DL 2 kl 22.00
19:56 Klara röstar på cirkus I
20:56 Blacksmithfarm röstar på bollen__ I
21.30 EmmaN röstar på Blacksmithfarm I
21.49 Habina röstar på klara I
21,50 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm II
21.52 Lobelia röstar på Artline I
21.54 Artline röstar på Blacksmithfarm III
21.56 Shaggy röstar på Cirkus II
21.56 FiaM röstar på Klara II
21.56 Blacksmithfarm ändrar röst till cirkus III
21.58 cirkus röstar på blacksmithfarm IV
21.59 bollen__ röstar på Klara III
En röst förändring från Cirkus till Klara skulle givit
Cirkus II
Klara IV
BSF IV
Vi vet nu att BSF var ett svart får, hon visste vem som satt i lyan. Om man bortser från allt annat och bara ser till statistiken och tiden så får BSF sin andra röst 21:50, vill man då stanna kvar så tänka på alternativ. 21:54 är det uppenbart att BSF har gjort detta och hon lägger en räddningsröst. Det är också sannolikt att hon börjat fundera i de banorna redan när hon fått 2 röster.
Det är osannolikt att BSF sett röst II på Klara och Cirkus som kom under samma minut som den egna räddningsrösten då de kom i stort sett samtidigt. Rimliga val för räddningsröst var Klara, Artline och Cirkus då de är de som fått en röst sedan tidigare, BSF väljer ut Cirkus bland dessa. Om nu inte alla dessa är onda så ser jag det som ganska osannolikt att Cirkus är ond. Jag ser ingen rimlig anledning till att BSF frivilligt valt någon ond i det här läget, varför frivilligt sätta två onda mot varandra? Nu kan ju för all del alla 4 vara onda (BSF, Klara Cirkus och Art) men sannolikheten talar emot det.
Nu är det 4 minuter till DL det är goda tider att kolla läget och följa vad som händer, av erfarenhet vet jag att jag i liknade situationer uppdaterar frekvent samt förbereder röstmotivering, här är den enkel, i värsta fall duger det med att man vill överleva.
21.59 Kommer rösten på Klara och inget mer händer, BSF väljer alltså i mina ögon att dö. Varför kan man fråga sig? Är det ett förbiseende? Missade BSF att hon kunde rädda sig? Eller ville hon inte rösta ut någon i lyan? Ville hon lägga misstankarna på Klara?
Det kan finnas fler alternativ, jag får fundera på det men det finns skummare kandidater i den här omröstningen än Cirkus. Till saken är att jag behöver läsa igenom och fundera på vad som hänt i lugn och ro, hoppas jag får den tiden.