Sv: Ger folk i förhållande upp för lätt?
ser många som verkar tänka " nej nu var du inte felfri så då ska jag hitta en felfri" utan att ens reflektera över om de själva är felfria.
Många verkar också tro att en separation obönhörligen betyder att det står en prins och väntar runt hörnet " för det förtjänar jag".
Och singlarna är hopplösa "jo du verkar bra men jag tror att jag kan hitta nåt ännu bättre.." och undrar de varför de är singlar for ever.
reality check folks!
Jag tror inte att folk generellt letar felfria människor, jag känner inte någon som gör det i alla fall, utan att man letar efter en person som får en att känna på rätt sätt. Skulle min sambo beskriva relationer som du gör skulle jag freaka ur totalt - snacka om att argumentera för att nöja sig

Jag är LÅNGT hellre singel än med någon som tänker "äsch, lämnar jag henne kanske jag blir ensam hela livet och det vore ju trist. Hon är ju inte så illa ändå". Och likaså är jag långt hellre ensam än med någon som jag inte har den där fantastiska känslan för. Den som jag tycker är obeskrivligt smart och rar och generös och rolig som får mig att skratta, som jag kan diskutera med, som jag har fantastiskt sex med, som får mig att känna mig lika fantastisk som jag tycker att han är. Nån av punkterna kan få svikta lite till och från men på det stora hela är det så jag vill ha det. Jag nöjer mig inte med mindre. Inte heller vill jag vara med någon som inte känner så för mig, som ser mig som ett form av säkert skydd mot ensamhet men går runt och stör sig på mig och mina egenheter.
Om det innebär att jag blir singel länge om det tar slut med min kille - so be it. Och varför behöver någon ha någon åsikt om det?
KL
I övrigt är denna tråd som alla andra - folk argumenterar för att "jobba på förhållandet" och jag fattar inte grejen. Nån annan säger att folk gör slut för "småsaker" - men vad är alternativet? Om min sambo gör slut med mig för att ja, inte fan vet jag vad en sån småsak är?, säg att jag inte alltid diskar efter mig på en gång. Jamen, fine, dumpa på då! Om våra bra grejer inte, för honom, överstiger det faktum att jag slarvat med disken så fine by me, dumpa på. Då var ju uppenbarligen inte vår relation så stark och fin och bra som jag trodde. Han var beredd att avsluta den på grund av en, i mitt tycke, bagatell - uppenbart har vi olika syn på vårt förhållandes värde.
Jag tror dock inte att det är särskilt vanligt. Generellt tycker jag att folk fan ALDRIG gör slut. År ut och år in sitter de i relationer som jag inte förstår att de får nåt ut av - bråk och klagomål och problem bara. Och prata prata prata om problemen samt jobba jobba jobba för att lösa det. Trots att kärleken verkar ha försvunnit ur skiten för flera år sedan.
Folk får göra som de vill men jag tror absolut att de kommer ångra sig i framtiden.