Grimm - Ulvlek!

Det är du som vill få mig att tro det, det var din idé ;) Jag saknar minsta indikation i den riktningen.

Jag vill inte få dig att tro det, jag har det som ett alternativ. Jag tror att hon siat cirkus.

Med tanke på hintningsreglerna lär hon varit väldigt försiktig med vad hon skrev.

Jag vill inte få dig att tro det, jag har det som ett alternativ. Jag tror att hon siat cirkus.

Med tanke på hintningsreglerna lär hon varit väldigt försiktig med vad hon skrev.
Utan att indikera det? Så hårda är inte hintningsreglerna att man inte får framföra något alls.

Uppdatering!

Hank har blivit förgiftad med en typ av kärleksdryck. Till en början gick Hank på rosa små moln och var väldigt kär, men efter bara några dagar försvann de rosa små molnen och ersattes av något annat...

Undertiden försöker Nick och hans vänner göra allt de kan för att stoppa kärleksdryckens verkan.

Men, Hank vaknade aldrig igen.

Klara var Hank Griffin - Bagare

Det är väl bara att konstatera att vi inte har så värst mycket att gå på, om något. Jag trodde verkligen att Klara var Ulv, men BSF offrade sig för förvirring och Habinas inlägg hittar jag inget annat i. Får gå igenom dem igen....

Alldeles för trött för att analysera detta. Suger hårt att ha varit med och röstat ut en god. Dessutom skulle det vara så mycket bättre om ulvarna hade käkat henne ju!

Men helt ärligt - vad fan?
Vad gjorde Habina? Såklart att hon måste rösta på någon, men hon kunde väl ha visat litegrann i allafall att någon annan var siad... Kan hon ha siat q? I så fall är det ju inte det minsta konstigt om hon inte indikerade det alls - då hade hon ju skrikit ut sin roll och blivit ett lätt byte om inte ängeln varit med på noterna och skyddat (nu blev hon det ändå :( ).

jag blev bara så paff.

Bsf lyckades ju verkligen med att förvirra oss - hon lyckades till och med skapa ett drev mot en god utan att hon ens var med själv. Men i övrigt - hon visste ju vilka lyamedlemmarna är - och hennes utspel att Shaggy/Lilltess (och Habina) vet jag verkligen inte var jag ska placera. Resten av hennes röst/röständring?

jag skulle inte druckit mina två glas vin för då hade jag kanske kunnat komma på något vettigt

Jag har en tanke.

Igår så teoriade ju Klara om att jag eventuellt skulle vara Adalind och ha valt onda sidan. (att hon trodde det var jag beror på att hon skrev att jag gillar att spela ond och det är sant - jag gillar att vara ulv, men inte ond utanför lyan + min förvirring runt rollerna)
Kan det vara så att Klara fick infon om vilken sida Adalind har valt? Och att det är onda sidan. Jag känner att jag måste lyfta detta även om hon pekade ut mig - jag vet ju min roll ;)

Jag måste skriva ner några tankar nu.

Lobelia har drivit rätt hårt mot Klara idag, faktum är att det skulle ju kunna se ut som om hon vore en ulv som gjorde så, men jag tror faktiskt att hon ärligt trodde att Klara var ond och hon försökte få Klara förklara sig men lyckades inte - det kan tolkas som att hon pressade henne. jag vet ärligt talat inte om en ulv-Lobelia skulle sticka ut så? Visst startade hon ett drev (mha bsf från gårdagen O_o) men jag är inte säker på att Lobelia är ulv ändå. Klara var fruktansvärt skum och bsf lyckades verkligen .. Hon är på obs-listan, men inte så jättehögt upp trots allt.

Snurrfian - hon var inte med i drevet mot Klara - hon hade ett eget spår som också fick ett litet gäng följare (Klara - inte så konstigt och EmmaN) Jag är inte 100 på att jag tycker att teorin om att bsf's röst på bollen__ borde indikera en hint till lyan. bollen__ kan mkt väl vara ond? Är bollen__ ond så tror jag att (jag med säkerhet kan säga) att Snurrfian är god. Så ett försiktigt god på henne.

bollen__ alltså, jag vet inte. Hon röstar l på Klara igår och likaså idag. Jag fattar att hon röstade på Klara idag, det var ju hennes största chans att inte åka själv. Sen om bsf's röst på bollen__ är en hint - ja det återstår att se. Jag vill inte stänga den dörren, men samtidigt så tycker jag inte att själva bollen__- stuckit ut direkt. Ytterligare en på obs-listan.

EmmaN hade en väldigt bra och fyllig teori igår om bsf - det hade varit fint med lite mera tankar idag. Hon följer inte heller drevet mot Klara - det säger ingenting egentligen. I läget när hon röstade så såg det rätt så kört ut för Klara - å andra sidan så finns väl åtminstone 3 möjliga röster i bakrunden (Röstfifflare, spöket och nyckelns extraröst) så med hennes röst hade utfallet kunnat vara annorlunda. Så litegrann samma som med Snurris - om bollen__ är ond så tror jag att EmmaN kan vara god (inte lika säker som med Snurris dock).

Artline, FiaM och Lilltess vill jag se mer av innan jag vågar säga ngt. Alla tre är med mot Klara idag och jag tror att det kan dölja sig minst en ulv här

Detta var mina två cent och jag hoppas jag inte glömt nån.

DL 1
17:40 Mirtai röstar på Blacksmithfarm
18:16 cirkus röstar på Artline
19:29 Habina röstar på Mirtai
20:13 Snurrfian röstar på Klara
20:55 Klara röstar på Snurrfian
20:55 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
21:07 EmmaN röstar på Snurrfian
21:10 FiaM röstar på bollen__
21:16 Shaggy röstar på Quarter4ever
21:22 Lobelia röstar på Habina
21:22 Artline röstar på EmmaN
21:24 bollen__ röstar på blacksmitfarm
21:26 quarter4ever röstar på Habina

DL 2 kl 22.00
19:56 Klara röstar på cirkus

20:56 Blacksmithfarm röstar på bollen__
21.30 EmmaN röstar på Blacksmithfarm
21.49 Habina röstar på klara
21,50 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm

21.52 Lobelia röstar på Artline
21.54 Artline röstar på Blacksmithfarm
21.56 Shaggy röstar på Cirkus
21.56 FiaM röstar på Klara
21.56 Blacksmithfarm ändrar röst till cirkus
21.58 cirkus röstar på blacksmithfarm
21.59 bollen__ röstar på Klara

Röstlista DL 3 kl 22.00
15.13 Lobelia röstar på Klara
15.20 cirkus röstar på Klara
21.11 Lilltess röstar på klara
20.49 Snurrfian röstar på Bollen
21.18 Klara röstar på bollen_
21.33 Artline röstar på Klara
21.51 bollen__ röstar på Klara
21.53 FiaM röstar på Klara
21.58 EmmaN röstar på bollen__

Lobelia röstar Habina-Artline-Klara
cirkus röstar Artline -Blacksmithfarm-Klara
lilltess(shaggy) röstar q4e- cirkus-Klara
Snurrfian röstar Klara-Blacksmithfarm-bollen__

Klara röstar snurrfian-cirkus-bollen__
Artline röstar EmmaN-Blacksmithfarm-bollen__

bollen__ röstar blacksmithfarm-Klara-Klara
FiaM röstar bollen__- Klara-Klara
EmmaN röstar snurrfian-blacksmithfarm- bollen__

Eftersom quater4ever varit snäll och sammanställt röstlistorna fyller jag på med lista över kvarvarande deltagare och roller... (och hoppas att det ska hjälpa mig att bli lite klokare :angel:)

Deltagare
cirkus
Snurrfian
Artline
bollen__
FiaM,
Shaggy/Lilltess
Lobelia
EmmaN

Goda roller

välsignad
röstfifflare
drake
Ängel

Onda roller

3 ulvar

Okänd roll

god/ond/neutral

Att tänka på vid röstning: Spöke som röstar dolt, röstfifflaren som har en extra (dold) röst samt att innehavaren av nyckeln har en extra röst vid ett tillfälle (befinner sin nu i lyan).

Edit, lade till Lilltess vid Shaggy :o

Senast ändrad:

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Katt i påse
  • Avlivning älskade katt