Jag tycker att det är bra när man får komma och gå lite som man vill under dagen, men det innebär också att det måste finnas ett schema när man planerar vissa aktiviteter så att man kan möta upp på ett bra sätt. Ett tag gifte sig väldigt många i min umgängeskrets varje år och jag räknade med att varje bröllop kostade minst 5000:- för mig som gäst. Blir det 4-5 st bröllop på en sommar då blir det mycket pengar att lägga ut på andra människors bröllop, även om jag får ha kvar klänningarna och kunnat återanvända några få.

Oftast har vi faktiskt börjat med champagnefrukost i någon park och sen har det burit iväg på aktiviteter. Då hinner alla samlas, hälsa och lära känna varandra lite innan det bär iväg.

Något som återkommit bara någon fåtal gång är pole dancing, vilket alla uppskattat och tyckt var kul. :) Det rekommenderar jag verkligen. Något som också varit roligt för de tjejer som normalt sett inte är så piffiga är att gå och få en proffsmakeup inför kvällen. Då kan de andra tjejerna mest sitta och dricka goda drinkar, samla ihop sig, fixa någonting under dagen, etc. Tjejerna känner sig väldigt fina, får en rolig lugn grej så pulsen kan gå ner.

Hoppa alla töntiga saker som att sälja pussar på stan, dela ut kondomer etc. Det är bara pinsamt och jobbigt för alla.
 
Det var kul och att det sedan även blev lyckat med kidnappningen av brudgummen var lika kul, han var grisbonde och hade sin grisar på en gård en bit ifrån sin bostad, så killarna åkte dit ett tag innan han började jobba och fick det att se ut som om det var ett gäng som hade slagit läger och tände en brasa där en satt och grillade när brudgummen kom dit på morgonen, han stolpade fram och var redo att ringa polisen när han sedan kom på vem det var som satt där och sen dök resten av gänget upp från sina gömställen. De käkade frukost där och drog sedan vidare med honom resten av dagen. ;) Vi hade gjort upp med hans avbytare så hon kom och jobbade istället för honom. ;)
 
Det var kul och att det sedan även blev lyckat med kidnappningen av brudgummen var lika kul, han var grisbonde och hade sin grisar på en gård en bit ifrån sin bostad, så killarna åkte dit ett tag innan han började jobba och fick det att se ut som om det var ett gäng som hade slagit läger och tände en brasa där en satt och grillade när brudgummen kom dit på morgonen, han stolpade fram och var redo att ringa polisen när han sedan kom på vem det var som satt där och sen dök resten av gänget upp från sina gömställen. De käkade frukost där och drog sedan vidare med honom resten av dagen. ;) Vi hade gjort upp med hans avbytare så hon kom och jobbade istället för honom. ;)

Väldigt påhittigt, ska försöka komma på något likvärdigt som kan passa :up:
 
På möhippa nr 1 så överraskade brudens syster och bästa kompis henne hemma och drog med henne till lunchstället.

På möhippa nr 2 så hade vi alla samlats och skulle överraska inne på en frukostbuffe som hennes fästman hade tagit med henne på. I sista sekund fick vi ett (eller några fler) sms från en panikslagen kille som sa att de var tvungna att äta frukost på ett annat ställe då det första var fullbokat. Så då skulle vi ta oss dit samtidigt som han försökte hålla henne kvar. Vi möttes precis vid dörren, haha! Då hade vi med oss piratkläder och spelade "I'm on a boat" på en bärbar högtalare. Hon blev såååå överraskad! Hon fick även ett eget skepp i form av en vagn med flagga.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 972
Relationer Om några veckor går mitt livs dröm i uppfyllelse: Jag ska gifta mig med mannen jag älskar. Vi har valt att slå på stort runt bröllopet...
33 34 35
Svar
697
· Visningar
70 144
Senast: Badger
·
Tjatter Jag och mina närmsta tjejkompisar brukar resa någonstans över Kristi Himmelfärdshelgen, men då en av oss numer har en liten bebis hemma...
Svar
0
· Visningar
1 057
Senast: Singoalla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu under våren har jag gått på ett flertal anställningsintervjuer och även gjort personlighetstester i samband med...
Svar
4
· Visningar
1 945
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Valp 2025
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp