Sv: Fullblod

japp. fast det blir så dyrt. typ 300 per gång man rider för henne i sitt ridhus och sen hyra transport varje gång man ska dit. xD så det blir inte många gånger man åker dit ändå. xD

ja de är inte billigt att träna tyvärr :crazy:

jag betalar 200kr varje träning men jag har egen transport :)

men sen betalar jag 300 för dressyr träningar :cry: jag rider lixom dressyr och hoppning varje vecka så man blir fattig.. men nu är det inga träningar först efter jul

Jag har bestämt att efter nyår ska jag ta tag i ridningen och träningen mer. ut och tråna varje vecka och sånt. jag får ta ut från sparkontot om så behövs. vill att det ska hända något nu liksom! :P

Det känns även som min häst inte får några mer muskler alls. xD hon är svår att få musklad. fast iof så rider vi ju inte varje dag.
och om vi rider så är det mörkt ute. men igår galopera vi på en äng i mörkret och gud vad det gick :D Så det får bli lite oftare :D fast då ska det vara ljust ;)

Hej!

Jag har för två veckor sedan köpt ett fullblod på 5år och har ännu inte ridit henne.
Jag har känt att jag inte litar på henne och hon litar inte på mig.
Helt förstårligt också självklart. Men det jag undrar är det dumt att vänta två/tre veckor innan man rider?
Jag har longerat henne mkt och löshoppat två gånger.
Hon har även fått gått runt i Paddocken medan jag går runt,
och hon följer efter som en liten hund nu. :')
Börjar hon lita på mig då? eller gör hästar så? gud,
känner mig så dum. Detta borde jag kunna liksom.

Öka inte läsa alla, vill bara fråga:
Värför i all friden tog du hem en häst som du inte lita på, och av allt
ETT FULL BLOD!!!!
Az

haha varför skulle jag lita på hästen? hästen känner ju inte mig och jag känner inte hästen. ska man köpa en häst som man redan känner och litar på då eller? Det tar tid att börja lita på varandra.

Jag är inte rädd för att rida på henne, jag vet att hon kommer vara pigg/busig och hålla på med allt en unghäst kan. det är bara det att jag inte vet om det är utrustningen som är fel, som gjorde just det skuttet som fick mig att fundera. det var inget bus i det hoppet det märktes att något satt fel. så nu är jag rädd att det är något som sitter fel och att hon ska skada sig av det.

jag hadde tänkt prova rida igen någon dag men det öser ner regn och det ska tydligen va så framöver också.. och då vi inte har något ridhus så kan jag inte rida..( Jag skulle självklart provat rida fast det regna men jag har nyss vart förkyld och vill inte bli det direkt igen.

och om jag hade vetat om hon har vart i ridhus någon gång så skulle jag dra till närmsta ridhus..

Men alltså... utrustningen ser man ju till att fixa ganska omgående genom att se till att en sadelkunnig person får hjälpa till att passa in sadeln.

Det kan omöjligt regna 24/7 i flera dagar. . . nyss varit förkyld? ... vilken undanflykt. Har man häst kan man tyvärr inte bara strunta i att motionera den pga av sådana saker...

Varför F R Å G A R du inte förra ägaren om hon varit i ridhus tidigare...?

sälj eller lämna tillbaka hästen om du ska fortsätta på det här spåret. . . :crazy:

haha varför skulle jag lita på hästen? hästen känner ju inte mig och jag känner inte hästen. ska man köpa en häst som man redan känner och litar på då eller? Det tar tid att börja lita på varandra.

Hur ska du kunna börja lita på hästen om du aldrig rider den?? Varför köpte du hästen överhuvudtaget?? Ta dig en ordentlig funderare på vad du håller på med...

Haha jag rider på henne hela tiden. läs tråden innan (: och "Skogssvamp" det tar tid att hitta RÄTT utrustning vettu. man hittar inte rätt sadel på en sekund. jag har provat ut 12 sadlar och fick låna fyra åt gången. som sagt. det tar tid

Vi har redan kommit förbi den biten i tråden och det känns inte som att det behövs tas upp igen..

Fullblod kan vara svåra att muskla. Ut i skogen och klättra mycket om du vill bygga muskler, det brukar funka på fullbloden i mitt stall. Och det är ansträngande för dem också så det är kanon att kombinera ett klättrings-pass med ett arbets-pass om du har en pigg häst :p Dem brukar garanterat bli nöjda då :)

jo jag ska börja rida ut nu så mycket jag kan medans man har lov och man kan åka ut tidigt (:
Så tråkigt att rida i mörker varje deg. :(

Ja mitt svar var riktat till Skogssvamp, jag har läst hela tråden och vet att du rider henne. :)

Ni med fullblod kan väl lägga in lite bilder här på era hästar så man får se lite hur dom ser ut och såntdär.(:

Här är en bild på mig och mitt fullblod i hagen:

Förstår precis vad du menar :) hinner själv bara ut i skogen på helgen.. Men nu när det är snö så borde dem bygga lite mer muskler än vid "vanlig" ridning, det är ju mycket tuffare att jobba i snön :)

jo. jag hoppas det blir mer också (A) för dom får ju mycket mer muskler i hagen också än vanligt. (: om dom inte håller sig te stigarna... xD

Försöker igen..

Här är Merillo =)

merillo.jpg

Inte jag som sitter på utan hans ägare
merillo_-_annichen.jpg

Här longeras han av sin ägare
merillo_-_longeras.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 832
Senast: fixi
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 276
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 858
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 034
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama