Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hittade svaret på min egen fråga Långhåriga Whippets - jag hade inte hört om dem förut men jag tittade nu på en tysk uppfödares hemsida och wow vad vackra de är! Vet någon här om de finns i Sverige också?
Okej, ja isf gärna efter 17.00, för fritidskortet funkar efter det
InteAlls: ja den hagen är jättebra tycker jag med! Brukade gå dit med förra hundarna
Förresten, någon här som tränar agilty med sin vintis? Vi är sugna på kurs men det verkar bara finnas agility. Vi har kört lite på egen hand, Men aldrig gått kurs!? Vore ju kul testa en sån kurs. Så kör vi lydnad på torsdagar på klubben
Dem är så vackra silkisarna en vacker dag hoppas jag hitta en passande till mig med, dem är ju onekligen i mer passande storlek än borzoien, så en borzoi och en silk borde få rum i bilen,
Den är inhägnad alltså? Konstigt att jag inte har hört talas om den. Men jag kan tänka mig att ses där Efter 17 fungerar bra för mig med. Vad blir lagom? 17.30?
Den vid Braskens bro är också rätt stor, ungefär ett halvt hektar.
Jag har ju lite större hundar så har inte behövt kontrollera på samma sätt (+ att jag bara behöver ha koll på den vuxna hunden, lillan hänger på då också). Kommunen har gjort lite förbättringar på ena sidan där det förut fanns hål, men kan inte svära på att det är 100% rymningssäkert vid några inbygda bänkar.
Kan ta promenaden förbi där ikväll, rapporterar senare med bilder om jag är osäker
Silkens är underbara och det var väl därför jag föll som en fura för vår William som ser ut som en mindre pälsad silken. I temprament och all annan beskrivning passar han in exakt. Men vad jag vet finns inte silkens på Irland i ngn omfattning så jag tror deras beräkning att han är saluki X? troligen greyhound och/eller whippet i honom. Men han har silkens bakåtplacerade öron och längre päls. Rätt lik den långhåriga whippen =)
Hittade jag någon halvfodervärd (eller vad det heter nu förtiden men ni vet vad jag menar) någorlunda nära i regionen som är villig att träna med en vinthund med för mycket hjärna så får han nog flytta.
Har ju varit hemma i flera år men det ser ut som att jag kanske får jobb nu och då hinner o orkar jag inte med hela flocken + mental träning för Merlin. Han skulle verkligen behöva nån som gillar träning, själv tycker jag det är så förbålt tråkigt.
Jag har gjort det en hel del, och nu blir det väl mer "någon gång ibland" (dvs, rätt sällan ) Har planer på att tävla med Waha i agility nästa år, så jag ska se till att komma igång med träningen igen så fort vi fått lydnaden lite överstökad. Nu är det ju tävling på lördag, sedan ska jag tävla igen om två veckor och sedan hinna med ytterligare några tävlingar i hopp om att hinna med ett LP1 nu i år. (Jösses vilken tävlingsmänniska jag är )