Grimm - Ulvlek!

Är du på jakt efter mig nu @Lobelia ? För nu känns det som om du bara hittar på saker, jag har skrivit om Klara, jag missade att svara en gång när du ställde frågan, svarade sen och nu är jag skum för att jag svarade?

Nåja just nu är jag lite less på IRL livet, frysbox helvetet har gått sönder, troligen för ett par dagar sedan, så jag har räddat det som har gick att rädda och nu ska jag försöka vara på två ställen samtidigt för barnens aktiviteter så jag återkommer senare ikväll när jag har kommit hem igen. :D
Jag är på jakt efter ulvar och följer upp det jag ser som skumt. Du har i mina ögon betett dig skumt, men å andra sidan så gör du det jämt, mycket beror på Klara.

trist med frysen :(

Sannolikheten finns ju absolut att hon inte hunnit se fias röst, det håller jag med om.
Hur menar du kring att fåret inte skulle hjälpa till att rösta ut en ulv för att rädda sig själv? Visserligen behöver ulvarna inte fåret för att vinna - så på så sätt hade det ju varit till nackdel för lyan om fåret röstat ut en ulv, men jag tänker också att fåret gjorde det enklare för lyan genom att bli utröstad. De behöver inte vara rädda att stöta på fåret när de ska välja käk tänker jag. På så sätt fick de ju en fördel nu?! Eller tänker jag helt knasigt där?
En ond utanför lyans uppgift är att hjälpa de onda så jag tycker nog att den borde välja de andra ulvarnas liv före sitt eget. Speciellt med tanke på att ulvarna vinner när de är fler än de goda. Men samtidigt får det inte bli uppenbart att fåret försöker rädda någon. Det är lurigt.

Jag har inte bestämt mig för att Cirkus är ond, jag säger bara att det finns saker som talar för det och det är rätt intressant att du istället försöker godförklara Cirkus.

Och som jag har skrivit tidigare så i den teorin om Cirkus så har jag även bollen som ond, jag tror att BSF första röst på Bollen var en signal till lyan om att hon var det svarta fåret, för BSF mycket tunna röst på Bollen i ett sånt tidigt skede känns annars väldigt märklig. Det höll även Cirkus med om... Men jag är på inget sätt övertygad om att Cirkus är ond, men jag hade funderingar runt henne och då måste jag väl lufta dem? Jag tycker att hon har gjort lite väl många "småmissar" och trasslat in sig både här och där som känns väldigt märkligt.
Jag tänker också på bollen. I förr föra (?) leken så var bsf ledarvarg. Då röstade hon på en ulv för att försöka hinta. Frågan är om hon skulle göra det igen. Jag vet faktiskt inte. Då kan Bollens röst på Klara vara ett försök att förhoppningsvis få klara till lottning så bsf kan klara sig.

Bollen och Klara borde inte vara ulvar ihop. Då hade nog bollen röstat på cirkus.

Sådär, nu har jag landat hemma i soffan efter en helvetesdag på jobbet. Har nog aldrig stressat så mycket som jag gjorde idag. Helt slut. Men nu ska jag sätta mig i lugn och ro och läsa igenom leken igen.

Ser att jag redan fått två röster idag. Ska gå tillbaka och försöka bemöta de misstankar som ligger mot mig. Vilket ju kan bli lite svårt eftersom mycket av det bygger på att BSF inte röstade på mig igår. Och det kan ju inte jag förklara. Jag förstår ju att det gör att jag ser misstänkt ut, tyvärr.

Om jag ska gå tillbaka till vad jag trodde igår, att cirkus var ond. Jag tror inte att hon sitter i lyan faktiskt. BSFs beteende igår där hon till viss del ville peka ut cirkus stämmer inte för mig. Men jag är ändå inte säker på att cirkus är god. Dock är det viktigare att vi får ut ulvar eftersom vinstvillkoren ser ut som dom gör. Cirkus sött att glömma att inte alla visste sina roller i samband med första röstningen stämmer bättre överrens med att hon själv kände till sin, och valde sida.

Nu gäller det bara att hitta ulvarna. Och få er att inse att ni är ute på fel spår när ni vill ha bort mig.

Plockar upp lite saker längs vägen genom tråden och funderar lite.

Deltagare:

cirkus
Snurrfian
Artline
bollen__
Klara
FiaM
Shaggy/Lilltess
Lobelia
EmmaN

5 goda roller

välsignad - överlever ett käk
röstfifflare - hemlig extraröst
drake - kan utse ett kärlekspar
Bagare - om käkad gör så att ulvarna inte orkar käka nästa natt
Ängel - beskyddar mot käk

3 onda roller
3 ulvar - käkar på nätterna

1 okänd roll
Adalind - god, ond eller neutral

Just nu är alltså ställningen antingen 5-3-1, 6-3, eller 5-4. Men det är ulvarna som räknas i vinstvillkoret. De är tre.

@Sasse , får vi veta om ett kärlekspar bildats eller är det hemligt?

Okej nu har jag läst igenom.

Både Lobelia och FiaM menar att det förmodligen är klara som blivit siad, och då som ond. Detta kan mycket väl stämma och händer det inte något jätteskumt under kvällen så hamnar min röst förmodligen där.

Det intressanta i detta är då att snurrfian verkar försöka rikta strålkastarna åt att det skulle vara cirkus som är ond utifrån DL2 röstningen. Och om nu klara skulle vara ond så har jag svårt att se att cirkus skulle vara ond.

Ja det var det jag har snappat upp såhär långt :)

Fy vad det är svårt nu :p

Ingen hade fått sin roll när vi röstade igår - så några samband mellan ulvarna kommer inte att kunna hittas där (medvetna, sedan kan det ju ha råkat bli rätt för onda.)

Klaras felskrivning och Cirkus tankevurpa om Q och hennes roll är väl det som sticker ut lite.
Alla kan göra misstag utan att det behöver betyda att man är ond för det - men eftersom förutsättningarna är som de är i den här leken så är det inte mycket annat att gå på än.
Cirkus är stark förespråkare till att behålla Q, då hon är viktig som god och som ond ändå kan hjälpa lyan utanför leken. Jag förstår att vilken lya som helst (i brist på bättre formulering..) vill bli av med Q och att käka henne kanske är det enklaste alternativet.

Att Q käkades tror jag som sagt var för att lyan inte ville ha henne som motspelare - att sedan eventuellt få misstankar riktade mot Shaggy och/eller Habina (för att de röstat på resp. fått röst av Q) vore ju bara en bonus.
Just det gör att jag idag kommer att avstå att rösta på någon av dem - jag tror att det är troligare att de är goda än onda pga ovan.

Lobelia, Artline och bollen__ röstar alla sent. Och om man ska gå efter teorin att de onda ville smyga med för att undvika upptäckt så talar deras tidpunkt för röst till deras nackdel. Men det är inte tillräckligt för att basera en röst på. Intressant för framtiden däremot.

Jag är hemskt fundersam över vad BSF egentligen var ute efter med allt sitt snack om Habina och Shaggy igår. I inlägget jag citerar här håller hon dom båda som troligare goda än onda. I ljuset nu av att BSF visste vilka som satt i lyan, vad menade hon egentligen? Vill hon försöka få oss att tro att Shaggy/Lilltess är god? Eller är hon god och BSF vill att vi ska börja misstänka henne? Men i det läget visste ju inte BSF att hon skulle åka. Jag tror ändå att det betyder någonting. Eftersom hon tog upp det igen och igen. Frågan är ju bara vad.

Om hon siat Klara. Borde hon inte ha nämnt Klara tidigare? Hade hon inte skrivit "Men jag blir lite nojjig att hon har hjälp i lyan?" så hade jag nog trott att hon hade siat Emma.

.
Det är ju så att just siaren nagelfars extra ordentligt efter att den åkt, samtidigt som den under spelets gång inte vill outa sin roll alltför mycket - så hon kan mycket väl ha siat Klara men inte varit så supertydlig att hennes siarroll skulle outats när hon fortfarande var med i matchen.

Och vad det gäller Emma så håller jag helt med - det ser ut som en god sia, men så kommer den där kommentaren och sabbar allt.

Tror inte det tillhör vanligheterna att man får veta det, men jag kan skriva ut det så det inte är för mycket som är hemligt för er sas.

Egentligen spelar det ju inte så stor roll för letandet efter onda. Jag började bara fundera på det när jag kikade på rollistan igen. :)

Läst ikapp mig nu. Har varit i radioskugga nästan hela dagen. :(

Cirkus tycker jag beter sig märkligt, hon snurrar in sig på ett sätt som inte är likt henne. Men gör det henne ond? Oklart...

Att jag blir godförklarad för att goda quarter4ever röstade på mig i Dl1 gör mig misstänksam mot blacksmithfarm. Nog för att jag vet min roll, men är det inte lite väl långsökt att godförklara någon på de grunderna?

EmmaN försöker hitta ulvar genom att kolla på de minst aktiva. Jag kommer inte vara jätteaktiv den här leken @EmmaN , precis som jag varit i de tidigare lekarna. Jag leker för att det är kul och jag leker så mycket jag hinner. Hittills har jag inte fått någon varning från LL för bristande aktivitet och så länge jag inte får det tänker jag fortsätta leka. Det gäller oavsett vilken roll jag har. ;) Men jag gillar att du i alla fall gör ett försök att hitta ulvar, så det blir lite mer plus i kanten. :)

Habina bör ha siat någon första natten. Och jag tror att hon siade cirkus och hittade en roll som hon inte vet vilken sida den tillhör. Det stämmer väl överrens med mina funderingar kring cirkus och att hon förvirrade sig så kring när rollerna kom till kännedom.

Jag är hemskt fundersam över vad BSF egentligen var ute efter med allt sitt snack om Habina och Shaggy igår. I inlägget jag citerar här håller hon dom båda som troligare goda än onda. I ljuset nu av att BSF visste vilka som satt i lyan, vad menade hon egentligen? Vill hon försöka få oss att tro att Shaggy/Lilltess är god? Eller är hon god och BSF vill att vi ska börja misstänka henne? Men i det läget visste ju inte BSF att hon skulle åka. Jag tror ändå att det betyder någonting. Eftersom hon tog upp det igen och igen. Frågan är ju bara vad.

DET undrar jag med!
Jag blev ju jättestressad av hennes kommentarer runt Shaggy - jag ville ju (som bekant rösta där) men fick kalla fötter av den där kommentaren och väntade med min röst länge (och röstade tillsist på bsf för att rädda mig själv i första hand) - jag kände det som att hon kanske visste nånting om Shaggy/Habina (men samtidigt så kunde hon ju i rimlighetens namn inte ha siat bägge om bsf varit siaren, sen tänkte jag en av dom varit hennes kärlek - men det var det ju inte, men jag tänkte att det var i allafall en möjlighet) . Men nu vet vi ju att det inte var en sia och inte nån kärlek. Men visste om de är/var i lyan eller inte.

Kan hon ha gjort samma sak med Shaggy/Lilltess som med Habina? Men varför? jag fattar inte. Eller är Shaggy/Lilltess på hennes sida och hon gjorde detta för att förvirra? Alltså jag begriper det inte. Förvirring har hon definitivt lyckats med.

DET undrar jag med!
Jag blev ju jättestressad av hennes kommentarer runt Shaggy - jag ville ju (som bekant rösta där) men fick kalla fötter av den där kommentaren och väntade med min röst länge (och röstade tillsist på bsf för att rädda mig själv i första hand) - jag kände det som att hon kanske visste nånting om Shaggy/Habina (men samtidigt så kunde hon ju i rimlighetens namn inte ha siat bägge om bsf varit siaren, sen tänkte jag en av dom varit hennes kärlek - men det var det ju inte, men jag tänkte att det var i allafall en möjlighet) . Men nu vet vi ju att det inte var en sia och inte nån kärlek. Men visste om de är/var i lyan eller inte.

Kan hon ha gjort samma sak med Shaggy/Lilltess som med Habina? Men varför? jag fattar inte. Eller är Shaggy/Lilltess på hennes sida och hon gjorde detta för att förvirra? Alltså jag begriper det inte. Förvirring har hon definitivt lyckats med.

Jag får faktiskt känslan av att hon bara tog med Habina för sakens skull. att hon egentligen fokuserade på Shaggy. Men vad är hon då ute efter? Att gödförklara Shaggy? Eller att vi ska bli misstänksamma mot henne? Men varför la hon då inte samma fokus på Habina från början, när hon ändå blandade in henne till slut?

Nu har jag funderat och funderat och kommer ingenstans.

Jag tror nog ändå att det kan vara så att de onda väntade ut röstningen igår (någon/några av dem i alla fall) och eftersom @bollen__ la den näst sista rösten (q la den sista...) och dessutom la den på mig så:

Blacksmithfarm röstar på bollen__

För att jag tror att hon kanske är ond och att hon (i alla fall delvis) därför väntade ut röstningen igår. Plus att hon röstade på mig, en andra röst som la upp mig till lottning.

Ja, jag erkänner att det är delvis en hämndröst, men jag hittar inget vettigt att gå på. Dyker något bättre upp så är jag beredd att ändra röst...

Nästa sak jag funderar över är bollen__. BSF la sin röst på bollen__ drygt en timma innan DL. Med en tämligen kass motivering. Hon skriver också att hon inte hittar något mer misstänkt. Men varför då ha så "bråttom" att rösta. För att signalera till bollen__ på något sätt? Hon verkar ju inte ha bråttom att rösta för att inte missa DL eftersom hon säger att hon är beredd att ändra om hon hittar något annat.

Habina bör ha siat någon första natten. Och jag tror att hon siade cirkus och hittade en roll som hon inte vet vilken sida den tillhör. Det stämmer väl överrens med mina funderingar kring cirkus och att hon förvirrade sig så kring när rollerna kom till kännedom.

L.

Adalind Schade - Adalind är en Hexenbiest, ett slags Wesen som kan likställas med häxa. Hon avskyr Nick och försöker sätta så många käppar i hjulet för honom som möjligt. Men ibland kan det vara värt besväret att ha honom i närheten, ifall han är en viktig pusselbit för att nå hennes mål.

Adalind har tidigare varit förälskad i Kapten Renard och jobbat under honom, men efter ett svek gick hon över till onda Royals. Men oavsett vilken sida hon fjäskar in sig hos, bryr sig Adalind bara om sig själv och sin egen vinning. Frågan är om hon kan nå sitt mål hos Nick och hans vänner, eller onda Royals, eller om helt förkastar att hjälpa någon annan och istället gör vad som passar henne själv bäst?
Adalind kan välja vilken sida hon vill spela på, ond, god eller neutral. Hon har till dag DL 1 att bestämma sig.

Väljer Adalind att spela för egen vinnings skull får hon självsmordsbombarkrafter och kan när som helst under leken bomba ihjäl en medspelare. Adalind själv överlever bombattentatet. Som neutral letar Adalind efter Nyckeln, och om hon vid lekens slut har fått tag i den kammar hon hem segern. Adalind kan få tag i nyckeln genom att delta i en lynch för innehavaren av nyckeln.

Om Adalind istället väljer att verka för goda eller onda sidan släpper hon tankarna om att få tag i nyckeln och spelar istället för sitt lags vinst. Nyckeln kan alltså inte användas för vinst om Adalind inte väljer att spela solo.

Oavsett vilken sida Adalind väljer att spela kan hon 1) stoppa en lynch mot sig själv och 2) visas som god i sior.

.

Sorri - nej så är det inte. Adalind visas som god i sior.

Jag får faktiskt känslan av att hon bara tog med Habina för sakens skull. att hon egentligen fokuserade på Shaggy. Men vad är hon då ute efter? Att gödförklara Shaggy? Eller att vi ska bli misstänksamma mot henne? Men varför la hon då inte samma fokus på Habina från början, när hon ändå blandade in henne till slut?

Gödförklara var ju just ett snyggt ord. :rofl:

Sorri - nej så är det inte. Adalind visas som god i sior.

Nu har jag aldrig varit siare, men brukar man inte få veta vilken god roll personen har? Att då bara få veta att någon är god, då måste man ju kunna lista ut vilken roll det handlar om. De andra goda är ju andra saker. Det finns ju inga bybor. Och då vet man ju också, att den som alltid visas som god, kan vara vilket som. God, ond eller neutral.

Nu har jag aldrig varit siare, men brukar man inte få veta vilken god roll personen har? Att då bara få veta att någon är god, då måste man ju kunna lista ut vilken roll det handlar om. De andra goda är ju andra saker. Det finns ju inga bybor. Och då vet man ju också, att den som alltid visas som god, kan vara vilket som. God, ond eller neutral.

Fast i rollbeskrivningen så står det ju att Adalind alltid visas som god.
Och för siarlärningen står följande:

Siarlärlingen kan sia varannan natt, och får i sina sior veta om deltagaren är god/ond.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV