Sv: Gravidmagar!!!
Jag tror att jag uppskattar denna graviditet mer, när man mått så dåligt en gång. Nu är bebisen i magen, magen har växt, och that´s it liksom. Förra gången kom bebisen med så mycket oro. Dubbla kontroller i veckan sista två månaderna, medicin som jag bara mådde dåligt av, enorm svullnad i kroppen. Jag ville bara bli av med magen, eftersom den orsakade så mycket ångest. För jag hade ständig ångest, och oro. Och dödsångest. Denna gången känner jag mig ungefär som alla kändisar ser ut (även om de bildliga likheterna är ganska, eh, långt från varandra
), fräsch, orkar umgås med folk, orkar göra saker, orkar bry mig om mig själv. Sover på nätterna, snarkar inte. Delar säng med sambon (som förra gången sov med hunden i tv:rummet
). Jag har ork att sola, fila fötterna, raka benen, måla naglarna, sminka mig, fixa håret (plus att jag denna gång har min ettåring tultandes runt fötterna) allt som jag gjorde innan jag blev gravid. Förra gången, ja då bara var jag. Räknade dagar och försökte överleva.