Frågelek nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Frågelek nr 4

Just nu använder jag
1, en lila dubbelknäppt höstjacka från HM Divided (oftast)
2, en mörkblå "orkesterjacka" också HM Divided och så
3, en gul vindjacka från New Yorker.
När det är lite kallare eller jag ska t ex ut i skogen har jag
4, en grå/rosa/turkos täckjacka.

Letar dock efter en vinterkappa och ev en vinterjacka också.

Använder du armbandsklocka?

//r

Japp det gör jag, varje dag. Går i perioder men när jag går i skolan och jobbar känner jag mig naken utan den ;)

Vad ska du göra ikväll?

Ikväll kommer min mor, far och lillasyster hit för att hjälpa mig få upp min nya soffgrupp. Här är en tjej som kommer önska sig en redig verktygslåda i julklapp. :D

samma!

Hmm...kolla på TV antar jag :p Mysa med sambon o äta gott :d

Om du fick två jobberbjudande (Fast/tillsvidareanställning) som du fick välja mellan, vilket jobb skulle du ta då?

Alt.1 Ett yrke som du är nyutbildad inom och är något du verkligen vill jobba med, MEN du känner att du kanske inte har lärt dig allt inom detta ännu.. Detta yrke kräver tempo då det brukar vara mycket att göra och med din nybörjarkunskap kanske du inte har det rätta tempot uppe än..
Dessutom vill arbetsgivaren gärna att du har något slags stöd, alltså typ nystartsjobb eller liknande..vilket du kan erbjuda men är osäker på om arbetsgivaren kan "kicka dig" om du inte duger, så att säga..
Lönen inom detta yrke ligger runt 21.000 kronor (före skatt).

Alt.2 Ett snarlikt yrke med mer kundkontakt, mer stress(?), humöret måste vara på topp jämt, osv. Du har aldrig jobbat som detta innan men är nyfiken på det, det är lätta arbetsuppgifter som man lär sig snabbt.
Lönen inom detta yrke ligger lite olika men oftast runt 16.000 kronor (före skatt).

Senast ändrad:

Jag skulle valt alt nr 1. Alltså något som jag verkligen vill jobba med. Man måste våga chansa och man blir aldrig fullärd. Även fast jag inte kan allt inom området när jag börjar så lär man sig saker hela tiden. Det har jag gjort på jobbet jag har nu. Då det var en liknande situation som denna. Och det har gott hur bra som helst! Allt går bara man vill :

Vad har du för planer för denna fredag?

Jag ska städa, baka bullar eftersom det är kanelbullens dag idag, bara vara hemma och slappa.

Samma.

Gå o lägga lillkillen alldeles snart och den lite äldre grabben o jag ska titta på tv o mysa bara! :)

samma

kom precis hem från en kompis. Har varit på en mysig promenad och sen kolla lite tv. Nu blir det soffmys framför resten av kvällens idolavsnitt. :)

samma

180 cm. Kunde gärna haft 220 cm. Mitt i natten blir vi helt plötsligt 3 som delar eftersom tösen kommer då.

Vem är du mest lik, mamma eller pappa?

Min pappa till utseendet. Längden har jag fått efter mamma.
Resten är ett stort hopkok.

Är du pigg idag?

Nej, inte det minsta.

Om du skulle sätta dig på ett flygplan om en timma, vart är destinationen?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 814
Senast: Halcyon
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 429
Senast: BornAgain
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
87 88 89
Svar
1 766
· Visningar
54 765
Senast: Lyan
·
Samhälle Hittade att fastighetsnära insamling är det alla kommuner ska jobba för och ska finnas på plats 2027. Hur långt har eran kommun kommit...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
1 275

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka