Piaff
Trådstartare
Ja jag kan se båda sidor helt klart, när jag var med och planerade började vi med att bolla med alla inbjudna och röstade typ fram favoriterna, sen var vi 4 stycken som ordnade upp allt och presenterade förslag och budget, vi hade dock öppnat för att vara med på bara vissa saker, men deadline för att anmäla så vi kunde presentera faktiskt kostnad sen.Det kan ju vara så att tärnorna tänker att planeringen kan bli väldigt rörig och splittrad om många ska vara med och bestämma, enklare att man tar fram ett förslag som kan tänkas passa de flesta och som övriga får tacka ja eller nej till. Likaså kan det bli väldigt rörigt om man gör en kalkyl och var och en kan bestämma vad den vill vara med på (men det kanske inte var så du menade). En del aktiviteter bokar man ju ibland till en totalkostnad per grupp och hoppar någon av så blir de en ändrad kostnad för övriga.
Vi använde Kittysplit för att fördela vad alla var ”skyldiga” vilket var otroligt smidigt!