Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Min i vecka 25

CIMG3173.jpg

CIMG3175.jpg

Jag tror att jag uppskattar denna graviditet mer, när man mått så dåligt en gång. Nu är bebisen i magen, magen har växt, och that´s it liksom. Förra gången kom bebisen med så mycket oro. Dubbla kontroller i veckan sista två månaderna, medicin som jag bara mådde dåligt av, enorm svullnad i kroppen. Jag ville bara bli av med magen, eftersom den orsakade så mycket ångest. För jag hade ständig ångest, och oro. Och dödsångest. Denna gången känner jag mig ungefär som alla kändisar ser ut (även om de bildliga likheterna är ganska, eh, långt från varandra :angel:), fräsch, orkar umgås med folk, orkar göra saker, orkar bry mig om mig själv. Sover på nätterna, snarkar inte. Delar säng med sambon (som förra gången sov med hunden i tv:rummet :crazy:). Jag har ork att sola, fila fötterna, raka benen, måla naglarna, sminka mig, fixa håret (plus att jag denna gång har min ettåring tultandes runt fötterna) allt som jag gjorde innan jag blev gravid. Förra gången, ja då bara var jag. Räknade dagar och försökte överleva.

min mage i v. 31 (30+3).
den ser betydligt mycket mindre ut när jag sitter i vissa ställningar, större när jag sitter i vissa andra ställningar.
börjar tro det är en liten pojke där inne. är väldigt sugen på sött och bär den lågt..... vad tror ni??
%7BABBACC59-63EC-4F82-A0A2-0ABC0CAA3F37%7D.jpg

%7B1F4BA698-7FAA-4E19-9C13-DED63648E255%7D.jpg

från sidan-bilden så syns det inte lika tydligt, men tycker ändå bilderna blev bra för att vara tagna i mörkret med en mobilkamera( N95)

Jag ser inte heller några bilder......:(, vi är ju i samma vecka du och jag, spännande att jämföra lite :angel::)

Förlåt att jag kapar tråden lite hehe.. :o

CosmicQueen:
Får inte tag i dig.. Har du sett pm/mail om vecka 29? ;)

Oj vilken mage! Men vad fräsch du ser ut :) ser ut som du är påväg ut och ska dansa eller nått å måste stanna upp för din kille ska ta kort :p

Haha, det var snällt sagt :love:

Det är sådant man behöver höra, även om det är en vit lögn :angel:

Jag kom precis hem från en barnfri stund på stan, alltdå hade bara handlat på ICA, men ändå skönt att komma ut utan att putta på en barnvagn :)

Fast jag börjar svullna, syns i ansiktet (sådan dubbelhaka brukar jag aldrig ha annars) och på fingrarna :-(

Undrar om jag äger någon slags telepatisk förmåga, jag tänkte för några timmar sen att jag skulle skriva i tråden att du skulle lägga in en ny bild på din mage! :D

Du är jätte vacker!

Du ser verkligen jättefräsch ut! Härligt!

Hur mår du nu, börjar det bli bättre igen? (syftar på den andra tråden om att ditt blodtryck skjutit i höjden m.m.)

Jag ska be sambon fota ikväll så jag får uppdatera min mage, men den ser alltid mindre ut på bild än vad den känns o ser ut från min synvinkel.. hmmm..

Ja, man får aldrig bilderna som man vill ha dom :mad:

Njae, jag vet faktiskt inte hur jag mår, om jag ska vara ärlig. Är svullen, och känner mig rastlös, samma skumma känslor som jag hittills sluppit. Hjärtat hoppar iväg, molande huvudvärk, tryck över halsen... etc. Suck. Och jag vet inte om det är så att jag känner efter mer nu, och att jag har ignorerat det innan. Ingen aning faktiskt :confused: Jag brukar inte vara typen som känner efter.

Men jag har bestämt mig för att bara tänka positivt, lägger dom in mig så har jag en jättechans att läsa bra böcker innan det händer något :idea: Och hur det än går så är det ju inte speciellt länge kvar tills jag får träffa min bebis.

Och jag måste ju faktiskt inte bli inlagd efter onsdagens BM-besök. Det kan ju vara lungt, och jag får vara hemma en vecka till *hoppas*

Det beror på att jag denna gång faktiskt tänker på hur jag ser ut. Förra gången saggade jag ner mig helt. Okey, kanske inte så konstigt när man mår dåligt, men den här gången försöker jag hålla humöret uppe. Duschar varje dag, ser till att fixa allt med kroppen, eftersom jag känner mig friskare då.

Men jag brukar tänka på vad grannarna tror när jag går ut med hunden på morgonen *asg*. Då har jag mina GIGANTISKA röda pyamasbrallor som dessutom lyckas vara för korta, mysstrumpor och träskor med blommor på, och någon av sambons slappa t-shirts. De enda gångerna jag absolut inte tänker på hur jag ser ut är när jag 1) har duschat på kvällen och ikläder mig "kvällsoutfiten", eller 2) river på mig det jag hade kvällen innan då det ska gå snabbt att morgonrasta vovven. Och så bor jag mitt mellan två hyreshus :o Dom kan inte tro att jag är riktigt riktig :crazy: Annars brukar jag alltid ha ganska ordentliga kläder här hemma, eftersom det ofta kommer förbi folk.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 008
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 188
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 296
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 141
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar