FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

men gud så härligt reportage!!!!!

och vad fantastiskt roligt det var att se ert freestyleprogram! ni ser verkligen ut att ha superkul tillsammans!!!:D

OT
Hej, ny i denna tråd.
Ingen här som har denna variant av älskad vinthund?

007-2.jpg

004-1.jpg

ÅÅH så söt! :love: Och jag tror faktiskt du är den enda i tråden med just en sådan sötnos ;) De flesta här har ju bara whippar och sådant tjafs :angel:

Wow vad kul att du tävlar med den inställningen! ( lite som jag med mina harkorsningar, nej inte hare utan kanin som ser ut som hare, som är som vinthundar till sättet ) Ska se om jag kan gå till MY dog i år så får du säga till vilken dag du tävlar!

Ja jag har ju inte bråttom att W ska få muskler eller ens biffiga sådana, bara inte se så hemsk ut. Men han har redan fyllt ut! Förut syntes alla revbenen. Jag får nog minska lite på givan för annars blir han nog tjock ;) Vi går i skogen lös där han stundtals racar med M, går ner i ån och måste klättra upp för ganska branta kanter ibland, klättrar i berg och springer på mer öppna ytor där han kan få släppa loss rejält.

Idag:

fin-1.jpg

bada.jpg

fina.jpg

badat.jpg

Nu har vi äntligen hämtat hem vår nya familjemedlem!!! :D
Han är bara såå underbar!! :love: Han nosade runt hemma lite, men sen fick han ett grisöra och gick direkt och la sig i sin bädd, tänk hur han visste att det var hans bädd! Och där ligger han nu fortfarande och är heelt lugn och tuggar :D

Jag laddar upp mer bilder lite senare, men här kommer en bild så länge :love:

Cashmir
20119315032522516258_sbig.jpg

åh han är ju helt underbar!!!!!
Imorgon hämtar jag min plutt!!!! ska bli så himla roligt!

Nu är min underbara lilla Loppan hemma och jag älskar henne redan! Så himla enkel och okomplicerad:love: Sov i stort sett hela vägen hem (4 timmar) och hälsade artigt på min gamla terrier-tant (som för övrigt tyckte att Loppan var det äckligaste nånsin, hihi;) ) och sedan har hon i stort sett sovit hela eftermiddagen med ett par kisspauser. Inte ett dugg gnällig och har redan börjat finna sig tillrätta!
3-21.jpg

8-11.jpg

7-12.jpg

2-22.jpg

Men ååhh gulleplutt!! Så liten :love: Önskar Cashmir vore så liten, han är redan jättetung (enligt mig:p) och jag måste bära honom från 3e våningen varje gång vi ska ut :eek:
Men hoppas hon och Cash snart kan träffas och springa lösa och leka massor :D:D

Jag hann inte uppdatera igår då jag, såklart!, hade fullt upp med nykomlingen här :p

Men kan säga att han är världens underbaraste varelse!!! Åhh jag är så kär så jag smälter, jag kan knappt fatta att han är min alltså, och jag känner mig lyckligare än någonsin! :love:
Han väckte mig idag med att slicka rent hela mitt ansikte och dra mig i håret för att få mig att leka med honom, det var så underbart att vakna till det :p
Han är så människokär, älskar verkligen allt och alla..han blir glad för minsta lilla och jaa..det är helt enkelt bara så underbart att ha honom här!
Och angående vår andra hund... här kommer bilder som visar hur det gått:D Bildbomb:

20119421013384516258_sbig.jpg

ja så fort min semester är slut och jag är tillbaka på jobbet i Norrköping måste vi få till en "date" mellan våra två :D Han ser underbar ut!!!!

ja så fort min semester är slut och jag är tillbaka på jobbet i Norrköping måste vi få till en "date" mellan våra två :D Han ser underbar ut!!!!

Det låter jättebra!! Ser vi fram emot! :D
Det är ju så kul att vi "blev med whippet" samtidigt! ;) Kommer bli jättekul att se och jämföra hur dom utvecklas osv :laugh:

Åh grattis grattis till de underbara små whipparna!! Jag som sagt under hela Floras valptid att jag aldrig mer ska ha valp blir sjukt sugen på en till (:eek:) nu ju!

Jag bor i Linköping, min "lilla" valpis är nästan 7 månader, skulle vara kul att låta Flora leka med jämåriga...re hundar om någon av er har lust :)

hehe tack tack!! :D

åhh ja jag träffas gärna!! Jag är jätteofta i Linköping då det är därifrån jag flytta till Norrköping i fredags, så jag har mamma och syskon där så kommer vara där ofta! Jag skickar pm till dig! :D

Jag är sannolikt i Linköping tisdag kväll den här veckan! :) Det finns en väldigt bra rastgård vid Braskens bro.
Vinthundsdate?

Tilägg: Jag frågar inte bara med Misiaczek förstås, utan slänger ut frågan till alla intresserade!

Jag kan nog komma då..skulle jättegärna vilja iaf! Hur dags hade du tänkt dig ungefär då? :)
Ja jag hörde av brorsan att det ska finnas någon ny rastgård i johannelund, kanske den du menar :)

Det är den vid Braskens bro! :)

Jag återkommer i morgon med tågtiderna. En långnäst familjemedlem vill gå på kvällspromenad nu.

Jag hänger jättegärna på! Får se om sambon hänger på, annars blir det nog bara en av vovvarna som får den äran på grund av inflammerad arm. (Vi brukar alltid gå till en rasthage som finns bakom resecentrum, en f.d baseballplan som är enorm! Den kan jag också rekommendera :))

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 911
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 152
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 758
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar