Grimm - Ulvlek!

Jag tror för övrigt inte att jag kommer bli käk inatt iom att jag har haft så många misstankar på mig (bara så du vet @Lobelia ;) ) de lär kunna få ut mig i lynch ganska enkelt inte minst med motiveringen att jag inte blev käk inatt heller (om jag nu överlever natten alls)
.

Detta förstår jag inte alls. Varför skulle någon motivera sin röst med att du är ond för att du inte blev käk? Nu är det svårt att veta vad ulvarna tänker. Men du har som sagt misstankar på dig så varför borde du vara första valet som käk i vissas ögon? (eftersom du tror att de skulle använda det som röstmotivering)

Hoppas allt går bra med katten :heart

Både du och Q är roliga att leka med men jag kan förstå shaggy. Jag tycker absolut att man ska kunna skydda en deltagare som ofta ryker i första lynchen. Men det blir lite svårt att leka om man aldrig någonsin får rösta på Q i första lynchen för då är man skum. Samtigt som jag håller med dig om att hon kan vara värd att spara men man måste få rösta på henne första DL om man tycker hon är skummast. Men taskig ska du inte behöva känna dig :)

Jag får känslan här att man stirrar sig lite blind på endast röstningen. Ibland kan både goda och onda rösta utan någon riktig baktanke då det ibland är svårt att hitta teorier mot den man eg skulle vilja rösta på, förstår ni min tanke? Nu är det lite antingen är cirkus eller klara ond, kanske ska läsa in vad de har skrivit ist för att analysera vad bsf kanske tänkte när hon ändrade sin röst :p

Det går bra att tro det.

Jag tycker dock att dina argument är ungefär lika hållbara som om jag skulle tycka du var skum pga din felskrivning. Det är liksom lite i samma härad. Känns som om du har hittat något att gripa tag i för att rikta bort blickarna från din egen felskrivning

Nu har jag läst igenom lite här och detta skaver. Det känns som en god Cirkus inte skulle försvara sig så "aggressivt" , utan mer försökt att vända och visa sin goda sida. Svårt att förklara hur jag tänker men hoppas ni förstår :)

Ber om ursäkt för försening! Det här med youtube och ladda upp filmer går tydligen mindre bra. :down:

Uppdatering!

Rosalee har återvänt till Portland för att vara med Monroe, och snabbt som attan skickade de ut inbjudan till bröllop. Själva dagen i ära är bl.a. Nick en av gästerna, och han bär solglasögon så inga Wesen ska kunna se att han är en Grimm. Allt går jättebra till en början, men panik utbryter när Trubel stormar in av en händelse och alla Wesen får panik när de ser att hon är en Grimm.

Monroe och Rosalee lyckas hålla tillbaka sina Wesenvänner och drar in Nick och Trubel i ett avskilt rum.

Nick kan inte längre se Wesen! Han har förlorat sina krafter.

Habina var Nick Burkhardt - Siarlärling och Nyckelinnehavare.

Ny DL, onsdag dag: 22.00

@Snurrfian @Lilltess Ulvarna har den nu, men eftersom nyckeln inte fungerar på samma sätt som ringen i Lobelias lek, så kan ulvarna inte vinna med den. Innehavaren har dock Borgmästarkrafter. Adalind kan fortfarande få den genom att vara delaktig i att lyncha innehavaren.

DL 2 kl 22.00
19:56 Klara röstar på cirkus I

20:56 Blacksmithfarm röstar på bollen__ I
21.30 EmmaN röstar på Blacksmithfarm I
21.49 Habina röstar på klara I
21,50 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm II

21.52 Lobelia röstar på Artline I
21.54 Artline röstar på Blacksmithfarm III
21.56 Shaggy röstar på Cirkus II
21.56 FiaM röstar på Klara II
21.56 Blacksmithfarm ändrar röst till cirkus III
21.58 cirkus röstar på blacksmithfarm IV
21.59 bollen__ röstar på Klara III

En röst förändring från Cirkus till Klara skulle givit
Cirkus II
Klara IV
BSF IV

Vi vet nu att BSF var ett svart får, hon visste vem som satt i lyan. Om man bortser från allt annat och bara ser till statistiken och tiden så får BSF sin andra röst 21:50, vill man då stanna kvar så tänka på alternativ. 21:54 är det uppenbart att BSF har gjort detta och hon lägger en räddningsröst. Det är också sannolikt att hon börjat fundera i de banorna redan när hon fått 2 röster.

Det är osannolikt att BSF sett röst II på Klara och Cirkus som kom under samma minut som den egna räddningsrösten då de kom i stort sett samtidigt. Rimliga val för räddningsröst var Klara, Artline och Cirkus då de är de som fått en röst sedan tidigare, BSF väljer ut Cirkus bland dessa. Om nu inte alla dessa är onda så ser jag det som ganska osannolikt att Cirkus är ond. Jag ser ingen rimlig anledning till att BSF frivilligt valt någon ond i det här läget, varför frivilligt sätta två onda mot varandra? Nu kan ju för all del alla 4 vara onda (BSF, Klara Cirkus och Art) men sannolikheten talar emot det.

Nu är det 4 minuter till DL det är goda tider att kolla läget och följa vad som händer, av erfarenhet vet jag att jag i liknade situationer uppdaterar frekvent samt förbereder röstmotivering, här är den enkel, i värsta fall duger det med att man vill överleva.

21.59 Kommer rösten på Klara och inget mer händer, BSF väljer alltså i mina ögon att dö. Varför kan man fråga sig? Är det ett förbiseende? Missade BSF att hon kunde rädda sig? Eller ville hon inte rösta ut någon i lyan? Ville hon lägga misstankarna på Klara?

Det kan finnas fler alternativ, jag får fundera på det men det finns skummare kandidater i den här omröstningen än Cirkus. Till saken är att jag behöver läsa igenom och fundera på vad som hänt i lugn och ro, hoppas jag får den tiden.

@Snurrfian @Lilltess Ulvarna har den nu, men eftersom nyckeln inte fungerar på samma sätt som ringen i Lobelias lek, så kan ulvarna inte vinna med den. Innehavaren har dock Borgmästarkrafter. Adalind kan fortfarande få den genom att vara delaktig i att lyncha innehavaren.
Ah så var det ja! Men nu upptäckte jag en följdfråga, Adalind, betyder ditt uttalande att hon har valt att spela solo? :angel:

@Snurrfian Det betyder att hon kan få den genom att vara delaktig i att lyncha innehavaren, men har hon valt onda eller goda sidan kan hon inte använda nyckeln för att vinna. :)

DL 2 kl 22.00
19:56 Klara röstar på cirkus I

20:56 Blacksmithfarm röstar på bollen__ I
21.30 EmmaN röstar på Blacksmithfarm I
21.49 Habina röstar på klara I
21,50 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm II

21.52 Lobelia röstar på Artline I
21.54 Artline röstar på Blacksmithfarm III
21.56 Shaggy röstar på Cirkus II
21.56 FiaM röstar på Klara II
21.56 Blacksmithfarm ändrar röst till cirkus III
21.58 cirkus röstar på blacksmithfarm IV
21.59 bollen__ röstar på Klara III

En röst förändring från Cirkus till Klara skulle givit
Cirkus II
Klara IV
BSF IV

Vi vet nu att BSF var ett svart får, hon visste vem som satt i lyan. Om man bortser från allt annat och bara ser till statistiken och tiden så får BSF sin andra röst 21:50, vill man då stanna kvar så tänka på alternativ. 21:54 är det uppenbart att BSF har gjort detta och hon lägger en räddningsröst. Det är också sannolikt att hon börjat fundera i de banorna redan när hon fått 2 röster.

Det är osannolikt att BSF sett röst II på Klara och Cirkus som kom under samma minut som den egna räddningsrösten då de kom i stort sett samtidigt. Rimliga val för räddningsröst var Klara, Artline och Cirkus då de är de som fått en röst sedan tidigare, BSF väljer ut Cirkus bland dessa. Om nu inte alla dessa är onda så ser jag det som ganska osannolikt att Cirkus är ond. Jag ser ingen rimlig anledning till att BSF frivilligt valt någon ond i det här läget, varför frivilligt sätta två onda mot varandra? Nu kan ju för all del alla 4 vara onda (BSF, Klara Cirkus och Art) men sannolikheten talar emot det.

Nu är det 4 minuter till DL det är goda tider att kolla läget och följa vad som händer, av erfarenhet vet jag att jag i liknade situationer uppdaterar frekvent samt förbereder röstmotivering, här är den enkel, i värsta fall duger det med att man vill överleva.

21.59 Kommer rösten på Klara och inget mer händer, BSF väljer alltså i mina ögon att dö. Varför kan man fråga sig? Är det ett förbiseende? Missade BSF att hon kunde rädda sig? Eller ville hon inte rösta ut någon i lyan? Ville hon lägga misstankarna på Klara?

Det kan finnas fler alternativ, jag får fundera på det men det finns skummare kandidater i den här omröstningen än Cirkus. Till saken är att jag behöver läsa igenom och fundera på vad som hänt i lugn och ro, hoppas jag får den tiden.
Fast jag ser det som ganska självklart att Cirkus skulle ändra sin röst för att rädda sig själv och att få lägga den på BSF, alltså är frågan om BSF röstade på Cirkus just för att ge henne ett alibi?
Dessutom finns det en röstfifflare med i spelet så det är ju lite frågan var den la både sin första och andra röst någonstans? Därutöver så hade även Habina möjlighet som ringbärare att lägga två röster, om hon sen använde den möjligheten eller inte är ju svårt att säga. Och den andra frågan är om BSF tänkte på röstfifflaren innan hon röstade.

Fast jag ser det som ganska självklart att Cirkus skulle ändra sin röst för att rädda sig själv och att få lägga den på BSF, alltså är frågan om BSF röstade på Cirkus just för att ge henne ett alibi?
Dessutom finns det en röstfifflare med i spelet så det är ju lite frågan var den la både sin första och andra röst någonstans? Därutöver så hade även Habina möjlighet som ringbärare att lägga två röster, om hon sen använde den möjligheten eller inte är ju svårt att säga. Och den andra frågan är om BSF tänkte på röstfifflaren innan hon röstade.
Och ett spöke, för visst fick spöket rösta när Q dött?

Jag gick som sagt enbart igenom röstningen, det finns fler variabler, men i den här leken är de så många att det blir lite för mycket om och men. Variablerna påverkar dessutom även BSF. Jag tänkte här att folk rimligen optimerar sin chans att överleva/verka för sitt lag enligt sitt eget huvud.

Det är väl lika självklart att Cirkus försöker rädda sig själv som att BSF skulle göra det, eller hur? Jag säger inte att Cirkus är god, jag vet inte, men det hör knappast till vanligheterna att ett svart får offrar sig själv för att ge någon ett alibi när det dessutom är tveksamt om det ses som ett alibi överhuvudtaget.

Vad säger du om Klara? Var kommer hon in i din ekvation?
Och möjligheten att Cirkus faktiskt blivit utröstad. Just ett snyggt alibi om bollen__ röstat på Cirkus och hon åkt ut? Eller har du även bollen__ i lyan?

Mest undrar jag varför du bestämt dig för att Cirkus är ond så som jag ser det måste du kommit fram till det utifrån det som står i leken. Jag har svårt att hitta någon roll som skulle kunna givit dig den infon direkt.

Jag gick som sagt enbart igenom röstningen, det finns fler variabler, men i den här leken är de så många att det blir lite för mycket om och men. Variablerna påverkar dessutom även BSF. Jag tänkte här att folk rimligen optimerar sin chans att överleva/verka för sitt lag enligt sitt eget huvud.

Det är väl lika självklart att Cirkus försöker rädda sig själv som att BSF skulle göra det, eller hur? Jag säger inte att Cirkus är god, jag vet inte, men det hör knappast till vanligheterna att ett svart får offrar sig själv för att ge någon ett alibi när det dessutom är tveksamt om det ses som ett alibi överhuvudtaget.

Vad säger du om Klara? Var kommer hon in i din ekvation?
Och möjligheten att Cirkus faktiskt blivit utröstad. Just ett snyggt alibi om bollen__ röstat på Cirkus och hon åkt ut? Eller har du även bollen__ i lyan?

Mest undrar jag varför du bestämt dig för att Cirkus är ond så som jag ser det måste du kommit fram till det utifrån det som står i leken. Jag har svårt att hitta någon roll som skulle kunna givit dig den infon direkt.
Jag har inte bestämt mig för att Cirkus är ond, jag säger bara att det finns saker som talar för det och det är rätt intressant att du istället försöker godförklara Cirkus.

Och som jag har skrivit tidigare så i den teorin om Cirkus så har jag även bollen som ond, jag tror att BSF första röst på Bollen var en signal till lyan om att hon var det svarta fåret, för BSF mycket tunna röst på Bollen i ett sånt tidigt skede känns annars väldigt märklig. Det höll även Cirkus med om... Men jag är på inget sätt övertygad om att Cirkus är ond, men jag hade funderingar runt henne och då måste jag väl lufta dem? Jag tycker att hon har gjort lite väl många "småmissar" och trasslat in sig både här och där som känns väldigt märkligt.

Jag har inte bestämt mig för att Cirkus är ond, jag säger bara att det finns saker som talar för det och det är rätt intressant att du istället försöker godförklara Cirkus.

Och som jag har skrivit tidigare så i den teorin om Cirkus så har jag även bollen som ond, jag tror att BSF första röst på Bollen var en signal till lyan om att hon var det svarta fåret, för BSF mycket tunna röst på Bollen i ett sånt tidigt skede känns annars väldigt märklig. Det höll även Cirkus med om... Men jag är på inget sätt övertygad om att Cirkus är ond, men jag hade funderingar runt henne och då måste jag väl lufta dem? Jag tycker att hon har gjort lite väl många "småmissar" och trasslat in sig både här och där som känns väldigt märkligt.
Jag försökte gå igenom röstningen förutsättningslöst, men kan givetvis ha missat något och vore tacksam på kommentarer runt det jag skrivit, jag godförklarar inte Cirkus, hittar du svagheter i mitt resonemang så påpeka dem gärna, så jag kan omvärdera min analys.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV