Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Vilken jättemage! Men du är otroligt snygg, tycker jag!
Den tunikan skulle passa min väninna...Var har du köpt den?:D

*knapplån*

MIN MAGE I V.25

Var till BM idag på kontroll, alla värden bra & allting verkade jättebra. :love:
Har endast gått upp 3.3 kg sedan inskrivningen viket känns skönt med tanke på att jag har endel att bli av med redan sedan innan. ;)
SF mått 25 & barnets hjärtljud var 142. Vad mysigt det var att få höra hjärtljuden. :love:

Var också till BM idag! :) Bebisen mådde fint, jag fick höra på hjärtat, 140 slag.

Därimot så måste jag börja använda skenor på handlederna på natten nu, minns inte vad det hette det jag hade, typ att fingrarna domnar bort.

Sen verkar inte järntabletterna ta som de ska, så de fick jag byta! Annars var allt perfekt!

Tackar :)

Tunikan är köpt på H&M, men det var vid min förra graviditet, typ vintern 05/06. Använde den första gången igår :o

Var också till BM idag! :) Bebisen mådde fint, jag fick höra på hjärtat, 140 slag.

Därimot så måste jag börja använda skenor på handlederna på natten nu, minns inte vad det hette det jag hade, typ att fingrarna domnar bort.

Sen verkar inte järntabletterna ta som de ska, så de fick jag byta! Annars var allt perfekt!

karpaltunnelsyndrom-svinjobbigt! Jag har haft/har det under bägge mina graviditeter! Kan tipsa om: slarva inte med skenorna, börjar det domna bort ännu mer ha på dig dem även på dagarna. Under min förra grav. gick det inte att bryta. Jag hade ont i bägge händerna till slut och blev jättefummlig. Det tog över månad efter det att bebis blivit född innan det släppte!

Hittar inte på kameran :mad:

Jag var hos BM den 29/6 (Vecka 23)

SF mått: 24 cm (stooooor mage jämfört mer era!!)
Hjärtljud: 155 slag/minut mina misstankar om att det är en tjej är nu ännu större ;)

Opererar de inte karpaltunnelsyndrom? Det är den största arbetsskadan på mitt jobb, 99% får det. Och då opererar man..

Det är väl livmodern dem mäter?

Hade det varit magen så hade väl CQ legat betydligt högre än du, hon har ju typ dubbelt så stor mage! :D

Senast ändrad:

Opererar de inte karpaltunnelsyndrom? Det är den största arbetsskadan på mitt jobb, 99% får det. Och då opererar man..

Jo, om det behövs. men om du får karpaltunnelsyndrom när du är gravid så beror det ofta på en "svullnad", ökad vätska i kroppen etc. då går det oftast bort av sig självt iom. förlossningen.

Mig skulle de sätta igång förra grav. pga smärtsam karpaltunnelsyndrom (jag var i princip fullgången), men förlossningen satte i gång av sig självt innan igångsättningen! På ena handen försvann det efter förlossning men på andra låg det kvar så länge att "de" började att disk. en op. men det släppte även där innan op.

Hittar inte på kameran :mad:

Jag var hos BM den 29/6 (Vecka 23)

SF mått: 24 cm (stooooor mage jämfört mer era!!)
Hjärtljud: 155 slag/minut mina misstankar om att det är en tjej är nu ännu större ;)

Jag hade SF mått på 25 cm, så vi hade ju typ lika & har väl BF samma vecka om jag inte minns fel? :D

Usch vad jobbigt att fingrarna domnar bort. :( Hoppas att det blir bättre med hjälp av skenorna. :)

Kul att du osså varit till BM idag & allt var bra. vi verkar följas åt ända fram till BF. :D

Det är väl livmodern dem mäter?

Hade det varit magen så hade väl CQ legat betydligt högre än du, hon har ju typ dubbelt så stor mage! :D

Haha, ja tur att det inte är hela magmåttet man mäter. Det lär väl ligga på över ½ meter vid det här laget, iaf då jag står upp. :rofl:

*kl*
hjälp...längtar ju nästan efter att vara gravid igen när jag ser alla härliga magar...och sonen e inte 5 månader ännu...:crazy:
Dom e ju så fina, och jag ÄLSKaDE min gravid mage..:love:
Nu efteråt ser den ju mindre trevlig ut...:smirk:

Är så avis på er hela bunten och bara gluttar för att få komma lite närmare en egen mage (inte den tjocka jag redan har utan bebis i då). Hoppas det tar sig denna månaden (3:e försöket). Så svårt att gå ner i vikt vilket jag försöker med för att kanske lättare bli gravid och underlätta graviditeten. Någon annan som varit ganska överviktig men blivit med barn "lätt"?!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 008
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 188
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 296
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 141
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar