Vinterföräldrar 24/25

Jag brukar inte sova på dagarna nu, vissa dagar men väldigt sällan. Precis som du säger behövs annat eller vill göras när båda sover.

Här har Tage både lett och börjat med svarsljud. Väldigt mysigt😍 Har Elias börjat med det än? 🥰

Kul med en till i gruppen! Hur har din graviditet varit/är? 😀

Du måste införskaffa dig en bärsjal till Elias. Det har jag här hemma, det är otroligt mysigt och när man vill ha båda händerna. Tage älskar den såå mycket 🥰
Upplever att han blir omsluten mer och kommer väldigt nära, ofta somnar han direkt. Tips iaf 😀

Nu går storebror på föris och vi njuter av att vara själva och kunna umgås på egen hand jag och Tage. Det som stressar mig mest på dagarna är tiden till tummy time när storebror är hemma. Får till några gånger per dag men storebror vill gärna vara med och ibland lägga sig på lillebror. Dessutom har storebror kommit in i en utvecklingsfas så här flyger det leksaker. Säga nej är inte en framgångsrik metod då det flyget dubbelt upp.
Detta gör att jag inte vågar ha Tage på golvet i samma utsträckning.

Annars tycker jag dagarna flyter på, det är roligt med barn och jag uppskattar tiden som vi spenderar ihop.
Dagarna går dock otroligt fort! 😅

Hur mår ni?
Nu när det gått en tid med Elias hur upplever du det, tänker då framför allt på innan barn och nu när du har barn, är det stor skillnad tycker du? 😀

Vad roligt! Vi väntar fortfarande på svarsleende här, men känns som det är nära, han ser iaf lite glad ut haha 😄

Låter som att du får till en del magtid ändå med några gånger per dag? Jag är rätt kass på det, idag har det ej blivit av en enda gång, eller han har legat lite på mitt bröst och kollat runt en stund 😅
Nä inte superkul att få en leksak i huvudet! Det slipper man gärna

Härligt att det flyter på så bra! 😃 håller med om att tiden går väldigt fort, även om jag inte gör annat än att sitta i soffan haha

Jodå vi mår bra! Förutom att jag vissa dagar är himla less på att sitta fast på soffan så känns allt ändå, för stunden, på det stora hela mindre jobbigt än jag väntat mig, även om det är mer intensivt än jag trott med. Och det är ju supermysigt med en liten bebis som sover på ens bröst 🥲
Elias han växer som han ska med och låg först under kurvan, sedan på den, och nu över den. Glupsk är han!

Men ja, stor skillnad är det ju absolut! Är van vid att vara rätt aktiv med att fixa och dona här hemma, och gå på gym och dans och rida, och det går inte alls just nu 😁 men det stör inte så mycket ändå, är även rätt hemmakär så går bra 😄
Lite fler vänner har varit här och hälsat på med, och det gör en hel del för välbefinnandet känns det som! Ska även testa att dansa nästa vecka, sambon och Elias får hänga med. Det ska bli skoj!

Hur är allt själv? Är det stor skillnad på ett och två barn?

Spännande! 😁 ser du fram emot förlossningen?

Ja precis! 1 månad och första barnet ja 😃
Vet inte om jag skulle säga att jag ser fram emot förlossningen, men jag känner mig väldigt redo :D hehe

Gick in i v.39 idag, så två veckor kvar till BF! Men har hört att har man gått över med första brukar man gå över med andra... nästa så man är lite sugen på att testa alla "myter" om att sätta igång förlossningen :p

Sedan känns det som vi missat massor, inte köpt eller fixat med något... tänker att allt har vi väl hemma sen första barnet? Eller inte O_o Kom på nyss att vi behövde en ram till barnvagn t.ex. och att vinterkläder till bebis är nog bra haha (Gunnar är född i april -23 så behövde aldrig köpa de tjockaste kläderna i små storlekar)

Kom ju på att Tage kan ligga på mage i vagnen efter jag skrev vårt dilemma. Så det har vi gjort en del när storebror är på bus humör.

Sitta i soffan, leka eller vad som. Spelar ingen roll, bara att få barn gör att tiden rusar😂

Förstår, det är ju svårt att föreställa sig. Men det är ju toppen att han äter tänker jag 😀
Skönt att du ska få komma iväg och dans. Det är så skönt när man får tid till sånt man tycker är kul och dessutom få slippa ha bebis på sig iaf för en timme tycker jag. Själv åker jag iväg och åker längdskidor 1 gång i veckan, känns så lyxigt att bara få fokusera på mig själv. Du får berätta hur det gick och dansa?

Det är bra här, jag och min man byter av varandra här nu om en vecka. Jag ska jobba i 3 månader sen går jag hem igen. Har prövat och pumpa mjölk en del och Tage tar både bröst och flaska. Hoppas verkligen det håller i sig, för jag vill fortsätta amma länge. Men det är lite delade känslor hos mig att börja jobba igen. Känns jobbigt att vara ifrån Tage när han är så liten. Men jag vet att det kommer bli bra 😊 Det är ju jag som valt detta.

