Grimm - Ulvlek!

Äh fan - jag röstar - det får bära eller brista. Halmstrå, halmstrå.

Jag har ju lik lista som Lobelia. Den jag hittar mest på är ändå Lilltess.

Jag tycker att rösten på goda q i första skaver - inte för att man inte får rösta på q i första (jag lovar att aldrig mer tjata om det) utan för att jag tyckte q's sena röst var typiskt för hur q har spelat som god. Det var ungefär den enda jag kände att jag nästen kunde tro något om i det läget. Sen så kom bsf's märkliga uttalande om att inte rösta där och jag blev osäker (ännu mer efter att bsf visade sig vara fåret - är det lur eller ???) . Sen så kom Shaggys reaktion och jag kom av mig igen. Alltså har jag blivit lurad att komma av mig två gånger?

cirkus röstar på Lilltess

Äh fan - jag röstar - det får bära eller brista. Halmstrå, halmstrå.

Jag har ju lik lista som Lobelia. Den jag hittar mest på är ändå Lilltess.

cirkus röstar på Lilltess
Jag tjuvkikade inte ens, har grunnat på det lite från och till, men jag avvaktar lite med rösten. Fegar lite, men det blir förmodligen en av de tre om ingen kommer med en revolutionerande teori.

Från att i förra leken ha en karta som ungefär stämde efter DL2 så känns det lite som att informationsbristen är total.

Det jag tror nu, taget från minnet är att Snurrrfia är god, hon körde sitt eget race, som en god Snurris gör. Det skulle kännas konstigt att någon i lyan gick emot strömmen så totalt. Och jag har samma tankar runt Emma, men med skillanden att hon teoriar på ett sätt jag begriper mig på

Jag håller Cirkus som svagt god utifrån röstresultatet DL 2 och BSFs resonemang, jag kan inte begripa varför ett svart får skulle bita tag i en ond Cirkus på det viset.

Kvar har jag Artline, bollen__ och Shaggy/Lilltess som de tre ulvarna av ren uteslutningsmetod (och en vag sådan).

bollen_ ligger närmst till hands efter BSF röst tidigt där vida andra DL. BSF hade inte något direkt behov att rösta tidigt så BSF kan kanske ha följt den sk praxisen för får att ge sig till känna.

Art fick jag en ond känsla av vid ett teroinlägg inför DL 2 och röstade på henne då. Jag reagerade då mest på att hon teoriade emot mig för att jag frågat Klara om hennes felskrivning. Det kändes som en ond som vill hålla vägar öppna att rösta på andra. Mycket vag ock luddig känsal och jag fick inte den samma nu när jag läste.

Shaggy/lilltess är knepigare, ärligt talat hänger jag inte med i resonemangen rin dem. Det jag regerade på däremot var reaktionen på Cirkus teori om ondhet pga Q. Jag har fått för mig att Shaggy föredrar att vara god. Kan det vara en delförklaring till att hon lackade ur på cirkus (jag har gjort det för länge sedan angående Q och skumhet att rösta på henne).
Men vore det inte smart av lyan att gå emot strömmen när det ändå såg ut som Klara var den som skulle ryka?

Om du var tvungen att byta ut mig mot Snurrfian, Emma och Cirkus. Vem skulle då du välja?

Sedan är frågan om bsf skulle outa två ulvar (bollen och shaggy/lilltess). Skulle hon verkligen hinta så mycket?

Jag tjuvkikade inte ens, har grunnat på det lite från och till, men jag avvaktar lite med rösten. Fegar lite, men det blir förmodligen en av de tre om ingen kommer med en revolutionerande teori.

Jag sitter också och hoppas på att någon ska komma med något revolutionerande. Eller göra bort sig.

Jag gillar inte att skriva från mobilen men ska ge det ett flrsök för jag tror inte jag hinner hem innan dl.
Jag har funderat mer kring Lobelia och jag tror att hon är god, baserat på att hon var drivande mot Klara, ställde frågor på frågor och jag tror inte att en ond Lobelia skulle spela så.
Artline känns fortfarande smygande, det finns inte så mycket att ta på där. Men behöver ju inte ha med hennes roll att göra.
Jag tycker nog att det skummaste är att BSF som var får inte ville rösta på Shaggy/Lilltess och att det kanske var en långsökt hint till lyan. Jag håller delvis med cirkus om rösten på q, men, endast den gör inte shaggy/lilltess skum utan allt tillsammans. Tror inte att det bara var goda som röstade på Klara igår heller.
Bollen__ röstar på Lilltess

Om det står musikgrupp nånstans har jag missat radera det. Min telefon gillar visst det ordet!

Om vi ändå är på temat, jag har ridit lektion idag. Och pga att min pålle har någon slags fobi för vita bommar (vi skulle bara skritta över dom) sitter jag nu här med en skrapad armbåge (trots långärmat), ett saftigt blåmärke på låret och ömma ryggmuskler. :meh:

EmmaN röstar på Artline

Motivering: Jag har läst om leken och försökt se vem som är minst oskum som jag skrev att jag skulle göra. Jag är inte säker på någon ska tilläggas. Snurrfian är den som jag håller som minst skum, hon för leken vidare och försöker leta ulvar. Näst efter Snurrfian kommer Lobelia och Cirkus. Lobelia ledde drevet mot klara igår men utifrån hur klara spelade förstår jag det och håller det inte emot Lobelia just nu. Cirkus har efter sina tankevurpor tagit sig fint med flertalet bra teorier och försök att leta ulvar. Sedan är då bollen__, lilltess och artline kvar. Bollen__ är eventuellt lite skum pga bsfs röstning där men det är för lite för mig att gå på eftersom hon försökt föra leken framåt idag och kommit med bra tankar och idéer. Lilltess (shaggy) håller jag egentligen fast vid att hon betedde sig skumt första DL (kanske även dagen efter) men det är inte tillräckligt för mig att rösta efter även om två redan röstat däråt.

Minst oskum blir alltså artline. Artline spelar på ett sätt som gör att jag upplever det som att hon försöker smyga med lite. Hon ställer många frågor och får det att verka som att hon försöker föra spelet vidare men jag blir misstänksam. Visserligen erkänner hon själv att hon inte kommer med så mycket nytt men jag vet inte.

Axplock av alla dessa frågor utan att egentligen skriva något eget:
Så du tror alltså att kommer spela annorlunda mot vanligt?
Ulvarna.
Jag vet att jag skrev ulvar så varför står det inte med? :confused:
Vad hade jag velat fråga lyan?
Jag undrade snarare varför ulvarna skulle vilja ha mindre misstankar denna gången. De vill väl aldrig bli misstänkta. Möjligtvis är de rädda för att de ska råka rösta på varandra. Men så är det alltid för den goda sidan.
Varför gör det här upplägget att alla kommer rösta olika?
I denna leken borde väl det snarare vara ulvarna som inte vågar rösta med någon med röster för att den personen kanske också är ulv?

Här skriver artline och påpekar själv att hon inte bidrar med något och bara upprepar sig. Det är vad jag själv har fastnat vid och hoppas att jag inte är helt fel ute!
Känner mig inte helt på topp och det känns som jag inte bidrar något.
Alla röstade på Klara igår förutom Emma och Snurrfian. Jag får känslan av att någon ulv kan ha röstat på bollen för att inte ha en god klara i sin röststatistik.
Men varken Emma eller snurrfian har gjort något misstänkt. Emma känns god pågrund av hennes teori om att bsf kunde vara fåret. Jag måste läsa igenom inläggen som skrivits sedan Klara åkte. Känns som jag inte har någon koll alls.
Känns som sagt som jag inte har koll alls och upprepar mer än kommer med något nytt :banghead:
Lobelia lägger en tidig röst på Klara och håller fast vid den. Hade en ulv verkligen vågat sticka ut så?
Cirkus lägger också en tidig röst på Klara. Det var inte oväntat att den skulle hamna på Klara då hon misstänkte henne redan kvällen innan.
Bollen. Bsf röst på henne känns skum. Undrar om hon försökte hinta till lyan eller bara röstade på en oskyldig god.
shaggy/lilltess: frågan är varför bsf inte ville rösta på henne och tyckte att hon verkade mot det goda håller pågrund av Q käket.

Jag hade en tanke om att jag skulle rösta på bollen idag också, men det känns som om den rösten skulle vara bortkastad just nu. Men ska jag följa Cirkus och Bollen (som jag faktiskt misstänker vara skum) eller EmmaN som jag rent mentalt vill hålla åt det godare hållet eftersom hon resonerar och försöker föra leken framåt. Det kan vara så att Lilltess faktiskt är skum, Cirkus är god och Bollen tar chansen att följa en god cirkus för att få en bättre röstnings statistik. Det kan även vara så att jag är lurad av EmmaN och hon är ulv... Eller så är både Cirkus och Bollen ulvar eller goda... :crazy:

Vad jag har roat mig med idag är att gräva bort två odlingslådor, lyft bort 10 tunga plattor, handlat present åt sonens kompis, handlat lite mat och sen roat mig med att ta rätt på det som hade tinat i frysboxen, mestadels kött som skulle gå till färs så jag har malt färs och gjort köttfärsbiffar så att det skulle räcka till ett helt kompani... Nu återstår problemet att hitta plats i våran lilla frys till köttfärsbiffarna som blev över efter kvällsmaten... :meh:

Är det verkligen så lätt att Bollen är ond för att bsf röstade på henne och att lilltess är ond för att bsf inte ville rösta på henne (shaggy). Vore jätte bra om det vore så och minst ena dem är säkert ond. Men jag kan inte låta bli att bli nojig när många har mig som tredje ulv medan jag vet att jag är god.

Dvs så finns det minst en ulv som några hållet som trolig god. Frågan är vem det är.

Men vore det inte smart av lyan att gå emot strömmen när det ändå såg ut som Klara var den som skulle ryka?

Om du var tvungen att byta ut mig mot Snurrfian, Emma och Cirkus. Vem skulle då du välja?

Sedan är frågan om bsf skulle outa två ulvar (bollen och shaggy/lilltess). Skulle hon verkligen hinta så mycket?

Du jag vet inte riktigt, mina teorier är inte direkt starka. Dig har jag haft en vag känsla om som ond hela tiden men mest för att du misstänkte mig för att jag reagerade på att klara gjorde en felskrivning. Det skaver ordentligt att du tog upp det, som om du letade efter något att misstänka hos rätt personer för att kunna ändra rösten. Det är annat lika luddig Emma tar upp en del.

Det skulle kunna vara vem som som ond egentligen, det är bara indicier, men som pekar en aning åt ond eller god (eller inte alls och personen mest bara inte får plats).

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Mata småfåglarna