Grimm - Ulvlek!

Fast om du ser det från min sida så är den ju inte tunn? Det är så jag har uppfattat situationen och det kom rätt lägligt efter Lobelia sa att du kunde blivit siad. Jag vet väl inte när du kommer hem från jobb och börjar spela? Dessutom tror jag inte att du blivit siad för då skulle Habina nog varit lite mer tydlig från början därför utgår jag ifrån hur du reagerade efter Lobelia sade det.

Fast det är ju ganska enkelt att gå tillbaka och se att jag inte varit aktiv under dagen. Alls.

Jag är osäker på vem hon siat men hon borde siat någon. Ingen annan omnämns utan reservationer. Jag är osäker men måst rösta tidigt ändå så jag tror inte jag får mycket mer uppslag. Jag borde komma hem i tid för att revidera min röst vid behov, men är inte säker.

När svaren på siorna ser ut som dom gör kan ju inte Habina varit säker på att den hon siade verkligen var god, även om hon fick svaret god. Eftersom Adalind visades som god oavsett vilken sida hon valt att spela för. Så hon borde ju inte vågat uttala sig säkert om någon.

Egentligen är det nog inget att vänta på för min del.
Jag tolkar gårdagen som Lobelia gör.

bsf's uteblivna andra röständring till Klara tyder på att hon hellre offrar sig än att en ulv ryker. Habina röstar på Klara och hon teoriar knappt om någon annan och godförklarar inte nån. Det borde hon ha gjort ifall att hon siat någon god - då borde hon tagit chansen att godförklara den. Alltså återstår bara att hon har siat Klara ond.

cirkus röstar på Klara

Näst ut idag att rösta på mig är cirkus. Jag tror inte att cirkus är ulv. Det stämmer inte med BSFs resonemang igår. BSF var ganska snabb ut med att försöka få till en misstanke mot cirkus baserat på att Q blev käk. Det borde inte BSF som svart får ha gjort om cirkus sitter i lyan. Men jag är ändå inte säker på att cirkus är god, jag tror att hon kan ha valt att spela på onda sidan. Oavsett så är det ulvarna jag är ute efter idag.

:love:Harry Potter:love:

läst alla böckera ( värmändska för böckerna) högläsning 2 ggr- först för den största sedan för den minsta( fast då hängde den stora på igen)

Jag är på andra omgången högläsning också. Även om äldsta tösen lessnade på femte boken, hon tyckte den var allt för tråkig. Ikväll läste vi sista kapitlet i Hemligheternas kammare.

Kan Habina kanske ha siat Q?

Både cirkus och Q är duktiga spelare och kvalar in på listan över spelare som brukar sias bland de första.

Habina, FiaM och bollen__ röstade på mig igår pga min felskrivning. Om jag får säga det själv, hemskt tunna teorier. Habina var god. Och eftersom hon la rösten på mig är jag säker på att hon inte siat någon som ond och därför var tvungen att hitta på något annat att rösta efter.

FiaM tycker att jag reagerade på reaktionerna på min felskrivning. Jag vet inte vad hon har sett som jag inte skrivit. Jag kommenterade det två gånger. En gång när jag bekräftade att det självklart var en felskrivning och en gång när jag frågade om det verkligen var så skumt att man råkade byta två ord. Jag tycker inte själv att jag reagerade så väldigt, men det är tydligen en tolkningsfråga. Jag har gjort samma fel förut när jag var god, det hängde helt enkelt på att jag egentligen inte hade tid att leka just då.

bollens röst däremot tycker jag är intressant. Dels lägger hon till saker i min teori som inte finns med där och som inte stämmer. Dels tar hon också upp cirkus, hennes förvirring och att det är skumt. Men inte tillräckligt skumt för att vilja rösta där. Jag tror att bollen__ kan tänkas vara ond (där lägger jag även in BSFs röst på bollen som jag tror var en signal till lyan) och inte ville riskera att rösta ut en eventuellt ond kumpan.

Men vem tror du Habina siat då? Jag har letat men inte hittat någon möjlig. Hon ar inte pekat ut någon som vagt ond, men dig till synes utan tvekan som ond, okej inte så jätte underbyggt men en möjlig teori.

Men vem tror du Habina siat då? Jag har letat men inte hittat någon möjlig. Hon ar inte pekat ut någon som vagt ond, men dig till synes utan tvekan som ond, okej inte så jätte underbyggt men en möjlig teori.

Jag tror hon kan ha siat cirkus. Eller Q. Eller någon annan som är god som hon inte kommenterat alls. Jag vet att hon inte har siat mig.

Så har jag tagit mig igenom leken.

Just nu har jag två misstänkte. bollen__ och Shaggy/Lilltess. bollen__ pga BSFs första röst igår som jag tolkar som en signal till lyan. Jag tror också att allt svamlande kring Shaggy igår också var ett försök att signalera till lyan.

bollen__ la också rösten på mig igår, pga min felskrivning. I hennes röstinlägg tog hon också upp att cirkus var skum med hennes förvirring, men hon ville inte rösta där eftersom cirkus lätt förvirrar sig i lekarna. Det skaver att hon röstade på mig pga min förvirring men tyckte att det var ok när cirkus gjorde det (inte bara en utan två gånger, samma grej). Jag fick intrycket av att bollen inte ville rösta på cirkus för att hon skulle kunna vara ond.

Eftersom jag ligger illa till väljer jag att lägga min röst på bollen__ som redan har en röst för att öka chansen att få vara kvar själv.

Klara röstar på bollen__

När svaren på siorna ser ut som dom gör kan ju inte Habina varit säker på att den hon siade verkligen var god, även om hon fick svaret god. Eftersom Adalind visades som god oavsett vilken sida hon valt att spela för. Så hon borde ju inte vågat uttala sig säkert om någon.
Eftersom siorna ser ut som de gör och Habina rimligen både är medveten om det och att vi vet det så ser jag inga problem att hålla någon åt det goda hållet lite vagt.

Du menar att Habina pekar ut någon som ond utan egentliga reservationer och utan att ha siat den men är vag om de goda för hon är osäker på om goda är goda nu när hon siat en?

bollen__ fick Blacksmithfarms första röst igår, vet inte vad det säger om jag ska vara ärlig. Visst det kan vara ett sätt att signalera till lyan men kan även ha en helt annan förklaring.

Klara
här har vi dagens stora fråga, är hon siad ond? Jag tror att det kan finnas en möjlighet till det eftersom Habinas (som vi nu vet var siarlärling) röst hamnade på Klara igår, samtidigt blir jag lite osäker eftersom hennes motivering var ganska svag och jag upplevde den som lite osäker. Drevet som gått idag gör mig också lite orolig.

Shaggy/Lilltess
vet jag inte riktigt var jag har än. Det finns inte särskilt många inlägg från någon av dem. Blacksmithfarms kommentar om att hon inte skulle lägga sin röst där igår gör att jag funderar lite men samtidigt sade hon samma sak om Habina och hon visade sig vara god så det kan precis lika gärna vara ett sätt att skapa (mer) förvirring och misstankar.

Lobelia
ger verkligen intryck av att leta onda, vänder och vrider på det mesta.

EmmaN
är en ny bekantskap för mig, hon var den som lade första rösten på Blacksmithfarm igår och hade innan det kommit med bra och tänkvärda teorier mot henne innan det. Eftersom lyan inte kände till det svarta fåret vågar jag inte avskriva EmmaN som ond än men hon är definitivt inte min främsta kandidat. Det baseras även på att när jag går igenom hennes inlägg så blandas bra teorier som för leken framåt med röstlistor och småkommentarer vilket kan vara ett sätt att låtsas leta aktivt.

Om hon siat Klara. Borde hon inte ha nämnt Klara tidigare? Hade hon inte skrivit "Men jag blir lite nojjig att hon har hjälp i lyan?" så hade jag nog trott att hon hade siat Emma.
Jo man kan tycka det, jag var dock inte ett dugg tidigare eller tydligare vid första sian när jag var siare i förra leken, jag ville överleva. Jag övervägde att skriva något direkt men avstod och sedan fick jag inte tid förrän sent på kvällen.

Eftersom siorna ser ut som de gör och Habina rimligen både är medveten om det och att vi vet det så ser jag inga problem att hålla någon åt det goda hållet lite vagt.

Du menar att Habina pekar ut någon som ond utan egentliga reservationer och utan att ha siat den men är vag om de goda för hon är osäker på om goda är goda nu när hon siat en?

Jag tycker inte att hon uttalade sig tvärsäkert om någon. God eller ond. Hon var ju tvungen att rösta på någon, och det blev mig. Med en väldigt svag teori vilket jag tycker tyder på att hon inte hade så mycket att gå på.

.
Det är ju så att just siaren nagelfars extra ordentligt efter att den åkt, samtidigt som den under spelets gång inte vill outa sin roll alltför mycket - så hon kan mycket väl ha siat Klara men inte varit så supertydlig att hennes siarroll skulle outats när hon fortfarande var med i matchen.

Och vad det gäller Emma så håller jag helt med - det ser ut som en god sia, men så kommer den där kommentaren och sabbar allt.
Det har nog glömts av nu de senaste lekarna då vi haft så mycket hintar att det sått klart vem siaren varit tidigt. De första lekarna jag var med i så fick man nytta av siaren först efter dennes död.

Jo man kan tycka det, jag var dock inte ett dugg tidigare eller tydligare vid första sian när jag var siare i förra leken, jag ville överleva. Jag övervägde att skriva något direkt men avstod och sedan fick jag inte tid förrän sent på kvällen.
Håller med här, jag gjorde samma sak när jag var siare speciellt när jag lyckades sia någon som var ond.

Kan Habina kanske ha siat Q?

Både cirkus och Q är duktiga spelare och kvalar in på listan över spelare som brukar sias bland de första.
Ja visst kan hon det, men det finns inget spår i hennes inlägg angående Q om jag inte minns galet, Habina är rutinerad nog att nämna den hon siat för att hjälpa sitt lag.

Det är något med bsf röst på bollen som inte känns bra. Men det känns inte helt bra med Klara

Artline röstar på Klara

Dels kan hennes slarvfel ha berott på att hon är ond, Habina kan ha siat henne ond. Sedan undrar jag varför bsf inte röstade på Klara istället för bollen (i hennes första röst) för egentligen tycker jag att bsf hade bättre teori mot Klara än vad hon hade mot bollen.

Jag är inte säker på Klara som ond, jag är inte säker på sian, men jag har ingen säker kandidat. Spelet går ut på att samla ledtrådar och gissa. Ingen har kunnat skära hål på indicierna och visa att jag har fel. Försöken snarare stärker mig i vad jag tror.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV