Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

KappAhl har en "basic" kollektion som är super för gravid magar! Finns både linnen, t-shirts och 3/4 ärm:love: superbilliga med (2 för 149) Min mage har tyvärr vuxit ur både ginatricot och hm´s långa linnen nu... hände på knappt en vecka sa bara PANG å så passade ingenting längre... (jo, hemma i spegeln, men så fort ja rör mej så smyger de minsann upp...:angel:)

*kl*

Hej! Nu får jag snart vara med här! Min mage syns inte än, förutom om jag slappnar av helt i den haha. Är i v 14, så förhoppningsvis ska den växa och bli lika fin som alla andras här!

Första kortet vanligt, andra kortet avslappnad. Om det fortfarande inte syns om tre veckor när jag åker hem till sverige, så kan jag i alla fall fejka hihi!

Alldeles nyss

phpkx5zjh.jpg

Nu känner man tydligt hur bebis ligger. Speciellt om h*n får för sig att försöka krypa ut genom magen, då ser det ut som någon stoppat ett äpple innanför huden typ ;)
Har även lyckats känna en fot! Och hela magen rör sig när h*n börjar slåss å sparkas.

*kl*

En bild på mig, går in i v. 37 (36+0) idag. Min första lille är född i v. 36+3, så snart blir detta en ny upplevelse, att bli såhär stor. Eller ja, större var jag förra gången då jag gått upp precis 30 kilo. Hittils är jag uppe i 13 kilo.

Det skulle vara roligare om du la in en bild så man ser mer av din kropp. Nu ser man bara en utputad mage, man ser inte hur den ser ut till resten av kroppen ;)

OJ, vilken mage!!! Hur mår ryggen igentligen?:o
Om du bara gått upp 13 kg till den kulan kan du knappt ha gått upp ett gram på resten av kroppen!!!

*svar till alla*

Jag mår fortfarande bra! Och inleder varje morgon med en :bump: bara för att jag är så glad över det! :D (Okey, äggvitan ligger på runt +0,5, och trycket lite högt. Men det var tjugo resor värre förra gången. Då låg äggvitan på +3 när jag blev inlagd, och på +7 när de bestämde att sätta igång mig)

Förra gången var magen också stor, ska se om jag kan hitta någon bild på det...

Tror inte att jag blivit så mycket större på resten av kroppen, vad jag vet. Trots lite väl många glassar i sommar :o

Ryggen mår nog ganska bra, jag har inga besvär med någonting faktiskt. Lite lätt foglossning och trötthet i ryggen framåt sen kväll får jag ju förstås, men efter att ha varit dålig förra gången så känner jag mig purfrisk!

Senast ändrad:

Det värsta är att jag denna gång inte alls vill bli av med den, jag gillar den! Jag blir glad av att se magen, och tycker om kontakten med bebisen. Känns lite sorgligt att den snart inte finns där.

Det värsta är att jag denna gång inte alls vill bli av med den, jag gillar den! Jag blir glad av att se magen, och tycker om kontakten med bebisen. Känns lite sorgligt att den snart inte finns där.

Vad härligt att känna så! (så tycker min sambo oxå, han vill inte alls att magen ska försvinna.. :smirk: han pratar,pysslar,myser o pussar på magen varje kväll:love: ) Jag tycker såklart om min mage, vår älskade bäbis bor ju där, men det enda underbara med det här tillståndet är sparkandet o bufflandet, allt annat vill jag bara slippa..!
Jag mår nog som du gjorde förra gången.. :crazy: Det känns hemskt att säga, men jag längtar tillbaka till bara mej i min kropp... :( Sen jag blev gravid så är min värld upp o ner, sinnena förvrängda, smaklökarna utbytta, musiktolerans närmare noll (hur är det möjligt??????) kroppen obekväm, sexlusten bortblåst (ge mej den tillbaka!!!!!) och jag har ofta en spya väntandes runt var 20e minut.

Men det är så gott att höra att alla inte har det som jag, jag blir glad av sånna som du, som bara mår så bra! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 008
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 186
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 296
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 141
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022