Grimm - Ulvlek!

Jag försökte gå igenom röstningen förutsättningslöst, men kan givetvis ha missat något och vore tacksam på kommentarer runt det jag skrivit, jag godförklarar inte Cirkus, hittar du svagheter i mitt resonemang så påpeka dem gärna, så jag kan omvärdera min analys.
:confused: Det är väl det jag har gjort? Även om min invändningar har möts med "så borde det inte vara" men jag har ändå pekat på vad jag tror och anser...

:confused: Det är väl det jag har gjort? Även om min invändningar har möts med "så borde det inte vara" men jag har ändå pekat på vad jag tror och anser...

Är det det här du har att säga om det eller har jag missat något?
Fast jag ser det som ganska självklart att Cirkus skulle ändra sin röst för att rädda sig själv och att få lägga den på BSF, alltså är frågan om BSF röstade på Cirkus just för att ge henne ett alibi?
Dessutom finns det en röstfifflare med i spelet så det är ju lite frågan var den la både sin första och andra röst någonstans? Därutöver så hade även Habina möjlighet som ringbärare att lägga två röster, om hon sen använde den möjligheten eller inte är ju svårt att säga. Och den andra frågan är om BSF tänkte på röstfifflaren innan hon röstade.

Det känns som du undviker att kommentera just det rena resonemanget kring röstningen, varför val görs i vilket ögonblick och jag undrar fortfarande om dina tankar kring Klara.

Är det det här du har att säga om det eller har jag missat något?

Det känns som du undviker att kommentera just det rena resonemanget kring röstningen, varför val görs i vilket ögonblick och jag undrar fortfarande om dina tankar kring Klara.
Jag tycker att du har läst mina inlägg lite dåligt om du tycker att jag inte har kommenterat röstningen... ;)

Ang Klara så ja jag missade att svara på det då, jag hoppar emellan leken och plugg så det blir lite hattigt, Klara är i mina ögon också misstänkt, självklart finns funderingen på varför BSF valde att lägga sin röst på Cirkus istället för Klara, och varför Klara lägger sin röst på Cirkus i ett tidigt skede med en inte helt övertygande motivering och sen inte heller ändrar den till BSF för att säkra sin egen plats. Så hon kan mycket väl vara ond, men jag känner mig inte säker på det heller.

Detta förstår jag inte alls. Varför skulle någon motivera sin röst med att du är ond för att du inte blev käk? Nu är det svårt att veta vad ulvarna tänker. Men du har som sagt misstankar på dig så varför borde du vara första valet som käk i vissas ögon? (eftersom du tror att de skulle använda det som röstmotivering)

Hoppas allt går bra med katten :heart

Både du och Q är roliga att leka med men jag kan förstå shaggy. Jag tycker absolut att man ska kunna skydda en deltagare som ofta ryker i första lynchen. Men det blir lite svårt att leka om man aldrig någonsin får rösta på Q i första lynchen för då är man skum. Samtigt som jag håller med dig om att hon kan vara värd att spara men man måste få rösta på henne första DL om man tycker hon är skummast. Men taskig ska du inte behöva känna dig :)

Tack! Kisse är så friskförklarad han kan bli (mer i hans egen tråd på katt)

MMm, man får absolut rösta på q i första annars blir det ju galet - men den här gången så handlade det om motiveringen faktiskt - jag tyckte det var så tydligt att q betedde sig som när hon är god och just därför reagerade jag.

Jo det var helt enkelt så att någon - jag tror det var Lobelia som skrev lite skämtsamt just det att jag (cirkus alltså) kunde vara ond just pga nån annan käkades ;)

Hmm.

Så Habina var siarlärlingen. Visst borde hon ha hunnit sia någon? Hon fick sia varannan natt och jag tycker det verkar rimligt att hon fick börja första natten.

Jag vill nog gå tillbaka och se om man kan utläsa nånting om hur hon tänkt igår

Det är min upplevelse, jag har inte fått en enda kommentar kring hur jag tänker, bara kort att Cirkus räddningsröst var väntad (något som inte är relevant för min genomgång överhuvudtaget då jag uttryckligen endast tog röstlistorna i beräknade och cirkus röst är med) och hittills har du inte sagt ett ord om hur du tänker kring Klara som jag frågat om fler gånger.

Det är ditt val hur du vill svara men min tolkning är beroende av dina svar.

Hmm.

Så Habina var siarlärlingen. Visst borde hon ha hunnit sia någon? Hon fick sia varannan natt och jag tycker det verkar rimligt att hon fick börja första natten.

Jag tror jag vet vem hon siat, men tycker folk bör leta själv, det säker en hel del om var folk står om de tar upp den detaljen :)

Hmm.

Jag har varit inne på samma spår men de enda jag kan hitta att hon har nämnt av de som är kvar är dig, EmmaN och Klara och som jag tyder henne kommentarer så var hon ganska osäker på er alla. Möjligen om hon kan ha siat Klara som ond eftersom det var hon om fick Habinas röst?

Jag har varit inne på samma spår men de enda jag kan hitta att hon har nämnt av de som är kvar är dig, EmmaN och Klara och som jag tyder henne kommentarer så var hon ganska osäker på er alla. Möjligen om hon kan ha siat Klara som ond eftersom det var hon om fick Habinas röst?
Jag har gått igenom Habinas inlägg och Klara är den enda hon tar upp utan direkta tveksamheter. Hon röstar dessutom med en "förstadagsteori" om klaras felsägning, något som förstärker min misstanke. Till det kommer BSF och den "missade" röständringen, allt hänger liksom ihop, åtminstone om man får tro indikationerna i tråden.

Lobelia röstar på Klara

Habina röstade på Klara igår- kan Habina ha siat henne? Eller ser det ut som om hon har siat någon annan god? Hon har skrivit så väldigt lite att jag inte kan utläsa något åt endera hållet faktiskt. Hon är osäker på de hon nämner (mig, EmmaN och Klara) - har hon kanske siat någon helt annan god?

Jag tror att bsf's uteblivna andra röständring kan bero på att hon hellre offrade sig själv hellre än Klara (om Klara är ulv) vinstvillkoren är ju att ulvarna ska vara fler än de goda. Då offrar sig nog fåret hellre än att en ulv ryker.

Habina röstade på Klara igår- kan Habina ha siat henne? Eller ser det ut som om hon har siat någon annan god? Hon har skrivit så väldigt lite att jag inte kan utläsa något åt endera hållet faktiskt. Hon är osäker på de hon nämner (mig, EmmaN och Klara) - har hon kanske siat någon helt annan god?

Jag tror att bsf's uteblivna andra röständring kan bero på att hon hellre offrade sig själv hellre än Klara (om Klara är ulv) vinstvillkoren är ju att ulvarna ska vara fler än de goda. Då offrar sig nog fåret hellre än att en ulv ryker.
Jag är osäker på vem hon siat men hon borde siat någon. Ingen annan omnämns utan reservationer. Jag är osäker men måst rösta tidigt ändå så jag tror inte jag får mycket mer uppslag. Jag borde komma hem i tid för att revidera min röst vid behov, men är inte säker.

Egentligen är det nog inget att vänta på för min del.
Jag tolkar gårdagen som Lobelia gör.

bsf's uteblivna andra röständring till Klara tyder på att hon hellre offrar sig än att en ulv ryker. Habina röstar på Klara och hon teoriar knappt om någon annan och godförklarar inte nån. Det borde hon ha gjort ifall att hon siat någon god - då borde hon tagit chansen att godförklara den. Alltså återstår bara att hon har siat Klara ond.

cirkus röstar på Klara

Läst ikapp mig nu. Har varit i radioskugga nästan hela dagen. :(

Cirkus tycker jag beter sig märkligt, hon snurrar in sig på ett sätt som inte är likt henne. Men gör det henne ond? Oklart...

Att jag blir godförklarad för att goda quarter4ever röstade på mig i Dl1 gör mig misstänksam mot blacksmithfarm. Nog för att jag vet min roll, men är det inte lite väl långsökt att godförklara någon på de grunderna?

EmmaN försöker hitta ulvar genom att kolla på de minst aktiva. Jag kommer inte vara jätteaktiv den här leken @EmmaN , precis som jag varit i de tidigare lekarna. Jag leker för att det är kul och jag leker så mycket jag hinner. Hittills har jag inte fått någon varning från LL för bristande aktivitet och så länge jag inte får det tänker jag fortsätta leka. Det gäller oavsett vilken roll jag har. ;) Men jag gillar att du i alla fall gör ett försök att hitta ulvar, så det blir lite mer plus i kanten. :)

Jag tror för övrigt mer på att quarter4ever blev käkad för att hon är en slipad spelare, än att det skulle förvirra kring mig och shaggy.

Vilken hopplös men bra sammanfattning @cirkus Jag skall kika lite mer på leken samtidigt som jag ser på film (måste lämna tillbaka den imorgon!) och se om jag blir mer förvirrad av den kombinationen eller mindre. ;)

Många bra tankar från EmmaN. Men jag blir lite nojjig att hon har hjälp i lyan? Fast så mycket hjälp brukar lyorna inte ge... Nu snurrar jag in mig känner jag. Måste rösta inom en kvart. :down:

Jag blir nojjig att internet skall krascha innan jag får iväg en röst. Fattar inte hur man vågar vänta till sista minuten och rösta... :crazy:

Habina röstar på klara

då jag tror hon försade sig när hon skrev onda istället för goda i #214.

Härligt! Då har vi en mindre att oroa sig över. Jag ramlar i säng nu och lämnar eventuell analys till imorgon.

Habinas inlägg under relevant period.

Jag tycker att du har läst mina inlägg lite dåligt om du tycker att jag inte har kommenterat röstningen... ;)

Du har svarat ja, men snarast skrivit ickekommentarer - som om du inte vill kommentera väsentligheter. Det är ingen raket teknologi att räkna ut att Cirkus kan tänkas rösta för att bli kvar i leken, resonemanget om vem som var mest fördelaktigt för BSF att rösta på uteblev och inte såg jag kommentarer om min analys om tidpunkter. Jag finner det också skumt att i det här läget inte kommentera Klara helt av dig själv då det oavsett vad man tror var en väsentlig del av min teori men framförallt upplösningen. Jag behövde fråga för 3:e gången.

Nej jag säger inte att du är ond, men jag har pressat dig för du i mina ögon uppträtt som du ville skydda Klara och rikta blickarna mot Cirkus. Visar det sig att Klara är ond så säger magkänslan att det beteendet kommer från någon som vill avleda blickarna från klara och rikta dem mot någon annan. Nu kan jag ha fel och du bara snurrat till det, missat alla mina frågor osv...

Är du på jakt efter mig nu @Lobelia ? För nu känns det som om du bara hittar på saker, jag har skrivit om Klara, jag missade att svara en gång när du ställde frågan, svarade sen och nu är jag skum för att jag svarade?

Nåja just nu är jag lite less på IRL livet, frysbox helvetet har gått sönder, troligen för ett par dagar sedan, så jag har räddat det som har gick att rädda och nu ska jag försöka vara på två ställen samtidigt för barnens aktiviteter så jag återkommer senare ikväll när jag har kommit hem igen. :D

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV