Efter att ha läst tråden ett antal gånger så framkommer det ju självklart att alla har olika syn på saker och ting, därav skapandet av debatter. Nu var, antar jag, denna tråden inte till för att i inlägg beskriva hur man inte vill ha sin förlovning/sitt bröllop, eller hur ens respektive ska agera. Inte heller läsa in hur andra skulle ha agerat eller hur deras respektive tänkte. Enda fallet som liknande kan tas upp är väl om deras respektive är med i forumet och startade "Jag gjorde så här, vad tycker ni om det?". Blir väldigt svårt att visualisera turerna annars.
Min tanke kring dessa förfaranden är att innan man förlovar sig (och i min värld planerar att gifta sig) kan höra sig för hos de människor som står ens blivande man/fru närmast. Detta kanske för att stärka ens idéer och känslor inför vad många tycker är ett väldigt stort steg, andra gör ju inte det och det framgår desto tydligare i några tidigare inlägg.
Detta anser jag vara långt ifrån hemgift och "komma med skjutbössan"-situationer
"Lämna över" kanske kan ombenämnas som "följa" och är i mina ögon likt ovan känsla, att man har den/de med sig som betytt väldigt mycket i ens liv och som man har en trygghet i, oavsett vem det är. Det är ju det som är charmen, lika väl som att inte ha någon, beroende på hur man är och vilka förhållanden man har till de runt omkring sig. Ens egna val är ju det fantastiska och vad man själv tycker är rätt det mest viktiga,
så fram med fler beskrivningar nu på hur ni vill att förlovningen ska gå/har gått till!
Mvh Thomas