Åh, så spännande
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men hur har ni gjort, har båda fått ring på förlovningen? En man brukar väl inte ha både förlovnings- och vigselring?
Kan man göra som jag tror det blir här, vi bestämmer att vi ska förlova oss men har inga ringar, kan man köpa ringar dagen efter typ?
Helt förvirrad.
Men hur har ni gjort, har båda fått ring på förlovningen? En man brukar väl inte ha både förlovnings- och vigselring?
Kan man göra som jag tror det blir här, vi bestämmer att vi ska förlova oss men har inga ringar, kan man köpa ringar dagen efter typ?
Helt förvirrad.
Jag har aldrig sett en man med två ringar, jag har två vigselringar (en med stenar, en utan som är likadan som maken), maken har en utan stenar.
Men vi ska förlova oss. Säger inte prästen i kyrkan att man ska ge varandra ringar? Kan man bara ge EN ring då?Ska ni ringförlova er blir det ju förlovningsring som blir vigselring. Hoppar ni över förlovningsringar blir det ju vigselring. Vad man kallar den är väl egalt?
Men vi ska förlova oss. Säger inte prästen i kyrkan att man ska ge varandra ringar? Kan man bara ge EN ring då?
Visst måste man väl få bestämma det själv ihop med prästen även om man är så religiös att man vill gifta sig i kyrkan inför Gud? Eller finns det en massa absoluta krav?
Ni ska RINGförlova er alltså?
Det är ju bara att ge prästen ringen när ni ska vigas? Jag förstår inte problemet, det är ju samma visa som för alla andra (som ringförlovar sig).
Prästen får ringarna, välsignar dem, och sedan ger ni varandra löften och avslutar vars och ens löfte med ringpåträdning.
Har jag aldrig varit med om. Tjejens vigselring (om man har förlovningsring) och mannens förlovningsring (om man har förlovningsring) går till prästen, som sedan lämnar ut den inför löftesgivandet.