaggy/Lilltess(eller Habina). Alltså jag vet verkligen inte var jag ska göra av den tanken. Det måste ju funnits något skäl till varför hon skrev så - visste hon att en av dom var i lyan (den enda som är kvar, Lilltess) och hon försökte vinka till lyan genom detta? Men hur skulle lyan fatta det om den andra uppenbarligen inte var där? Eller? Jag har ju funderat på Shaggy/Lilltess sedan första DL, men jag kom ju av mig först pga bsf's uttalande sen pga Shaggy hoppade av för att jag misstänkte henne för vad hon tyckte var orättvisa grunder. Jag ska försöka bortse ifrån det - och faktum är att min tanke kvarstår - jag tyckte det var rätt troligt att q var god iom att hon gjort precis så de senaste lekarna när hon varit god, väntat in i det längsta med att rösta. MEN Shaggy har inte lekt med q så mycket och det kan ju vara ärligt att hon tinte gjort samma notering som jag gjort. Så även detta är ett sketet halmstrå.

Sen är det Artline som jag inte heller tycker varit skum däremot så får jag inte någon tydlig känsla av att hon letar ulvar, hon glider med lite på samma teorier som varit innan. Sticker inte ut alls, är detta en ulv som glider under radarn? Det är lite som med bollen__ minus bsf's röst på bollen__ ännu ett halmstrå

Lobelia som var drivande igår ligger lågt idag och det förstår jag faktiskt. Antingen är hon god som inte vill driva mot en annan god idag och iom att det inte finns så mkt att gå på fattar jag det. Eller så är hon ond och väljer att hålla låg profil . Jag har bara väldigt svårt att tänka mig att hon som ond skulle drivit så hårt som hon gjorde igår - hennes frågor var relevanta och Klara lyckades inte svara riktigt på dom så jag förstår att hon röstade där (det gjorde ju jag med)

Snurrifan eller EmmaN är väl de som är längst bort i nuläget med att få min röst

jag tittar på hockey men har bevakning på tråden, givetvis
förhindrad av reglerna att delge mera.......

Färgar mammas hår! :D

Med tanke på att typ alla är mer eller mindre oskumma kommer jag nog bli tvungen att rösta på den som jag tycker verkar minst oskum så att säga. :D Vem det blir får jag nog fundera lite på men det finns bara en massa småsaker att gå på som egentligen inte behöver betyda något alls och det är extremt svårt då tycker jag.

Från att i förra leken ha en karta som ungefär stämde efter DL2 så känns det lite som att informationsbristen är total.

Det jag tror nu, taget från minnet är att Snurrrfia är god, hon körde sitt eget race, som en god Snurris gör. Det skulle kännas konstigt att någon i lyan gick emot strömmen så totalt. Och jag har samma tankar runt Emma, men med skillanden att hon teoriar på ett sätt jag begriper mig på

Jag håller Cirkus som svagt god utifrån röstresultatet DL 2 och BSFs resonemang, jag kan inte begripa varför ett svart får skulle bita tag i en ond Cirkus på det viset.

Kvar har jag Artline, bollen__ och Shaggy/Lilltess som de tre ulvarna av ren uteslutningsmetod (och en vag sådan).

bollen_ ligger närmst till hands efter BSF röst tidigt där vida andra DL. BSF hade inte något direkt behov att rösta tidigt så BSF kan kanske ha följt den sk praxisen för får att ge sig till känna.

Art fick jag en ond känsla av vid ett teroinlägg inför DL 2 och röstade på henne då. Jag reagerade då mest på att hon teoriade emot mig för att jag frågat Klara om hennes felskrivning. Det kändes som en ond som vill hålla vägar öppna att rösta på andra. Mycket vag ock luddig känsal och jag fick inte den samma nu när jag läste.

Shaggy/lilltess är knepigare, ärligt talat hänger jag inte med i resonemangen rin dem. Det jag regerade på däremot var reaktionen på Cirkus teori om ondhet pga Q. Jag har fått för mig att Shaggy föredrar att vara god. Kan det vara en delförklaring till att hon lackade ur på cirkus (jag har gjort det för länge sedan angående Q och skumhet att rösta på henne).

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar