Jag med. Min pappa också. Jag kan höra hans röst om nåt sånt, mot all förmodan, skulle ske.Störde det dig inte alls? Jag skulle tuppa av om min sambo frågade min pappa om lov om något gällande mig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag med. Min pappa också. Jag kan höra hans röst om nåt sånt, mot all förmodan, skulle ske.Störde det dig inte alls? Jag skulle tuppa av om min sambo frågade min pappa om lov om något gällande mig.
Nej, inte ett dugg. Varför skulle det göra det för? Jag tyckte snarare att det var en fin grej, något som han inte alls behövde göra om han inte ville.Störde det dig inte alls? Jag skulle tuppa av om min sambo frågade min pappa om lov om något gällande mig.
Hah, samma här. Lite som när jag var i 15års åldern och en barndomsvän till pappa skämtade om att det kanske var dags att plocka fram bössan för att skydda min oskuld. Pappa bara glodde på honom, ryckte på axlarna och sa att det var nog redan försent. (aka, han hade noll intresse av det)Jag med. Min pappa också. Jag kan höra hans röst om nåt sånt, mot all förmodan, skulle ske.
Då det snart är dags för mig och sambon att förlova oss vill jag gärna höra om era förlovningar.
Vem frågade? Var skedde det? Hur lång tid efter gifte ni er/planerar att gifta er?
Hur gjorde ni med ringar mm?
Nej, inte ett dugg. Varför skulle det göra det för? Jag tyckte snarare att det var en fin grej, något som han inte alls behövde göra om han inte ville.
Fråga om lov var väl kanske fel ordval, mer som en välsignelse och romantisk gest liksom.
Herregud orka läsa in värsta grejen i det.
Läsa in och läsa in, jag hade känt mig som en jävla ko som skulle byta ägare om min sambo hade gjort så.Nej, inte ett dugg. Varför skulle det göra det för? Jag tyckte snarare att det var en fin grej, något som han inte alls behövde göra om han inte ville.
Fråga om lov var väl kanske fel ordval, mer som en välsignelse och romantisk gest liksom.
Herregud orka läsa in värsta grejen i det.
Exakt. Samma sak med den konstiga traditionen - som väl inte är så vanlig i Sverige i och för sig - att brudens far lämnar över henne vid altaret.Läsa in och läsa in, jag hade känt mig som en jävla ko som skulle byta ägare om min sambo hade gjort så.
Nyårsafton 2011/2012, vi firade hemma bara han, jag och våra då 2 hundar. Min man (eller ja, dåvarande sambo ) hade lagat 3-rätters middag (jag stod för fördrinken. Den var äcklig :P ). När han serverat mig efterrätten så gick han iväg med hundarna, och sen kom min stora hund springade med ett kort runt halsen där det stod att hon tyckte att vi borde gifta oss under 2012 ! Och vem kan säga nej till en hunds förfrågan ?
Vi gifte oss 4/8 2012, hemma i trädgården med närmsta familj och vänner med. Kort ceremoni med vigselförrättaren (den kortaste vi kunde få, tänk det slutliga giftemålet i Spaceballs ! ) och sen party!
Ringar har vi struntat i helt, vare sig han eller jag är smyckesmänniskor. Jag vägrade även lägga ut massor på en vit brudklänning som jag bara skulle använda en gång utan tog en rosa som jag hittat och matchande rosa converseskor, och min man hade jeans och den t-shirten jag tycker att han är allra snyggast i .
Vårt bröllop passade oss perfekt och blev ett superminne !
Exakt. Samma sak med den konstiga traditionen - som väl inte är så vanlig i Sverige i och för sig - att brudens far lämnar över henne vid altaret.
Jo, numera har vart och vartannat bröllop överlämning.Exakt. Samma sak med den konstiga traditionen - som väl inte är så vanlig i Sverige i och för sig - att brudens far lämnar över henne vid altaret.
"Härmed lämnar jag över min äganderätt till dig, slit henne med hälsan" liksom.
Obegripligt.Jo, numera har vart och vartannat bröllop överlämning.
Detta är en icke-tradition som blivit modernt i Sverige efter amerikanskt manér. Svenska Kyrkan motsätter sig detta, men gjorde ett undantag för kronprinsessan. Det var väldigt mycket snack om detta när Victoria gifte sig.
Tydligen så hade han frågat min pappa om lov innan vi flög iväg, så han visste han också!
Jag med. Min pappa också. Jag kan höra hans röst om nåt sånt, mot all förmodan, skulle ske.
Är det bara jag som reagerar över det lite..otrevliga i att någon berättar om sin förlovning och är uppenbart jättelycklig över det. Då kommer ett helt gäng in på rad och uttrycker vilket konstigt frieri det var. Att de skulle tycka det var obegripligt, tuppa av, känna sig som kor, osv.
Det var ju en sak om personen hade startat en hjälp-min-sambo-friade-på-ett-fruktansvärt-sätt-vad-ska-jag-göra-tråd. Men så var ju inte riktigt fallet.
Är det bara jag som reagerar över det lite..otrevliga i att någon berättar om sin förlovning och är uppenbart jättelycklig över det. Då kommer ett helt gäng in på rad och uttrycker vilket konstigt frieri det var. Att de skulle tycka det var obegripligt, tuppa av, känna sig som kor, osv.
Det var ju en sak om personen hade startat en hjälp-min-sambo-friade-på-ett-fruktansvärt-sätt-vad-ska-jag-göra-tråd. Men så var ju inte riktigt fallet.
Ja men exakt!Förlovning, bröllop osv är inte heligare än något annat som diskuteras här. Men just för att bröllop numera hängs på en massa gamla mossiga rutiner som jämställdheten faktiskt förpassat till historien så är jag inte förvånad över att någon kommer med precis de invändningar du gör. Tafsa inte på mitt stora feta heliga bröllop, liksom.