Grimm - Ulvlek!

Dessutom så tror jag att hon ägnat dagen åt att skydda sin andra håriga polare Shaggy.
Nu börjar jag bli jävligt förbannad på riktigt. Jag kan ta att folk misstänker mig för att vara ulv utifrån massor av olika orsaker man jag kan itne ta att någon håller på på det sätt du gör nu. Den stil du kör är att tala om att någon är ulv eftersom denna valde att rösta på FEL spelare för den personen får man minasnn inte rösta på i första. Ska vi leka på den nivån så räcker det för mig nu och för gott.

Jag anser för övrigt inte att cirkus röst eller bsfs röständring heller för den delen säger särskilt mycket.

Nu börjar jag bli jävligt förbannad på riktigt. Jag kan ta att folk misstänker mig för att vara ulv utifrån massor av olika orsaker man jag kan itne ta att någon håller på på det sätt du gör nu. Den stil du kör är att tala om att någon är ulv eftersom denna valde att rösta på FEL spelare för den personen får man minasnn inte rösta på i första. Ska vi leka på den nivån så räcker det för mig nu och för gott.

Oj, förlåt!

Jag har suttit i den sitsen själv, och nog sjutton håller man stenkoll. Jag ser det som troligare att hon sett det än att hon missat det. Om hon hunnit inse och reflektera över konsekvenserna är mindre säkert.

FiaM röst kom samma minut som bsf röständring.

21.56 Shaggy röstar på Cirkus
21.56 FiaM röstar på Klara
21.56 Blacksmithfarm ändrar röst till cirkus

Men samtidigt kom shaggys röst den minuten. Frågan är hur mycket man hinner se på en minut.

FiaM röst kom samma minut som bsf röständring.

Men samtidigt kom shaggys röst den minuten. Frågan är hur mycket man hinner se på en minut.
Det är inte den ändringen som är så intressant utan att det inte blev en till som hade lagt BSF lika med Klara.

Både jag och Klara hade 3 röster vardera.

Varför skulle bsf ändra rösten till mig om jag var ulv? Hon kände ju till lyan! Nej, jag tror att hon möligen räddade sin håriga kompis Klara.

Dessutom så tror jag att hon ägnat dagen åt att skydda sin andra håriga polare Shaggy.

Så mina högst upp på skum-listan är de två

(jävlars nu lag sig stoet, jag kommer inte kunna tänka så smart på en stund)
Nu kanske jag är för trött men Klara får ju den tredje rösten efter att du har tre röster, alltså lutar det väl mer åt att en lya eventuellt försökte rädda dig? Och att BSF ändrade sin röst till dig skulle kunna vara ett försök att ge dig ett alibi, och om jag har rätt så långt så är BSF röst på bollen en aning misstänkt, det skulle kunna vara ett försök av fåret att fånga lyans uppmärksamhet genom att rösta på en ulv med en rätt svag motivering. Speciellt eftersom bollen lägger den tredje rösten på Klara i sista minuten.

Jag är jätteledsen - det känns inte så kul att jag antaligen är orsaken till att @Shaggy hoppar av - jag ber verkligen om ursäkt och vill inte alls sabba vare sig lek eller leklandet.

Välkommen @Lilltess

Okej jag har hittat hit. Det är skitsvårt att sträckläsa alla sidorna men jag tänkte göra en kort sammanställning så får ni säga om jag har rätt för mig eller inte.

Mirtai röstas ut i Dag DL1 - hon var god

Q4 käkas - var Spökväckare (hann väcka mirtai)

BSM lynchas Dag DL2 - var svart får.

Shaggy/jag misstänks för att röstat på q4 första DL? Shaggy har väl knappt spelat med q4 innan eller är jag ute och cyklar?

Cirkus misstänks lite för att ha gjort någon tankevurpa, hittar inte vad det skulle va?

Klara misstänks lite för att BSF räddninfsrösta de på cirkus ist för klara?

Ni får gärna komma med input om vad jag skrivit så jag kan komma in i leken :)

Okej jag har hittat hit. Det är skitsvårt att sträckläsa alla sidorna men jag tänkte göra en kort sammanställning så får ni säga om jag har rätt för mig eller inte.

Mirtai röstas ut i Dag DL1 - hon var god

Q4 käkas - var Spökväckare (hann väcka mirtai)

BSM lynchas Dag DL2 - var svart får.

Shaggy/jag misstänks för att röstat på q4 första DL? Shaggy har väl knappt spelat med q4 innan eller är jag ute och cyklar?

Cirkus misstänks lite för att ha gjort någon tankevurpa, hittar inte vad det skulle va?

Klara misstänks lite för att BSF räddninfsrösta de på cirkus ist för klara?

Ni får gärna komma med input om vad jag skrivit så jag kan komma in i leken :)

Alltså jag reagerade mest på Shaggys röstmotivering - snarare än själva rösten. Q röstar alltid sent när hon är god. Sen är ju jag som jag är när det gäller förstaDL och att få ut Q.

Min snurrning var att jag fick för mig att Q kände till sin roll redan i första DL.

Frågan är ju varför bsf inte ändrade till Klara då hade det kunnat bli lottning mellan dom
två.

Alltså jag reagerade mest på Shaggys röstmotivering - snarare än själva rösten. Q röstar alltid sent när hon är god. Sen är ju jag som jag är när det gäller förstaDL och att få ut Q.

Min snurrning var att jag fick för mig att Q kände till sin roll redan i första DL.

Frågan är ju varför bsf inte ändrade till Klara då hade det kunnat bli lottning mellan dom
två.

Okej tack :) får hoppas jag kan komma in mer i spelet imorgon, måste sova nu :)

Nu kanske jag är för trött men Klara får ju den tredje rösten efter att du har tre röster, alltså lutar det väl mer åt att en lya eventuellt försökte rädda dig? Och att BSF ändrade sin röst till dig skulle kunna vara ett försök att ge dig ett alibi, och om jag har rätt så långt så är BSF röst på bollen en aning misstänkt, det skulle kunna vara ett försök av fåret att fånga lyans uppmärksamhet genom att rösta på en ulv med en rätt svag motivering. Speciellt eftersom bollen lägger den tredje rösten på Klara i sista minuten.

Jag tycker inte riktigt att ditt resonemang håller ihop, visst kan rösten på bollen__ vara ett försök att fånga lyans uppmärksamhet. Fast jag tycker det är skitkonstigt. Speciellt tajmingen

Varför inte göra en sista röständring så att hon och Klara var i lottning? Nej, jag tror att Klara kan vara hennes kompis som hon inte ville gå upp i lottning emot.

Jag känner ju att jag jobbat i en uppförsbacke hela dagen där bsf sått misstankar mot mig - menar du att det skulle vara för att ge mig alibi? Jag fattar verkligen inte hur du tänker då.

Puh jag blev helnojjig där ett tag, men då var jag ändå rätt ute! Men då har vi Cirkus, är hon ulv som blev räddad eller är det ulvar som försökte rösta ut henne? :cautious: Jag tror inte att jag lyckas få ihop några vettigare tankar än så just nu så jag får försöka imorgon bitti istället, just nu känns det som mer tur att det blir läsligt... ;)

Mina tankar snurrar också åt båda hållen. Om cirkus är god och ulvarna försökte rösta ut henne, så förstår jag bsf´s ändring till cirkus - för svarta fåret försöker väl hjälpa lyan så gott hon kan. Det skulle också tala lite till Klaras nackdel tänker jag, båda hade ju ev. 2 röster när bsf ändrade, om hon såg FiaMs röst på Klara förstås. Det talar isåfall lite till Klaras nackdel.
Men, utifrån din andra tanke, att cirkus är ond, så skulle ju rösten på cirkus kunna vara för att förvirra oss och att vi ska tro att klara är ond.
DL 1
17:40 Mirtai röstar på Blacksmithfarm
18:16 cirkus röstar på Artline
19:29 Habina röstar på Mirtai
20:13 Snurrfian röstar på Klara
20:55 Klara röstar på Snurrfian
20:55 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
21:07 EmmaN röstar på Snurrfian
21:10 FiaM röstar på bollen__
21:16 Shaggy röstar på Quarter4ever
21:22 Lobelia röstar på Habina
21:22 Artline röstar på EmmaN
21:24 bollen__ röstar på blacksmitfarm
21:26 quarter4ever röstar på Habina

DL 2 kl 22.00
19:56 Klara röstar på cirkus

20:56 Blacksmithfarm röstar på bollen__
21.30 EmmaN röstar på Blacksmithfarm
21.49 Habina röstar på klara
21,50 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm

21.52 Lobelia röstar på Artline
21.54 Artline röstar på Blacksmithfarm
21.58 cirkus röstar på blacksmithfarm
21.59 bollen__ röstar på Klara

Fast jag tror inte bsf såg fias röst på Klara innan hon ändrade till dig.

Men jag känner mig tveksam till att fåret skulle rösta ut en ulv bara för att rädda sig själv.
Sannolikheten finns ju absolut att hon inte hunnit se fias röst, det håller jag med om.
Hur menar du kring att fåret inte skulle hjälpa till att rösta ut en ulv för att rädda sig själv? Visserligen behöver ulvarna inte fåret för att vinna - så på så sätt hade det ju varit till nackdel för lyan om fåret röstat ut en ulv, men jag tänker också att fåret gjorde det enklare för lyan genom att bli utröstad. De behöver inte vara rädda att stöta på fåret när de ska välja käk tänker jag. På så sätt fick de ju en fördel nu?! Eller tänker jag helt knasigt där?

Nu tycker jag du gör det för enkelt för dig. Nej jag menar inte att du är ond, men att BSF ändrar till dig godförklarar knappast dig.

Det som är intressant är att om BSF lagt sin röst på Klara hade det kunnat bli lika, men bollens__ röst på Klara kom sent, men inte senare än att det fanns tid att ändra

Jag har suttit i den sitsen själv, och nog sjutton håller man stenkoll. Jag ser det som troligare att hon sett det än att hon missat det. Om hon hunnit inse och reflektera över konsekvenserna är mindre säkert.

Är lite för trög att tänka såhär mitt inatten, borde sova. Men jag tror att jag förstår hur du tänker. Eftersom det var rätt jämt borde hon haft koll kan man tycka och då får man fundera varför hon inte valde att ändra röst till Klara.

Nä, nu ska jag sova. Natti!

Jag tycker inte riktigt att ditt resonemang håller ihop, visst kan rösten på bollen__ vara ett försök att fånga lyans uppmärksamhet. Fast jag tycker det är skitkonstigt. Speciellt tajmingen

Varför inte göra en sista röständring så att hon och Klara var i lottning? Nej, jag tror att Klara kan vara hennes kompis som hon inte ville gå upp i lottning emot.

Jag känner ju att jag jobbat i en uppförsbacke hela dagen där bsf sått misstankar mot mig - menar du att det skulle vara för att ge mig alibi? Jag fattar verkligen inte hur du tänker då.

Så du menar att du tycker att BSF skulle ha hunnit sett bollens röst på Klara 1 minut innan dl och hunnit ändra? Eller menar du att hon inte borde ha ändrat rösten till dig? Hade hon röstat på Klara så hade du sett ännu mer misstänkt ut ärligt talat. Jag hittar egentligen inte så mycket att bsf försöker så misstankar mot dig, däremot mer att du försöker få det att se ut som om hon sår misstankar mot dig...
Jag vet inte vilken tajming du tycker är konstig?
DL 2 kl 22.00
19:56 Klara röstar på cirkus

20:56 Blacksmithfarm röstar på bollen__
21.30 EmmaN röstar på Blacksmithfarm
21.49 Habina röstar på klara
21,50 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm

21.52 Lobelia röstar på Artline
21.54 Artline röstar på Blacksmithfarm
21.58 cirkus röstar på blacksmithfarm
21.59 bollen__ röstar på Klara

@Snurrfian
Jag vet faktiskt inte. Jag tycker att rösten var jättekonstig och väldigt plötslig lite out of the blue så det håller jag med dig om.

Jag tänker absolut att bsf skulle kunnat ha ändrat sin röst en gång till om hon velat.

Jag tror för övrigt att man uppfattar saker ganska olika om man är i skottgluggen eller inte. Jag kände mig i allafall misstänkliggjord igår och det gav ju resultat i tre röster på mig i slutänden.

Nu får vi se vad som händer under NattDL. Jag känner mig lite off och tycker att luften gick ur mig när Shaggy hoppade av - jag känner mig skittaskig som om det är mitt fel. Och jag misstänkte ju inte ens henne pga rösten på q utan på motiveringen. Känns som en överreaktion och jag vet inte hur jag ska tolka detta. Varför bli så arg? Hon hade ju inte ens några röster på sig?

Jag tror för övrigt inte att jag kommer bli käk inatt iom att jag har haft så många misstankar på mig (bara så du vet @Lobelia ;) ) de lär kunna få ut mig i lynch ganska enkelt inte minst med motiveringen att jag inte blev käk inatt heller (om jag nu överlever natten alls)

NU ska jag ägna dagen åt min kattpojke som ska röntgas en sista gång och förhoppningsvis bli friskförklarad. För övrigt så blev det ett stoföl igår vid 22:45 så jag hade rätt att hon skulle föla igårkväll.

@cirkus självklart blir det skillnad att "känna sig utsatt" och läsa utifrån, jag har många gånger gått i försvarsställning trots att jag inte egentligen har haft något att försvara. ;)

Lycka till med kissen, det känns som om vi har följt honom genom lekarna! :heart Och skönt att fölningen gick bra!

Jag undviker er inte, men jag kommer hålla rätt låg profil under dagen idag. Två Pers borta på jobbet vilket betyder att vi bara är två, istället för fyra, som ska fixa tacos till ca 180 personer. Fullt upp.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV