Grimm - Ulvlek!

Men det gör ju också att ingen sia egentligen hade varit säker, om svaret var god. Eftersom vi inte vet vilken sida Adalind valde.

Nästa sak jag funderar över är bollen__. BSF la sin röst på bollen__ drygt en timma innan DL. Med en tämligen kass motivering. Hon skriver också att hon inte hittar något mer misstänkt. Men varför då ha så "bråttom" att rösta. För att signalera till bollen__ på något sätt? Hon verkar ju inte ha bråttom att rösta för att inte missa DL eftersom hon säger att hon är beredd att ändra om hon hittar något annat.
Ja rösten på bollen var skum. Att hon inte hittade något mer misstänkt är konstigt för jag tyckte hon verkade ha dörren öppen att misstänka både den ena och den andra.

Ja rösten på bollen var skum. Att hon inte hittade något mer misstänkt är konstigt för jag tyckte hon verkade ha dörren öppen att misstänka både den ena och den andra.

Mycket skum. Just resonemanget kring att hon inte hittar något mer misstänkt. Det skulle jag kanske kunna köpa om hon inte skulle kunna närvara mer under kvällen, men så var det ju uppenbarligen inte. Och nog fanns det väl annat som hänt som var mer misstänkt än att bollen:: hade röstat på BSF dagen innan och gjort det sent?

Du har svarat ja, men snarast skrivit ickekommentarer - som om du inte vill kommentera väsentligheter. Det är ingen raket teknologi att räkna ut att Cirkus kan tänkas rösta för att bli kvar i leken, resonemanget om vem som var mest fördelaktigt för BSF att rösta på uteblev och inte såg jag kommentarer om min analys om tidpunkter. Jag finner det också skumt att i det här läget inte kommentera Klara helt av dig själv då det oavsett vad man tror var en väsentlig del av min teori men framförallt upplösningen. Jag behövde fråga för 3:e gången.

Nej jag säger inte att du är ond, men jag har pressat dig för du i mina ögon uppträtt som du ville skydda Klara och rikta blickarna mot Cirkus. Visar det sig att Klara är ond så säger magkänslan att det beteendet kommer från någon som vill avleda blickarna från klara och rikta dem mot någon annan. Nu kan jag ha fel och du bara snurrat till det, missat alla mina frågor osv...

Är du på jakt efter mig nu @Lobelia ? För nu känns det som om du bara hittar på saker, jag har skrivit om Klara, jag missade att svara en gång när du ställde frågan, svarade sen och nu är jag skum för att jag svarade?

Nåja just nu är jag lite less på IRL livet, frysbox helvetet har gått sönder, troligen för ett par dagar sedan, så jag har räddat det som har gick att rädda och nu ska jag försöka vara på två ställen samtidigt för barnens aktiviteter så jag återkommer senare ikväll när jag har kommit hem igen. :D

Okej nu har jag läst igenom.

Både Lobelia och FiaM menar att det förmodligen är klara som blivit siad, och då som ond. Detta kan mycket väl stämma och händer det inte något jätteskumt under kvällen så hamnar min röst förmodligen där.

Det intressanta i detta är då att snurrfian verkar försöka rikta strålkastarna åt att det skulle vara cirkus som är ond utifrån DL2 röstningen. Och om nu klara skulle vara ond så har jag svårt att se att cirkus skulle vara ond.

Ja det var det jag har snappat upp såhär långt :)

Jag tycker att Lobelia ger ett bra intryck såhär långt och kan följa med i hennes resonemang. Intressant tycker jag att hon "pressar" snurrfian lite och Snurrfian tycker att hon hittar på saker. Jag tycker att Snurrfians reaktion är intressant, håller med Lobelia här att det kändes lite som att hon hellre ville prata om cirkus än om Klara.
Vad gäller Klara så tror jag att jag var rätt ute igår, när det bla. var den här felskrivningen, idag har hon även snurrat till det lite som att cirkus skulle vara siad som Adalind men som cirkus senare visade från rollbeskrivningarna så visas adalind som god och vi vet inte heller vilken sida hon valt. Någon kan iofs veta. Men jag tror inte att Habina siade cirkus, utan jag tycker det verkar mer sannolikt att hon siat Klara.

Skall läsa lite mer av övriga, var väl det här som var mest intressant idag tycker jag.

Jag blir nojjig att internet skall krascha innan jag får iväg en röst. Fattar inte hur man vågar vänta till sista minuten och rösta... :crazy:

Habina röstar på klara

då jag tror hon försade sig när hon skrev onda istället för goda i #214.

Jag har egentligen ingen uppenbar ulvkandidat i dagsläget men de jag funderar mest kring just nu är cirkus, Snurrfian och Klara (#281) av dessa är det Klaras reaktion på reaktionerna efter hennes felskrivning som sticker mest i mina ögon, tyvärr känner jag mig allt annat än säker på att hon är ond.
FiaM röstar på Klara

Jag har inte haft så mycket tid idag som jag velat ha. Fast för en bra orsak iaf :bump:
Det som sticker ut för mig är Klaras ev. felsägning,där hon skrev onda istället för goda i ett inlägg. Det tror jag är något man kan göra när man låtsas vara god, att det blev lite fel i när hon skrev.
Sedan är det Bsf, jag håller med EmmaN och Snurrfian, det är lite snurrigt, det skaver en del att hon röstar på mig för att Q gjorde det, och för att jag röstade på henne igår, vilket jag tycker var en typisk förstadagsröst.
Också cirkus då, med sin förvirrning kring Q, hon missar att q varken visste sin roll ELLER att rollen spökväckaren skulle vara med. Dock så vet jag att cirkus kan vara himla förvirrad när hon är god, så det gör henne ju inte automatiskt ond.
Jag måste säga att jag tror att jag vill se mer av cirkus för att kunna bestämma mig om jag tror att hon är ond eller god. Och jag tycker visserligen att det skaver på bsf, men, hon försöker iaf föra leken framåt och om hon inte hittar något mer vettigt att rösta på så vill jag inte rösta på henne bara för det, att hon röstar på mig, det känns inte schysst.
Då är Klara kvar.
Jag tror att Klara försade sig när hon skrev onda istället för goda. Jag tror också att hon tyckte att det var bra att bsf misstänkte cirkus och använde det plus cirkus förvirring för att skapa en teori. Jag tror alltså att klara är ond.
bollen__ röstar på Klara

Habina, FiaM och bollen__ röstade på mig igår pga min felskrivning. Om jag får säga det själv, hemskt tunna teorier. Habina var god. Och eftersom hon la rösten på mig är jag säker på att hon inte siat någon som ond och därför var tvungen att hitta på något annat att rösta efter.

FiaM tycker att jag reagerade på reaktionerna på min felskrivning. Jag vet inte vad hon har sett som jag inte skrivit. Jag kommenterade det två gånger. En gång när jag bekräftade att det självklart var en felskrivning och en gång när jag frågade om det verkligen var så skumt att man råkade byta två ord. Jag tycker inte själv att jag reagerade så väldigt, men det är tydligen en tolkningsfråga. Jag har gjort samma fel förut när jag var god, det hängde helt enkelt på att jag egentligen inte hade tid att leka just då.

bollens röst däremot tycker jag är intressant. Dels lägger hon till saker i min teori som inte finns med där och som inte stämmer. Dels tar hon också upp cirkus, hennes förvirring och att det är skumt. Men inte tillräckligt skumt för att vilja rösta där. Jag tror att bollen__ kan tänkas vara ond (där lägger jag även in BSFs röst på bollen som jag tror var en signal till lyan) och inte ville riskera att rösta ut en eventuellt ond kumpan.

Ja, ryker jag idag förstår jag ju verkligen varför. Jag verkar ju verkligen inte ha hjärnan med mig när jag tänker idag. :arghh:

Nu tänker jag rösta för det kan hända att jag somnar. Jag har inte kommit in i leken till 100 %

Lilltess röstar på klara

Pga att det finns en chans att Habina har siat henne, om inte så tycker jag att efter Lobelia påpekade att hon skulle kunnat vara siad så började hon sprida misstankar runt sig/förvirra.. Jag har fetat lite på det viktigaste i citaten..

Jag är hemskt fundersam över vad BSF egentligen var ute efter med allt sitt snack om Habina och Shaggy igår. I inlägget jag citerar här håller hon dom båda som troligare goda än onda. I ljuset nu av att BSF visste vilka som satt i lyan, vad menade hon egentligen? Vill hon försöka få oss att tro att Shaggy/Lilltess är god? Eller är hon god och BSF vill att vi ska börja misstänka henne? Men i det läget visste ju inte BSF att hon skulle åka. Jag tror ändå att det betyder någonting. Eftersom hon tog upp det igen och igen. Frågan är ju bara vad.

