Sv: Fullblod

tack detsamma :)

nej när ja köpte han för ett år sen va han bara riden väldigt lite ute i skogen så han va helt oskolad när ja köpte han, så ja håller fortfarande på att bygga muskler och så:)
började hoppa lite med han i sommras och de tycker han är kul och jag älskar hoppning!

men det vore kul o tävla lite i framtiden!

Joo jag älskar hoppning. men verkar inte som om min häst gör det. hon smiter gärna undan till och med när det är bommar på backen som hon ska skritta över.

12958_214108012232_654002232_3757216_243976_n.jpg

4494_103730252232_654002232_2442283_7705095_n.jpg

Här är han, ravelli heter han :P lite smal o spinkig typiskt fullblod ;)

vad har din för härstammning? =)

vad har din häst för pappa? :)

Jo. men just nu känns det som om jag rider för lite. kankse rider tre dagar i veckan just nu så känns som om hon tappar alla muskler direkt hon får dom. xD

Jo. men just nu känns det som om jag rider för lite. kankse rider tre dagar i veckan just nu så känns som om hon tappar alla muskler direkt hon får dom. xD

okej varöfr rider du bara 3ggr i veckan då?

Då vi inte har tid varje dag. Vi har två mil till stallet & pappa slutar halv fem och så vill han vila lite så vid sex är vi på väg till stallet och kankse vid 9 är vi hemma (om jag rider) och det är inte varje dag pappa vill komma hem nio. kom nyss hem från stallet. hoppa med henne. (:

okej men du kan ju longera med bommar då kanske ca 10-20min de är super duper bra och så går det fort :)

hur gick det att hoppa då? :D

själv har jag bara tränat min lilla kille från backen eftersom att han fick kolik inatt :(
Men vi hade lite markarbete och lekte med pressening på ryggen =)

Jo, det brukar bli longering då men det tar ändå tid.. xD och pappa kan va riktigt grinig ibland haha.

jo det gick bra att hoppa. trodde inte att hon skulle vara så sugen på att hoppa idag men hon blev het och hoppa gärna. men hon har inte lärt sig tekniken än så jag hoppar före henne i sadeln, hon vill liksom få in ett steg till innan hoppet xD men det går tyvärr inge bra då. haha

Usch hatar kolik. jag är glad att ionte mina hästar har fått det någongång. skulle fan dö då. Fast det skulle gå bra för dom. men skulle bli så rädd.

du måste sitta imot och låta hindret komma till dig, sen så trycker du till där du vill att hästen ska gå av :) så får jag göra med min fast han kör full rejs non stop haha :)

ja det är hemskt med kolik men oftast så går det ju bra :)

Kul att det gått bra med hästen! Goda råd är bra men det första man ska gör är väl att kolla om hästen har ont eller kolla utrustningen.
Kul att det löst sig för dig! ;)

precis :)

men min häst hoppade av för sent tidigare och de va för att jag ställde mig upp för tidigt, men min tränare sa åt mig att vänta på hindret och ha is i magen :)

fullblodet som jag har är jätte pigg och älskar att hoppa i 190kmh haha ^^ men det är bara att träna allt kommer när ni känner varandra :D:D

du måste ta lite mer bilder :P på nära håll :idea:

:bump:

Hej, jag skulle se till så att hästen vande sig vid det nya stallet och sedan efter ngn dag börja testa rida lite.
Fast först skulle jag göra markövningar och se till så att hästen ser dig som sin vän och ledare.
Lek lite med hästen och vinn dens förtroende vet jag;)
Om hästen "skuttar" då du ska rida(jag har varit med om samma sak då jag hade en foderhäst), så kan du försöka att bli av med överskottsenergin som hästen har eftersom den inte rört på sig så mkt kanske, och det är ju ett fullblod.
Kanske kan du släppa hästen lös tillsammans(eller själv) i en stor hage och låta den springa av sig ordentligt innan du rider, och då skulle jag inte tro att den kommer att skutta (om den inte har ont ngnstans), eller longera hästen presis innan du ska sitta upp och se till så att den lyssnar på dig och så att den kan springa av sig.Det (båda exempelna) gjorde jag och det fungerade för mig :)
Om det nu inte skulle fungera så försök att inte bli rädd om hästen skuttar lite utan försök att sitta kvar och var bestämd med att den inte ska"larva runt" utan lyssna på dig (med "bestämd" menar jag absolut inte att man ska slå hästen eller ngt utan säg exempelvis "Nej!" och fortsätt att gå framåt.)
Om det skulle vara så att sadeln inte passar och du inte vet det, så testa att rida lite barbacka och om det hjälper så betyder det antagligen att det var sadeln som var problemet.;)
Hoppas att detta hjälper, lycka till!:laugh:

Jag ska snart börja rida för en tränare innom hoppnig och då får hon hjälpa mig med allt sånt där krongligt! haha :D Bilder kommer den dagen jag rider och det är ljust ute. har en systemkamera och den är verkligen skitdålig i mörker. xD

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 832
Senast: fixi
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 276
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 858
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 034
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama