Grimm - Ulvlek!

Fölis time :)?

Jo det blev spännande i omröstningen också. Tror den kan säga en hel del så småningom.

ja, det är därför det är potatismos i skallen. Jag hade pass till 1:30 inatt. Sen vanligt jobb från 07:00. Med min ömkliga hjärna så gör det no-good att inte sova. Hon låg ingenting inatt så jag tror den kommer denna natt. Nu har hon grävt om hela bädden O_o Men tydligen inte bra nog för nu fortsätter hon grävandet

Jag har inte haft så mycket tid idag som jag velat ha. Fast för en bra orsak iaf :bump:
Det som sticker ut för mig är Klaras ev. felsägning,där hon skrev onda istället för goda i ett inlägg. Det tror jag är något man kan göra när man låtsas vara god, att det blev lite fel i när hon skrev.
Sedan är det Bsf, jag håller med EmmaN och Snurrfian, det är lite snurrigt, det skaver en del att hon röstar på mig för att Q gjorde det, och för att jag röstade på henne igår, vilket jag tycker var en typisk förstadagsröst.
Också cirkus då, med sin förvirrning kring Q, hon missar att q varken visste sin roll ELLER att rollen spökväckaren skulle vara med. Dock så vet jag att cirkus kan vara himla förvirrad när hon är god, så det gör henne ju inte automatiskt ond.
Jag måste säga att jag tror att jag vill se mer av cirkus för att kunna bestämma mig om jag tror att hon är ond eller god. Och jag tycker visserligen att det skaver på bsf, men, hon försöker iaf föra leken framåt och om hon inte hittar något mer vettigt att rösta på så vill jag inte rösta på henne bara för det, att hon röstar på mig, det känns inte schysst.
Då är Klara kvar.
Jag tror att Klara försade sig när hon skrev onda istället för goda. Jag tror också att hon tyckte att det var bra att bsf misstänkte cirkus och använde det plus cirkus förvirring för att skapa en teori. Jag tror alltså att klara är ond.
bollen__ röstar på Klara

Du teorier bra, och det gör ju att jag inte vill hålla dig för ond just nu, men jag blir ändå fundersam kring din koppling att jag använt bsfs misstankar mot cirkus som grund för min teori. Jag har byggt min teori mot cirkus på det cirkus har skrivit. Jag har vissa misstankar mot bsf också, baserat på hur hon snurrat in sig kring Habina och Shaggy på ett rätt icke konstruktivt sätt. Men hennes misstankar mot cirkus har inte med saken att göra.

Puh jag blev helnojjig där ett tag, men då var jag ändå rätt ute! Men då har vi Cirkus, är hon ulv som blev räddad eller är det ulvar som försökte rösta ut henne? :cautious: Jag tror inte att jag lyckas få ihop några vettigare tankar än så just nu så jag får försöka imorgon bitti istället, just nu känns det som mer tur att det blir läsligt... ;)

Pust - det var nog första gången i livet som jag räddningsröstat på mig själv och detta blev ju riktigt bra.

Äntligen kan man börja dra lite slutsatser av nånting känner jag.

Härligt! Då har vi en mindre att oroa sig över. Jag ramlar i säng nu och lämnar eventuell analys till imorgon.

DL 1
17:40 Mirtai röstar på Blacksmithfarm
18:16 cirkus röstar på Artline
19:29 Habina röstar på Mirtai
20:13 Snurrfian röstar på Klara
20:55 Klara röstar på Snurrfian
20:55 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
21:07 EmmaN röstar på Snurrfian
21:10 FiaM röstar på bollen__
21:16 Shaggy röstar på Quarter4ever
21:22 Lobelia röstar på Habina
21:22 Artline röstar på EmmaN
21:24 bollen__ röstar på blacksmitfarm
21:26 quarter4ever röstar på Habina

DL 2 kl 22.00
19:56 Klara röstar på cirkus

20:56 Blacksmithfarm röstar på bollen__
21.30 EmmaN röstar på Blacksmithfarm
21.49 Habina röstar på klara
21,50 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm

21.52 Lobelia röstar på Artline
21.54 Artline röstar på Blacksmithfarm
21.56 Shaggy röstar på Cirkus
21.56 FiaM röstar på Klara
21.56 Blacksmithfarm ändrar röst till cirkus
21.58 cirkus röstar på blacksmithfarm
21.59 bollen__ röstar på Klara

Puh jag blev helnojjig där ett tag, men då var jag ändå rätt ute! Men då har vi Cirkus, är hon ulv som blev räddad eller är det ulvar som försökte rösta ut henne? :cautious: Jag tror inte att jag lyckas få ihop några vettigare tankar än så just nu så jag får försöka imorgon bitti istället, just nu känns det som mer tur att det blir läsligt... ;)

Både jag och Klara hade 3 röster vardera.

Varför skulle bsf ändra rösten till mig om jag var ulv? Hon kände ju till lyan! Nej, jag tror att hon möligen räddade sin håriga kompis Klara.

Dessutom så tror jag att hon ägnat dagen åt att skydda sin andra håriga polare Shaggy.

Så mina högst upp på skum-listan är de två

(jävlars nu lag sig stoet, jag kommer inte kunna tänka så smart på en stund)

Varför skulle bsf ändra rösten till mig om jag var ulv? Hon kände ju till lyan! Nej, jag tror att hon möligen räddade sin håriga kompis Klara.

Dessutom så tror jag att hon ägnat dagen åt att skydda sin andra håriga polare Shaggy.

Fast jag tror inte bsf såg fias röst på Klara innan hon ändrade till dig.

Men jag känner mig tveksam till att fåret skulle rösta ut en ulv bara för att rädda sig själv.

Nu tycker jag du gör det för enkelt för dig. Nej jag menar inte att du är ond, men att BSF ändrar till dig godförklarar knappast dig.

Det som är intressant är att om BSF lagt sin röst på Klara hade det kunnat bli lika, men bollens__ röst på Klara kom sent, men inte senare än att det fanns tid att ändra

Fast jag tror inte bsf såg fias röst på Klara innan hon ändrade till dig.

Men jag känner mig tveksam till att fåret skulle rösta ut en ulv bara för att rädda sig själv.
Jag har suttit i den sitsen själv, och nog sjutton håller man stenkoll. Jag ser det som troligare att hon sett det än att hon missat det. Om hon hunnit inse och reflektera över konsekvenserna är mindre säkert.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar