Frågelek nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Frågelek nr 4

Jag antar att ditt svar var på frågan "vad man skulle göra idag?" och att du körde "samma" på den - jag ska iväg på kalas jag, systerdottern fyller år. :love:

Vad brukade du leka som liten som var det roligaste du visste? :D

Oj mycket! Blindbock var riktigt kul! Burken också! Tjuv och polis såklart också:D
Jag och min kompis hade också en "egen" lek där vi skulle gömma oss för bilar som kom. Det var typ det bästa som fanns.

Samma

Vi brukade också gömma oss för bilar :D

Annars så var det Kallicka kallicka som gällde. Otroligt konstigt namn för övrigt..? Man ska vara några stycken, man är utomhus, en står vid en boll och räknar till typ 100, alla andra springer och gömmer sig. När personen har räknat klart ska han/hon försöka hitta de andra, springa till bollen och skrika kallicka kallicka och namnet på personen han/hon hittat. När personen fortsätter leta efter de andra så kan de försöka springa fram till bollen, sparka den och på så sätt frita de som redan hittats.

Jag är dåli på att förklara men nått sånt iallafall :D

Samma

Men det är burken!:DFast vi körde alltid en lyktstople! Och sen skulle man ropa burken! Men annars på exakt samma sätt som du förklarar!:)

Jag var i princip aldrig med andra barn och gillade ändå inte såna lekar. Min favorit har alltid varit hästarna. Fick min första när jag var 7 år och sen bodde jag i stallet.

Är ditt namn ett vanligt namn?

Nja, inte det allra vanligaste kanske, men inget konstigt namn heller. Jag heter Ronja.

Om du skulle bjuda 4 personer sammanlagt med dig själv inräknad på en trerättersmiddag av maten du har hemma just nu (du hinner ta upp från frysen och sådär) vad skulle du bjuda på?

//r

Jag skulle aldrig få för mig att bjuda hem folk på middag. Jag hatar att laga mat. Jag kan inte laga mat. Sambon skulle få sköta det!:o

Samma

Förrätt får bli hembakat bröd med smör och för att fina till det lite blir det brieost till.

Huvudrätt blir fläskfilégryta med antingen potatis eller ris, och kokta morötter bredvid.

Efterrätt blir antingen rabarberpaj med/utan glass eller glass med chokladsås och strössel.

Den mest dominerande färgen i din garderob?

Lunchen idag blev ost och broccolisoppa med korvbitar i samt ett knäcke med ost.

Middagen är inte bestämt än. Eventuellt kotlett.

Samma.

Igår red jag en kort sväng i paddocken och samma idag. Kom precis hem från en timmas promenad. Sedan har jag bara slappat och städat lite. Planerat för kalasen vi ska ha nästa vecka.

Hur gammal är du?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 809
Senast: Halcyon
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 426
Senast: BornAgain
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
87 88 89
Svar
1 766
· Visningar
54 756
Senast: Lyan
·
Samhälle Hittade att fastighetsnära insamling är det alla kommuner ska jobba för och ska finnas på plats 2027. Hur långt har eran kommun kommit...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
1 274

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Roliga saker som barn säger
  • Autistisk bror
  • Gamla trotjänare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat