Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Det låter ju verkligen som om du testat massor av metoder. Själv fokuserade jag inte på själva maten, inte mer än att jag för det mesta skippade chips, pizza och godis. Men sedan var själva mattänkandet obefintligt, jag klarade att äta relativt nyttigt utan att behöva "tillåta" eller "inte tillåta" mig.

Men mitt trix var träning. Jag har väl aldrig känt mig fet, förrän jag började träna. Jag fick nämligen smak för motionslopp, typ Vårruset, Tjejmilen, etc. Stämningen är enorm och allt är skitkul! Och jag orkade ju inte jogga, i min värld har jag alltid varit smal, och de sista "samboåren" blev jag knubbig, tyckte jag. Dock har jag de sista tio åren burit på övervikt. Inte mycket, men tillräckligt för att inte orka jogga, och det fick mig att öppna ögonen för att jag faktiskt inte var så himla vältränad som jag kände mig.

Så jag satte upp mål som inte hade med vikten direkt att göra, utan mer med styrka, vilja och kondition. Jag ville kunna klara Vårruset (5 km), Tjejmilen (1 mil), etc. Så jag fokuserade på att orka, och att klara olika delmål. Till sist fixade jag min Tjejklassiker (3 mil skidor, 9 mil cykel, 1 km simning och 1 mil löpning) och sedan vips, var jag gravid. :banana:

Jag såg till att fokusera på en massa annat, utöver just själva graviditeten, jag bestämde att lägga graviditeten på "hyllan" ett halvår. Eftersom man för att få hjälp med ofrivillig barnlöshet helst inte ska väga för mycket, jag ville gå ner i vikt innan vi träffade läkare. Jag tränade som sagt så mycket jag kunde (dock ingen superträning, enbart dagliga entimmes promenader, och löpning en till tre gånger per vecka). Arbetade heltid, hade precis köpt hundvalp som jag gick på bruks med, deltog i extraprojekt utanför arbetet samt hade även min häst och en renoveringsobjekt till hus att lägga tid på. Kort sagt, jag fokuserade på en massa annat, och då gick det.

Lycka till!

aahh.. jag vill ju ha en stor fin mage..:mad::D.. men den kommer nog:D

Jag har jobbat 3 år nu med att stå upp hela dagarna och tunga lyft, så jag tänker noga på min hållning ;)

Innebär det att man inte kan ta emot råd utan att bli sarkastisk? Det var i all välmening. Ska vi jämföra år så har jag arbetat i sju år med tunga lyft. Men man ska inte ge råd till de som inte bett om det, borde ha lärt mig.

Jag tycker att det är skitjobbigt att jag gått upp så pass mycket redan, men jag har fått lite vatten i kroppen, och det lär väl bli värre...:(

Ja, det är jobbigt att gå upp mycket. Jag fick min son i v. 37 förra gången, och då hade jag gått upp 30 kilo, mest vätska.

Men det är så himla olika hur man går upp, och var kilona sätter sig. Jag gick inte upp något i början, sedan gick jag upp flera kilon, och nu har det stannat av igen.

Jobbigt med massa vätska i kroppen bara, jag kör med stödstrumpor :D Sexigt värre :banana:

Visst kan du skriva så, men eftersom jag vet att jag inte svankar, de kanske ser ut så, men jag kanske helt enkelt bara är född med en sån här svank? (jag skulle nog säga större röv i pösiga stora mjukisar :angel:)

Jag är otroligt noga med min hållning, ananrs hade jag nog vart sjukskriven för länge sen ;)

Mitt har mest satt sig på armarna och i ansiket...

Och det kan inte bero på maten heller, för jag äter precis som vanligt, har till och med dragit ner på läsk och godis...

Vet som inte vad jag mer ska dra in på...

Jag får väl snart också börja med stödstrumpor, då kan vi vara sexiga tillsammans! :D

På bilden i den andra tråden, den när du har klänning, så ser det inte ut som du svankar alls, men det ser ut som du gör det på dem här bilderna.

Men skit samma, säger du att du inte svankar, så gör du säkert inte det... :)

Senast ändrad:

Visst kan du skriva så, men eftersom jag vet att jag inte svankar, de kanske ser ut så, men jag kanske helt enkelt bara är född med en sån här svank? (jag skulle nog säga större röv i pösiga stora mjukisar :angel:)

Jag är otroligt noga med min hållning, ananrs hade jag nog vart sjukskriven för länge sen ;)

Vi skyller på kameraviknkeln så har vi det ur världen :angel:

Det med maghållningen fick jag av en sjukgymnast när min rygg trasslade under graviditeten. Och vad jag vet har du inte varit gravid i tre år ;) (Även om man *pust* i v 38 nog kan känna det så :angel:)

Ja, lugn bara, njut medan du kan! Det är roligt när det börjar synas som en ordentlig gravidmage oxå, men just nu längtar jag sååå efter att få röra på mej utan att bli kissnödig på två röda o inte ha så förbannat ont av foglossning. Därför ser din lilla mage underbart bekväm ut :D

Jag känner mej som en korsning av osexig flodhäst o trillinggravid kossa för tillfället. Det ser dock inte lika illa ut som jag känner mej. :)

För att slippa samla på sig vätska kan man utesluta fet och salt mat, och även kaffe. Ingefärste är visst vätskedrivande, finns i hälsokostaffärer, men jag har aldrig provat.

Allt mitt har satt sig i benen, och i fingrarna :mad:

Jag känner igen mig. Fast på dagarna känner jag mig okey, men nu på kvällen när jag börjar bli trött i ryggen så vaggar jag något enormt. Dessutom har även jag foglossning, och supersvullna ben :crazy: Sexbomb med andra ord :love::D

Vätska klarar jag mig ganska bra ifrån. Dricker mkt vatten om dagarna (och får sen en skitförbannad bebis som ska ligga precis på pissblåsan och är den för stor, då boxar vi på den :angel: )

Jag har däremot fått åderbråck på benet :eek: Och bara på ena benet..Skitskumt..Hjälper stödstrumpor mot de oxå?

(Fast det är rätt bra, de brukar kalla mig för "blivande MILF" på jobbet, då är det bara att visa ett par bleka ben med snygg åderbock som en 90 årig tant så är de tysta :angel: )

Jag dricker inget kaffe öht, inte sen jag fick veta att jag var gravid.

Fet och salt mat ska jag tänka på!

Äsch, jag kollade mitt BMI på internet just, det ligger på 21,9... Det var ju inte så farligt. Fast det känns nog värre än vad det syns

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 008
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 188
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 296
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 141
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve