Själv har jag bara haft 2 raser som valpar, Borzoi o Silkens. Jisses vilken skillnad! Att ta hem en Borzoivalp är ju som att ställa in en ny vas i hemmet, mer bekymmer är det inte. Men en Silken...
Förskräckligt påhittiga. Runt 7 månader och nåt halvår framåt så är i synnerhet elkablar av alla sorter i farozonen. Och annat smått o gott som fjärrkontroller, telefoner, headset. Min telefonbok brukar ätas upp minst en gång i varje generation.
Merlin har pippi på bordsdukar. Det går inte att lämna köket med en duk på bordet och tro att den ska finnas kvar 5 minuter senare.
Att ha hundlucka i huset gör dom bortskämda så att stängda dörrar inte riktigt accepteras. Inte mycket färg o tapeter kvar runt dörrar som stängs ibland... Mina grindar i trä är snart genomtuggade. Merlin var i och för sig inte ens 3 månader innan han lärde sig att köra huvudet under grinden och lyfta upp den
Sen är dom plötsligen 3 år och man har en ny hund. En hund som aldrig gör nåt dumt, som aldrig förstör och är allmänt älskvärd på alla sätt o vis.