Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är lugnt. Kul att höra hur andra tänker.Förresten, Narcissa, sorry för lite trådkap och OT!
Hur gjorde ni med ringar mm?![]()
Ja, jag vet.Det går ju att gå till kommunhuset en lunch och få det överstökat liksom, om man vill. Det går att göra hur enkelt som helst.
Då det snart är dags för mig och sambon att förlova oss vill jag gärna höra om era förlovningar.
Vem frågade? Var skedde det? Hur lång tid efter gifte ni er/planerar att gifta er?
Förlovning för mig betyder att man kommer överens om att gifta sig, vilket man ju måste göra för att kunna gifta sig. Om min partner knäböjde och kuppade mig med en ring, skulle jag göra slut på stört, chockad över att ha misstagit mig till den grad.
Förlovning för mig betyder att man kommer överens om att gifta sig, vilket man ju måste göra för att kunna gifta sig. Om min partner knäböjde och kuppade mig med en ring, skulle jag göra slut på stört, chockad över att ha misstagit mig till den grad.
Får jag fråga varför vissa av er förlovar er men kanske gifter er flera år senare om ni gifter er alls?
För mig betyder förlovning giftermål inom ett år.
Skulle min sambo gå ner på knä och fria skulle jag göra slut, helt ärligt talat. Eller tro att han gud förbjude var döende eller nåt, eller galen. Han skulle inte vara den jag blev kär i och valt att leva med om han gjorde något sådant och han skulle dessutom på alla sätt och vis glömt bort vem jag är och vem han valt att leva med.Fast man kan ju saga nej, eller att man behover tanka pa det?? Inte sa svart tycker jag.
Då det snart är dags för mig och sambon att förlova oss vill jag gärna höra om era förlovningar.
Vem frågade? Var skedde det? Hur lång tid efter gifte ni er/planerar att gifta er?
Skulle min sambo gå ner på knä och fria skulle jag göra slut, helt ärligt talat. Eller tro att han gud förbjude var döende eller nåt, eller galen. Han skulle inte vara den jag blev kär i och valt att leva med om han gjorde något sådant och han skulle dessutom på alla sätt och vis glömt bort vem jag är och vem han valt att leva med.
Kort sagt: Ett frieri från honom skulle göra mig väldigt olycklig.
Ah, missförstånd - det är inte för att det skulle vara respektlöst jag känner så. Utan att totalt vända ut och in på min sambo här kan jag bara säga: det ÄR inte min sambo och därför känner jag som jag gör. Skulle han göra något sådant skulle jag känna att jag inte känner honom, inte bara för att han vet att jag inte vill ha något sådant men även för att det skulle ha hänt något med honom som förändrat honom helt fundamentalt.Här måste jag få fråga, vore jättesnällt om du/ni ville förklara hur ni tänker..?
Jag har lärt mig så mycket om feminism och jämställdhet av att läsa bl a dina inlägg här på buke, men detta förstår jag inte riktigt. Jag ser frieri som en inbjudan - en förfrågan om man vill dela resten av livet tillsammans (oavsett om det är en man eller kvinna som friar) - vad är det som är så pass respektlöst med det att du skulle göra slut med din karl om han skulle fria?
För mig handlar det om en massa saker.Här måste jag få fråga, vore jättesnällt om du/ni ville förklara hur ni tänker..?![]()
Störde det dig inte alls? Jag skulle tuppa av om min sambo frågade min pappa om lov om något gällande mig.Tydligen så hade han frågat min pappa om lov innan vi flög iväg, så han visste han också!