FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Lägger upp lite bilder samt videoklipp här från vår lilla vinthundsträff igår :D
Det är alltså Philosophias whippet Dafne, InteAlls saluki (vad hette hon nu igen?:o:o), och min whippet Cashmir :p
Åh och måste bara säga, jag vägde Cash idag, och han väger redan 9,6kg!! :eek: inte undra på att jag redan börjat få ont i ryggen av att bära honom i trappor...:grin:

Här kommer iaf bilderna, men ursäkta den riktigt dåliga bildkvalitén, har ju sämsta mobilkameran :o

201197201610577516258_sbig.jpg

20119720163806516258_sbig.jpg

201197201556490516258_sbig.jpg

fortsättning under...

åh vad härligt!!!!! Nu hoppas jag att min lilla dam växer snabbt så hon snart är tillräckligt stor för att vara med och leka! :D

Får man lägga ut länk till sin blogg här?

Tyvärr får man inte sådant, men om du kollar på din kontrollpanel så kan du, där du skriver i info om dig själv, lägga din blogglänk som länk till din hemsida.
Lägger du in länken här i tråden räknas det som reklam och den kommer tas bort så fort någon moderator ser det :(

KL

Nu är det väldigt länge sen jag skrev här i tråden, men jag jag är inne med jämna mellanrum och och läser vad ni andra skriver. Som vanligt jätteroligt med alla nya hundar och alla härliga valpar! :laugh:

Har ni sett vem som flyttat in hos oss sen sist?

eE05z.jpg

Han passar inte riiktigt in i den här tråden men jag tänkte han kunde få en presentation i alla fall :p Så tillåt mig presentera Frank, en mycket förtjusande bostonterrier herre på 9 år. Han har bott hos oss sen i juni och kommer få stanna forever and ever. Jag har plötsligt insett fördelarna med att ha en hund som inte jagar, som är väldigt intresserad av att samarbeta och som har en näsa som faktiskt inte går att trycka in i vilka utrymmen som helst i jakt på mat. Faktiskt ganska trevligt!

Glim uppskattar också den nya familjemedlemmen, även om han inte är nån smalnäst snabbis :)

VvgHb.jpg

Lägger upp lite bilder samt videoklipp här från vår lilla vinthundsträff igår :D
Det är alltså Philosophias whippet Dafne, InteAlls saluki (vad hette hon nu igen?:o:o), och min whippet Cashmir :p
Åh och måste bara säga, jag vägde Cash idag, och han väger redan 9,6kg!! :eek: inte undra på att jag redan börjat få ont i ryggen av att bära honom i trappor...:grin:

Tack för senast! Det måste vi göra om någon gång. Dafne tyckte att det var superkul att få träffa ungdomarna Cash och Flora! Det var första gången som hon var äldst i ett sällskap faktiskt. :)

Cash är verkligen en oerhört söt och mysig liten (nåja, rätt stor ... ;)) whippetkille. Så mild i temperamentet men ändå med så mycket energi. Dafne tyckte att vi skulle ta med honom hem. Hon gillade honom skarpt!

Idag är i varje fall Dafne trött! Jag kan inte komma ihåg när hon var det senast. I tisdags blev det ju tågresa till Linköping, över en timmes vinthundsbus med Flora och Cash och därefter träff hos mina föräldrar och deras Jack Russell, samt katt (dessa läskiga varelser), för mera bus. På onsdagen blev det ännu mera bus med mina föräldrars hund och på eftermiddagen resa hem till Stockholm där vi åkte direkt till Jordbro och släphareträningen. Hon somnade som en stock när vi kom hem igår. Idag har vi bara varit ute på en kort morgonrunda och hon sover fortfarande som en stock. :D

På tal om gårdagens träning så visade det sig att den rymningssäkra selen inte var någon match för Dafne.

I en av alla gårdagens krumbukter så lyckades hon slinka ur selen. Som tur är så har jag reflexer som en kobra och hakade kvickt in en arm under midjan på henne. Det hade inte varit så himla lyckat om hon hade kommit lös mitt under träningen. :crazy: Från och med nu blir det med andra ord både sele och halsband.

På tal om gårdagens träning så visade det sig att den rymningssäkra selen inte var någon match för Dafne.

I en av alla gårdagens krumbukter så lyckades hon slinka ur selen. Som tur är så har jag reflexer som en kobra och hakade kvickt in en arm under midjan på henne. Det hade inte varit så himla lyckat om hon hade kommit lös mitt under träningen. :crazy: Från och med nu blir det med andra ord både sele och halsband.

Haha! du har allt en riktig whippet du ;)

KL.
Här är lilla Vilja igår! Nu är hon 5½ månader gammal och en riktig stallhund som till och med äter och bäddar i hö :D

304592_10150277729555588_588725587_8117729_2052110690_n.jpg

Här är en bild som jag tog idag. Jag tycker att hon börjar bli riktigt fin! Hon har växt i sina bakben, jämför med bilden under.

Idag
302338_10150278736630588_588725587_8123567_587154133_n.jpg

18 augusti
292872_10150261295525588_588725587_7965709_3183847_n.jpg

*KL*

Nu har jag plöjt igenom heeeeeela tråden ända från första sidan och beundrat alla fina vovvar :love: Måste även kläcka ur mig att om allt går enligt planerna så kan jag stolt titulera mig som vinthundsägare i början av nästa år eller ja en bit in på året i alla fall ;)

*KL*

Nu har jag plöjt igenom heeeeeela tråden ända från första sidan och beundrat alla fina vovvar :love: Måste även kläcka ur mig att om allt går enligt planerna så kan jag stolt titulera mig som vinthundsägare i början av nästa år eller ja en bit in på året i alla fall ;)

ÅH! Då måste du ju berätta mer ;) Som tex var i Uppland du bor och vad det är för vinthund du planerar att köpa :D

Det är en cirneco dell´etna som jag planerar att köpa :love: Har varit i kontakt med en uppfödare som planerar att para sin tik nu i vinter och kanske får en lovande valp som kan passa mig, vi får se :D Längtar som en tok och planerar för fullt, kollar på halsband och koppel redan som den kan tänkas ha som vuxen osv. :o

Jag bor i Östhammar, nordost om Uppsala så det är låååååångt till sthlm där allt roligt verkar hända :(

Spännande! :D
Du får se till att ta dig till Sthlm lite då och då iaf ;) Sedan är det ju inte såå svårt för oss stockholmare att åka till Uppsala heller, så lite vinthundsträffar i Uppsala tycker jag låter som en bra idé!

Ja om inte annat så lär det säkert bli någon utställning där som jag åker till fast jag lär bli betydligt mer "rörlig" sen den dagen jag har körkort och egen bil, nu är jag beroende av päronen ;) Men till Uppsala kan jag ta mig utan problem, bussarna går rätt så ofta härifrån dit :laugh:

Åh vad roligt med en cirneco, jag är jättenyfiken på den rasen! Jag bor ju i Uppsala så jag röstar så klart på fler vinthundsträffar här i stan :D

Det är en cirneco dell´etna som jag planerar att köpa :love: Har varit i kontakt med en uppfödare som planerar att para sin tik nu i vinter och kanske får en lovande valp som kan passa mig, vi får se :D Längtar som en tok och planerar för fullt, kollar på halsband och koppel redan som den kan tänkas ha som vuxen osv. :o

Jag bor i Östhammar, nordost om Uppsala så det är låååååångt till sthlm där allt roligt verkar hända :(

Åhhhh, en etna valp... :love:Jag e med såååå sugen på en sån, att jag till och med överväger att vänta skaffa en whippet till just för jag är så sugen på en etna tik.....Så som det känns nu iaf.....

Men jag var verkligen suen på att skaffa en whippet tik till våren men avvaktar nog lite iom jag vill ta reda på mer om ETNA rasen o leta uppfödare osv. Ingen stress att hitt en men i framtiden sugen på en som tusan.....
Måste va min whippets ståöron som inspirerat mig till en hund till med stå öron haha.......
Vi får se vad som sker....
Lycka till med dina planer, ska bli kul att följa.

Vill du PM kennel???

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 905
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 152
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 752
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar