Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Oj, oj vad alla är duktiga på att komma ihåg siffror o mått! Jag bara ler hos b.m o glömmer sånt direkt när hon sammanfattar det hela med "alldeles perfekt"..:rofl:

Var hos b.m igår, v 32 nu. Jag har haft en "kräkvecka" o var lite blekare än vanligt, tröttare är jag absolut o lite susig i huvet, så det blev till att ta blodprov. (är fruktansvärt o katastrofalt stickrädd så vi undviker det om det går)
Blodsocker o järn o allt vad det nu heter (jag är mkt insatt.. :angel:) låg på perfekta nivåer :), Bara blodtrycket var lite högre än vanligt (kan iofs bero på att jag var beredd på blodprov o redan sett nålen.. hrmm...) men fortfarande väl inom ramen för det normala. Skönt!

Och bäbis växer o frodas alldeles utmärkt, så vi kom fram till att eftersom jag inte lyckas få i mej så mkt mat så äter bäbis upp allt o det blir inte så mkt kvar till morsan (som fortfarande ligger på +7kg, inte ett gram upp på 3v), men b.m var inte orolig, tur att jag hade lite överflödsspäck sen innan :D

Jag var rätt så överviktig när jag började försöka bli gravid, mitt BMI låg på runt 36. Det gick ju inte alls, och lika bra var nog det. Hade blivit enormt jobbigt att bära ett barn med den övervikten.

Sedan började jag träna lite, och när träningen gick som bäst blev jag gravid :D Hade ett BMI på runt 29 då.

Om du har möjlighet, försök att gå ner så mycket du kan innan du blir gravid. Det är inte bara extra jobbigt med en massa kilon, du riskerar dessutom att bli sjuk under din graviditet. Själv drabbades jag av havandeskapsförgiftning, jag skyller det på min övervikt. (Min BM är dock snällare och säger att det inte alls behöver vara så, även om jag ligger i riskzoonen. Min mamma hade havandeskapsförgiftning med tre barn och hon hade snarare ett för låg BMI.)

Jag fick min kopia av journalen när jag var där sist, annars hade jag aldrig kommit ihåg.

Jag har kommit in i en period nu när jag inte är ett dugg hungrig, jag får tvinga i mig mat och det är ju inte direkt skojigt ;)

Har letat upp kameran nu :D Så snart kommer nya bilder på min mage..

*kl*

Här kommer en bild på min mage...v.20

10923_1184176182.jpg

Jag var rätt så överviktig när jag började försöka bli gravid, mitt BMI låg på runt 36. Det gick ju inte alls, och lika bra var nog det. Hade blivit enormt jobbigt att bära ett barn med den övervikten.

Sedan började jag träna lite, och när träningen gick som bäst blev jag gravid :D Hade ett BMI på runt 29 då.

Om du har möjlighet, försök att gå ner så mycket du kan innan du blir gravid. Det är inte bara extra jobbigt med en massa kilon, du riskerar dessutom att bli sjuk under din graviditet. Själv drabbades jag av havandeskapsförgiftning, jag skyller det på min övervikt. (Min BM är dock snällare och säger att det inte alls behöver vara så, även om jag ligger i riskzoonen. Min mamma hade havandeskapsförgiftning med tre barn och hon hade snarare ett för låg BMI.)

Tack för ditt fina svar! Jag har nog ett BMI på ca 32-33 och känner mig inte direkt överviktig. Eller jag ser väl ut som det, men känner mig inte för tung eller så direkt (hmm har väl inget att jämföra med då jag alltid varit knubbig :smirk:). Jag håller verkligen med dig och försöker gå ner varje månad hela tiden, men försöker samtidigt bli med barn. Det är ju helt galet. Har varit hos läkare för att kolla hormoner eller ämnesomsättningen utan negativt resultat, varit hos dietist, gått viktkurs med träning, promenerar mkt med hunden, äter eg. bra så vitt jag vet. Har försökt skära ner på kolhydrater och det ena med det tredje men inget händer. Äter inte godis och sånt ofta, äter grönsaker, en portion. Håller nog på att utveckla en ätstörning där jag blir nojjig över allt jag äter. Har stått på samma vikt i flera år (ca 20-25 kg för mkt), men den senaste tiden t o m gått upp några kilo än vanligt :eek:. Tror inte jag har PCO.. eller ingen aning men det borde väl det där blodprovet visat isf.

Man kan ju inte veta om man går upp 15 eller 25 kilo oavsett hur man äter osv när man är gravid så självklart vill jag gå ner först. Hur lyckades du?

åh, vilken liten o skön mage, vid den tiden kunde man ju fortfarande studsa :bump: o hoppa:bump: o :banana: röra sej o.. o ..o .... *alldeles till mej* *liiiiiite avundsjuk på rörligheten som nu försvunnit*

Mycket fin mage, sammanfattningsvis !

Jag måste uppdatera flodhästen här med då :angel:

Har just gått in i v 32, och SFmåttet för 2 veckor sedan var 30 precis. Har hitills gått upp 10 kg (vägde för en kvart sedan).... Alla mina värden ligger perfekt och barnets hjärtljud låg på 150 slag.

Har absolut ingen matlust, mår ganska kasst mellan varven, med yrsel och "gung" i kroppen. Mentalt mår jag dock bättre än för någon månad sedan, även om det just nu är stress för 12 opers runt mig med jobb, flytt och försäljning av hus på gång.......

Så här ser jag ut idag, (5 minuter sedan) ( röran i bakgrunden är bra om ni filtrerar bort :D )

12331652.jpg

Men jag tycker också det ser ut som om du svankar ;)

Fast det kan bero på kameravinkeln. Och huvudsaken är ju att du inte svankar normalt sett, eftersom du lär få ryggont då. Tänk på att bär upp din hållning med magmusklerna och inte ryggmusklerna, det ska streta i de nedre magmusklerna när du står, då står du rätt.

Jag var på Mvc idag och hade gått upp mellan 14 kilo totalt :eek:

Alltså, jag trodde det skulle vara myyycket mer med tanke på min mage. Nog för att jag vägt mig hemma och fått fram samma vikt, men det brukar ju skilja mellan vågar.

Jo, den börjar ta plats, jag stöter i överallt, eftersom jag inte riktigt har fattat hur mycket den sticker ut :D

Men det ärt tungt att jobba nu, eftersom det mesta av tyngden sitter framåt..... Skönt att det bara är 7 dagar kvar nu!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 008
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 188
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 296
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 141
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