Habina bör ha siat någon första natten. Och jag tror att hon siade cirkus och hittade en roll som hon inte vet vilken sida den tillhör. Det stämmer väl överrens med mina funderingar kring cirkus och att hon förvirrade sig så kring när rollerna kom till kännedom.

Jag får faktiskt känslan av att hon bara tog med Habina för sakens skull. att hon egentligen fokuserade på Shaggy. Men vad är hon då ute efter? Att gödförklara Shaggy? Eller att vi ska bli misstänksamma mot henne? Men varför la hon då inte samma fokus på Habina från början, när hon ändå blandade in henne till slut?

Nästa sak jag funderar över är bollen__. BSF la sin röst på bollen__ drygt en timma innan DL. Med en tämligen kass motivering. Hon skriver också att hon inte hittar något mer misstänkt. Men varför då ha så "bråttom" att rösta. För att signalera till bollen__ på något sätt? Hon verkar ju inte ha bråttom att rösta för att inte missa DL eftersom hon säger att hon är beredd att ändra om hon hittar något annat.

Mycket skum. Just resonemanget kring att hon inte hittar något mer misstänkt. Det skulle jag kanske kunna köpa om hon inte skulle kunna närvara mer under kvällen, men så var det ju uppenbarligen inte. Och nog fanns det väl annat som hänt som var mer misstänkt än att bollen:: hade röstat på BSF dagen innan och gjort det sent?

Habina, FiaM och bollen__ röstade på mig igår pga min felskrivning. Om jag får säga det själv, hemskt tunna teorier. Habina var god. Och eftersom hon la rösten på mig är jag säker på att hon inte siat någon som ond och därför var tvungen att hitta på något annat att rösta efter.

FiaM tycker att jag reagerade på reaktionerna på min felskrivning. Jag vet inte vad hon har sett som jag inte skrivit. Jag kommenterade det två gånger. En gång när jag bekräftade att det självklart var en felskrivning och en gång när jag frågade om det verkligen var så skumt att man råkade byta två ord. Jag tycker inte själv att jag reagerade så väldigt, men det är tydligen en tolkningsfråga. Jag har gjort samma fel förut när jag var god, det hängde helt enkelt på att jag egentligen inte hade tid att leka just då.

bollens röst däremot tycker jag är intressant. Dels lägger hon till saker i min teori som inte finns med där och som inte stämmer. Dels tar hon också upp cirkus, hennes förvirring och att det är skumt. Men inte tillräckligt skumt för att vilja rösta där. Jag tror att bollen__ kan tänkas vara ond (där lägger jag även in BSFs röst på bollen som jag tror var en signal till lyan) och inte ville riskera att rösta ut en eventuellt ond kumpan.

Nu tänker jag rösta för det kan hända att jag somnar. Jag har inte kommit in i leken till 100 %

Lilltess röstar på klara

Pga att det finns en chans att Habina har siat henne, om inte så tycker jag att efter Lobelia påpekade att hon skulle kunnat vara siad så började hon sprida misstankar runt sig/förvirra.. Jag har fetat lite på det viktigaste i citaten..

Att jag börjar försöka sprida misstankar? Att jag började skriva inlägg, gå igenom leken och försöka hitta onda just när jag gjorde det beror ju helt enkelt på att jag kom hem från jobbet då och hade möjlighet att börja leka. Jag hade skrivit ett enda inlägg i leken innan dess idag. Ett inlägg där jag förklarade att jag skulle vara frånvarande under dagen. Så bara för att Lobelia tror att jag eventuellt kan vara siad kan jag inte teoria? Nja, nu stiger du faktiskt ytterligare på min misstankeskala, med den teorin. Som sagt, jag förstår att jag blir misstänkt idag, men den där teorin var väl tunn.

Jag tror de onda jublar just nu över att jag snurrar in mig så dant idag. Det gör mig tacksam att rösta på.

Jag har gått igenom Habinas inlägg och Klara är den enda hon tar upp utan direkta tveksamheter. Hon röstar dessutom med en "förstadagsteori" om klaras felsägning, något som förstärker min misstanke. Till det kommer BSF och den "missade" röständringen, allt hänger liksom ihop, åtminstone om man får tro indikationerna i tråden.

Lobelia röstar på Klara

Som sagt, jag tror att de onda just nu jublar över chansen att få ut en god idag. Men just nu vill jag inte placera Lobelia där. Än så länge har Lobelia resonerat på ett sätt som gör att jag vill ha henne något åt det godare hållet. Ingen GÖDförklaring, men alla kan ju inte vara onda. Det sticker ju också ut att som ond vara så tidigt ute med rösten på en god. Och jag tror inte att Lobelia vill bli så granskad imorgon att hon gör en sådan grej.

Nu avviker jag en stund, ska läsa Harry Potter för lilltjejen.

Som sagt, jag tror att de onda just nu jublar över chansen att få ut en god idag. Men just nu vill jag inte placera Lobelia där. Än så länge har Lobelia resonerat på ett sätt som gör att jag vill ha henne något åt det godare hållet. Ingen GÖDförklaring, men alla kan ju inte vara onda. Det sticker ju också ut att som ond vara så tidigt ute med rösten på en god. Och jag tror inte att Lobelia vill bli så granskad imorgon att hon gör en sådan grej.

Nu avviker jag en stund, ska läsa Harry Potter för lilltjejen.
:love:Harry Potter:love:

läst alla böckera ( värmändska för böckerna) högläsning 2 ggr- först för den största sedan för den minsta( fast då hängde den stora på igen)

Att jag börjar försöka sprida misstankar? Att jag började skriva inlägg, gå igenom leken och försöka hitta onda just när jag gjorde det beror ju helt enkelt på att jag kom hem från jobbet då och hade möjlighet att börja leka. Jag hade skrivit ett enda inlägg i leken innan dess idag. Ett inlägg där jag förklarade att jag skulle vara frånvarande under dagen. Så bara för att Lobelia tror att jag eventuellt kan vara siad kan jag inte teoria? Nja, nu stiger du faktiskt ytterligare på min misstankeskala, med den teorin. Som sagt, jag förstår att jag blir misstänkt idag, men den där teorin var väl tunn.

Jag tror de onda jublar just nu över att jag snurrar in mig så dant idag. Det gör mig tacksam att rösta på.

Fast om du ser det från min sida så är den ju inte tunn? Det är så jag har uppfattat situationen och det kom rätt lägligt efter Lobelia sa att du kunde blivit siad. Jag vet väl inte när du kommer hem från jobb och börjar spela? Dessutom tror jag inte att du blivit siad för då skulle Habina nog varit lite mer tydlig från början därför utgår jag ifrån hur du reagerade efter Lobelia sade det.

Detta känns inte 100 % bra... att lägga en tredje röst på någon som jag absolut inte är säker på.. för mig är det lite klara eller cirkus.. jag tyckte ju trots allt att cirkus försvarade sig lite aggressivt igår och har hållit sig lite undan idag. @cirkus vet inte om du skrivit något som säger att du inte har så mycket tid idag och är det så så ber jag km ursäkt :)

Röstlista DL 3 kl 22.00
15.13 Lobelia röstar på Klara
15.20 cirkus röstar på Klara
21.11 Lilltess röstar på klara

Klara 3

Jag känner mig en aning kraschad av livet i största allmänhet just nu och lite dålig fokus, men jag faller tillbaka på att jag tycker att det var en väldigt skum röst av BSF igår på Bollen i ett tidigt skede där det inte fanns någon anledning att lägga in en tidig röst så jag tror att rösten på Bollen var BSF sätt att signalera till lyan, dvs Bollen sitter i lyan.

Snurrfian röstar på Bollen

Detta känns inte 100 % bra... att lägga en tredje röst på någon som jag absolut inte är säker på.. för mig är det lite klara eller cirkus.. jag tyckte ju trots allt att cirkus försvarade sig lite aggressivt igår och har hållit sig lite undan idag. @cirkus vet inte om du skrivit något som säger att du inte har så mycket tid idag och är det så så ber jag km ursäkt :)

Määh, jag har ju varit på djursjukhuset med Kattpojken! (som är FRISK; FRISK)

(och nu har jag firat med ett par glas rött så jag tror inte jag kan komma upp med några smarta tankar - visst håller jag lite koll om något revolutionerande skulle hända, men för stunden känner jag mig okej med min röst - plingplottapling)

Röstlista DL 3 kl 22.00
15.13 Lobelia röstar på Klara
15.20 cirkus röstar på Klara
21.11 Lilltess röstar på klara
20.49 Snurrfian röstar på Bollen

Klara 3

bollen__ 1

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV