Svarar alla lite allmänt istället för att citera varenda inlägg och ge ett ungefärligt likadant svar.
Hade pappa spottat och fräst över det så hade han väl frågat mig ändå förmodar jag (fast kanske vid ett annat tillfälle...?) då det var hans avsikt från allra första början då han gick och köpte ringen flera månader tidigare, jag visste inte om det fören i efterhand och mitt svar hade med andra ord inte varit annorlunda än vad det blev.
Att ni känner er som kossor och hade tuppat av över det och gud vet vad samt gnäller över "dessa traditioner" som ni inte alls förstår er på, får ju helt stå för er. Men lägg inte över era egna känslor om era reaktioner om det hela på mig, då jag inte alls delar dom.
Jag vet vilken relation min sambo har med min pappa, att han gick och "tog en öl" för att visa honom ringen och prata med honom om det för att visa sina avsikter med vårt förhållande ser inte jag som någon handel med nötkreatur eller annan ful grej.
Tvärtom så tycker jag att det var väldigt fint och respektfullt av honom att göra det, just för att jag är min pappas enda barn och jag är hela hans värld, min pappa har också alltid tyckt otroligt mycket om min kille och min kille har väl själv sett en fadersfigur i pappa då han inte har en egen far att vända sig till.
Om det sedan är gammalmodigt eller what ever, fine - då får det vara det då. Jag är fortfarande lika lycklig för det.
Självklart är det här ett diskussionsforum, för all del liksom, men jag kunde verkligen inte låta bli att le åt många av era reaktioner - buke i ett nötskal alltså.
Självklart ska man haka upp sig på en enda liten detalj och se det som en otroligt ful, förnedrande och kvinnoförtryckande grej, istället för att faktiskt se helheten och det fina i det och
framförallt noterat att
jag inte alls hade några hard feelings över det, vilket då borde vara det enda som räknas så varför då ens ifrågasätta och kräkas när det framgår att det inte stör mig?!
Men tack så jätte mycket för gratulationerna, jag är otroligt glad och lycklig. Tack.