Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har uppenbart olika erfarenheter, jag ser samma hattande efter något bättre i förhållande som i atbetslivet och livet i stort. .
Vilket förvånar mig noll och ingenting. Människor har generellt inte särskilt jämställda förhållanden till exempel - att skaffa barn då måste vara en satans jävla pärs.Ska man se till statistiken så är det inte många som "tål" påfrestningen av tex ett barn.
Och jag ser mest inte problemet. Om någon vill göra slut med sina partners när de inte tycker det är kul längre - vad exakt är problemet?Vi har uppenbart olika erfarenheter, jag ser samma hattande efter något bättre i förhållande som i atbetslivet och livet i stort.
Inget fel alls, det är väl strålande att du är nöjd. Hade däremot min partner uttryckt sig som du gör hade jag faktiskt mest undrat om han mest bara nöjde sig för att slippa vara ensam.Jag är skitnöjd med mitt förhållande, vad är det för fel med att vara nöjd?
Vad sabbade det? Ni gjorde ju ändå slut, samma slutstation liksom.
Tvärtom - jag förstår ännu mindre varför folk stannar i relationer som de uppenbart inte är nöjda med. Jag har varit i ett långt förhållande som jag sedan avslutade och efter det har jag dejtat och dumpat och dejtat och dumpat några omgångar. Om jag behövde det för att råka på min nuvarande sambo - varför skulle jag inte unna någon annan samma sak? Att träffa folk, dejta, bli tillsammans och avsluta om det inte känns rätt? Jag är den sista som skulle skrika "nöj dig, du kan sluta ensam annars!" just FÖR att jag vet hur jävla fint det kan vara.
För mig är förhållanden som en resa, det är resandet tillsammans som är viktig. Inte nödvändigtvis att komma fram till ett bestämt mål.
Det blir så mycket stolthet ibland, "jag tänker inte säga att jag blir ledsen utan bättre att gå och slippa det jobbiga". Bara det att så många separerar när de får barn "det var jobbigt". ja va fan trodde du?
Jag tror också på att det är bra med sådan kurs.En del kommuner erbjuder en gratis familjekurs till par som väntar sitt första barn. Faktiskt hjälper det många att klara omställningen det innebär att bli tre, betydligt färre separerar av dom som gått den än dom som inte gjort det. Så nog har kunskap och att vara förberedd betydelse för hur det ska gå. Kanske har många svårt att klara omställningen om deras förhållande i mångt och mycket varit "egoism för två". Och så kommer en liten tredje person som måste få vara nr ett i början... Jag borde kanske inte uttala mig, jag som inte ens är mamma!
j
livet är ingen räkmacka så varför skulle förhållandet vara det?
Därmed inte sagt att det är min partners fel utan tvärtom, för mig är det en fantastisk trygghet att veta att hans kärlek till mig är så stor att jag kan få ha en dålig period utan att bli lämnad. Jag måste inte vara en perfekt flickvän jämt, jag får vara askass ibland.
Fast jag känner att du verkligen inte verkar ha förstått hur någon i tråden menar... Alltså, ingen argumenterar väl för att man ska dumpa vid första sign of weakness?Därmed inte sagt att det är min partners fel utan tvärtom, för mig är det en fantastisk trygghet att veta att hans kärlek till mig är så stor att jag kan få ha en dålig period utan att bli lämnad. Jag måste inte vara en perfekt flickvän jämt, jag får vara askass ibland.