Jo men absolut är det skillnad. Ens uppmärksamhet ska ju fördelas på två stycken och tid. Ibland är det stressande när båda skriker samtidigt men det händer inte ofta. Lite svårare med aktiviteter, det är ju inte lika smidigt än att röra sig utanför hemmet. Inte med en bebis och ett barn på 1,5 år iaf, tror dock det kommer bli bättre så fort Tage kan gå. Men jag älskar detta, njuter så av båda. Det kommer nog få mycket skoj med varandra. Det är så olika oxå vilket jag tycker är väldigt fascinerande. Jag vill nog gärna ha ett till barn om det går. Har googlat en del på skillnaden att gå från två till tre. Haha orkar inte med mig själv ibland, unge nummer två kom ju nyss😂
Om någon med tre barn läser detta får ni gärna dela er erfarenheter 😉.

Ja det är ju tungt i slutet. Jag åt dadlar, ingen aning om det hjälpte😂 Du får berätta om du prövar någon "myt 😉
Tage fick ärva brorsans och hoppa i ulloverallen i två storlekar större än hans. Orkade inte köpa en ny för 1-2 månaders användning. Snart sitter den perfekt😅

Vet inte om jag skulle säga att jag ser fram emot förlossningen, men jag känner mig väldigt redo :D hehe

Gick in i v.39 idag, så två veckor kvar till BF! Men har hört att har man gått över med första brukar man gå över med andra... nästa så man är lite sugen på att testa alla "myter" om att sätta igång förlossningen :p
Haha skönt det! 😄

Ja jag tänkte att det lät smidigt att bli igångsatt, så man skulle slippa hålla på och vela om det var dags att ringa för att se om man fick åka in än och sånt där 😅
Har du börjat känna av förvärkar eller annat?

Kom ju på att Tage kan ligga på mage i vagnen efter jag skrev vårt dilemma. Så det har vi gjort en del när storebror är på bus humör.

Sitta i soffan, leka eller vad som. Spelar ingen roll, bara att få barn gör att tiden rusar😂

Förstår, det är ju svårt att föreställa sig. Men det är ju toppen att han äter tänker jag 😀
Skönt att du ska få komma iväg och dans. Det är så skönt när man får tid till sånt man tycker är kul och dessutom få slippa ha bebis på sig iaf för en timme tycker jag. Själv åker jag iväg och åker längdskidor 1 gång i veckan, känns så lyxigt att bara få fokusera på mig själv. Du får berätta hur det gick och dansa?

Det är bra här, jag och min man byter av varandra här nu om en vecka. Jag ska jobba i 3 månader sen går jag hem igen. Har prövat och pumpa mjölk en del och Tage tar både bröst och flaska. Hoppas verkligen det håller i sig, för jag vill fortsätta amma länge. Men det är lite delade känslor hos mig att börja jobba igen. Känns jobbigt att vara ifrån Tage när han är så liten. Men jag vet att det kommer bli bra 😊 Det är ju jag som valt detta.

Jo men absolut är det skillnad. Ens uppmärksamhet ska ju fördelas på två stycken och tid. Ibland är det stressande när båda skriker samtidigt men det händer inte ofta. Lite svårare med aktiviteter, det är ju inte lika smidigt än att röra sig utanför hemmet. Inte med en bebis och ett barn på 1,5 år iaf, tror dock det kommer bli bättre så fort Tage kan gå. Men jag älskar detta, njuter så av båda. Det kommer nog få mycket skoj med varandra. Det är så olika oxå vilket jag tycker är väldigt fascinerande. Jag vill nog gärna ha ett till barn om det går. Har googlat en del på skillnaden att gå från två till tre. Haha orkar inte med mig själv ibland, unge nummer två kom ju nyss😂
Om någon med tre barn läser detta får ni gärna dela er erfarenheter 😉.
Smart med vagnen! Gillar Tage den? 😃
Vi har köpt en babysitter och Elias gillar den! Jätteskönt att ha nåt annat än kudde i knä eller att bli buren, som han tycker om 😄
Måste ta tag i att testa sjalen med!

Jaaa visst är det skönt att vara för sig själv lite. Kul med längdskidor, skönt att röra på sig och komma ut i naturen med! Har du åkt länge?
Dansen gick bra, men vad ur form jag är alltså haha, jaja det kommer la tillbaks nångång!

Bara kööör! Haha vill du ha 3 ska du ka ha det! 😁

Ok testat sjalen, den var ej populär den heller haha... MEN sen tog vi en ny omgång med selen istället och då funkade den, efter lite gnäll. Sen har han köpt det och somnat efter bara ett litet tag i den, så himla skönt!!!
Bara man har stödet för huvudet nedfällt så han kan titta runt i början så är han nöjd

Har idag kunnat fixa lite här hemma med honom sovandes gott där. Kände mig friiiii! 😄
Får ta och köpa en bärjacka med så vi kan komma ut lite mer, nu blir det inte så ofta pga vagnhatet 😅

Haha skönt det! 😄

Ja jag tänkte att det lät smidigt att bli igångsatt, så man skulle slippa hålla på och vela om det var dags att ringa för att se om man fick åka in än och sånt där 😅
Har du börjat känna av förvärkar eller annat?

Jag är segast i världen på att svara, men i torsdags så kom en liten flicka, en dag innan BF.

Allt har gått jättebra, hon föddes på natten och vi åkte hem samma förmiddag :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka