Grimm - Ulvlek!

Röstlista DL 3 kl 22.00
15.13 Lobelia röstar på Klara
15.20 cirkus röstar på Klara
21.11 Lilltess röstar på klara
20.49 Snurrfian röstar på Bollen
21.18 Klara röstar på bollen_
21.33 Artline röstar på Klara

Klara 4
bollen__ 2

Idag har jag fortfarande funderingar kring både cirkus och Klara. Jag vet att Klara tycker att det skaver att jag inte ville rösta på cirkus pga hennes förvirring igår, jag tycker dock inte Klaras felskrivning och cirkus förvirrning kring rollerna var samma sak. Sist åkte jag ut för att jag frågat en sak om min egen roll som jag missat att läsa i rollistan och jag var god. Så jag menar att man är lite förvirrad kring rollistan behöver inte betyda att man är ond men det betyder ju inte heller att jag skulle vara säker att cirkus är god. Jag tycker fortfarande att hon är skum.
Däremot tycker jag att om man skriver onda när det borde stå goda är liiite värre. Om man är ond så är det ju lätt hänt tänker jag att man råkar skriva fel när man ska låtsas vara god.
Dessutom tror jag att Habina var något på spåren igår. Visst det är inte 100% säkert att hon siat Klara men det finns ingen annan kandidat. Har hon siat cirkus och ändå röstat på Klara så betyder det ju att cirkus är god, eller adelinde då (som skulle visas som god i siorna).
Men just nu så tror jag mer på att hon siade Klara och därför röstade på henne.
Så eftersom jag tror det så bollen__ röstar på Klara

Hur tänker du då kring gårdagens lynch och att Habina röstade på dig utan en hint av osäkerhet?

Habina var god. Hon hade ingen information om mig. Jag tror att hon siat någon god, eller ingen alls (Q). Jag vet ju inte varför hon valde ut just mig, men troligen hade hon inte hittat något som var tillräckligt skumt att hon ville rösta efter det. Hon verkade dessutom känna sig lite stressad över att hinna få iväg en röst. Hade hon siat någon som ond tror jag att hon i alla fall hade försökt nämna det tidigare, för att försöka få med sig fler.

Just nu är det verkligen två läger, de som röstar på Klara och de som röstar på bollen_. Jag tror inte att båda sitter i lyan men frågan är ju vem om någon av dem som gör det? Min röst kommer att hamna på Klara idag med eftersom det finns en chans att Habina siade henne som ond.
FiaM röstar på Klara

Habina var god. Hon hade ingen information om mig. Jag tror att hon siat någon god, eller ingen alls (Q). Jag vet ju inte varför hon valde ut just mig, men troligen hade hon inte hittat något som var tillräckligt skumt att hon ville rösta efter det. Hon verkade dessutom känna sig lite stressad över att hinna få iväg en röst. Hade hon siat någon som ond tror jag att hon i alla fall hade försökt nämna det tidigare, för att försöka få med sig fler.
Så du tror att en rutinerad spelare som Habina skulle valt att inte på något vis indikera att hon siat någon och utfallet av sian?

Och röstat utan någon direkt reservation på en icke siad på ett vis som kan antyda att denna är siad?

Så du tror att en rutinerad spelare som Habina skulle valt att inte på något vis indikera att hon siat någon och utfallet av sian?

Och röstat utan någon direkt reservation på en icke siad på ett vis som kan antyda att denna är siad?

Om hon inte siat någon, varför skulle hon försöka indikera att hon gjort det? Hon var ju tvungen att rösta, och hon trodde väl att jag var ond. Jag tror ändå att en så pass rutinerad spelare som Habina skulle nämnt något om mig och tveksamheter om mig tidigare under dagen för att försöka få med sig fler i lynchen mot mig om hon siat mig som ond.

Extrem brist på tid sedan förra DL medför att jag inte alls hunnit göra några djupdykningar i det skrivna under dagen. Jag ber om ursäkt för extremt tunn teori;

Det verkar stå mellan klara och bollen__ och just precis nu tycker jag nog ändå att rösten från Bsf igår sticker ut mer än klaras felskrivningar. Det kan man göra även som god tänker jag. Jag är inte heller säker på att Habina hade siat klara. Jag tror att bollen__ är ulv.

EmmaN röstar på bollen__

Om hon inte siat någon, varför skulle hon försöka indikera att hon gjort det? Hon var ju tvungen att rösta, och hon trodde väl att jag var ond. Jag tror ändå att en så pass rutinerad spelare som Habina skulle nämnt något om mig och tveksamheter om mig tidigare under dagen för att försöka få med sig fler i lynchen mot mig om hon siat mig som ond.
Varför skulle hon inte siat?

I vilket fall som helst så visar det sig att klara är god nu så kan det hjälpa till att räta ut några frågetecken. Så något bra måste ju komma ur denna lynchen!

I vilket fall som helst så visar det sig att klara är god nu så kan det hjälpa till att räta ut några frågetecken. Så något bra måste ju komma ur denna lynchen!
Vi får verkligen hoppas att röstningen ger något, oavsett om klara är ond eller god. Det skulle dock vara väldigt trevligt att få ut en ulv nu, det är dags!

Nu är jag ledig hela helgen så hoppas att jag inte blir äten inatt, nu när jag får mer tid.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25