FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Grattis! Fina tjejerna :love:

Japp, det gjorde du ;)Min tant blev BT-4 och BIM-veteran. Dvs, bästa tik 4a (när man tar bästa tikarna från alla klasserna och utser den bästa) och sedan bästa tik bland veteranerna.

Här är lite bilder!
Wahidah:
dsc_5324-c.jpg

dsc_5338-c.jpg

dsc_5405c.jpg

Zala:
dsc_5537-c.jpg

dsc_5603-c.jpg

dsc_5619-c.jpg

BIM och BIR-veteran:
dsc_5711-c.jpg

Och så var Wahidah med i uppfödargruppen. Hon är hunden näst längst till vänster.
Uppfodargruppen_Thiana_Wahidah_Agnes_Wesper.jpg

KL.
Ibland ser hon inte klok ut i sina öron, fulsöt liksom :D

222478_10150243985985588_588725587_7788536_546817_n.jpg

Den här är värst :rofl:
216778_10150243985940588_588725587_7788534_683620_n.jpg

Några likheter? Dobby från Harry Potter
dobby_117938961.jpg

:rofl: Jag har också noterat likheten mellan Dobby en viss familjemedlem här hemma.

Vad stor hon börjar bli nu förresten! Så fin! :) Ska du börja komma till Jordbro med din något? Vi är där varje vecka numera. Nästa vecka börjar dessutom Whippetrace-träningen i Södertälje efter sommaruppehållet. Vi ska dit då för första gången. Kanske det även vore något för din lilla fröken?

Vi hade faktiskt tänkt att åka idag men det hanns inte med. Men nästa vecka om det är okej väder så kommer vi! Det ska bli kul att se vad hon tycker om det :D

Hihi - Dobby upp i dagen :rofl: :love: Hon är ljuvlig!

Haha eller hur!
Ja hon är så söt och snäll! Idag var hon med mig hos en kollega och vi var hemma hos honom och hälsade på hans shih tzu, åkte in till stan och åt lunch, åkte till en bilfirma och provkörde bilar och sen hem till honom igen. Hon sa inte ett ljud! La sig till och med och vilade när vi åt våran lunch på en uteservering och vilade medans vi provade bilarna.
Nu ligger hon utslagen i soffan och kommer nog att sova i mååånga timmar :D

Haha, det ironiska är att precis när jag suttit och fnissat åt din hund och Dobby - kläcker min arbetskamrat ur sig (som inte sett vad jag läst) "Vet du vem Arcano ser ut som? Han ser ut som han i Harry Potter - Dobby!".

Skönt att hon är så lugn och fin - precis som det ska vara :D

kl

Delar med mig av lite bilder från dagens ängspromenad. Ängen ligger 50 meter från huset där jag bor nu under sommaren och vi går där varje dag - helt ljuvligt! Hundarna älskar att springa där, gräset är lagom högt och ängarna runtom är inhägnade och eller har massa råg eller liknande som inte de vill springa i = relativt säkert för smitning. Hittills har jag inte sett ett enda djur på ängen. Det kan ju bero på att vi frekventerar fältet :p

Vackra, vackra Khaki
DSC_0323.jpg

Vackra, vackra Khaki och Cc!
DSC_0295.jpg

DSC_0273-1.jpg

Sötnos!
DSC_0254.jpg

DSC_0225.jpg

*kl*

Alltså... Min taniga lilla hund har börjat äta som en häst... Oerhört matintresserad, till en början till mattes stora lycka.... Tyvärr tummats på motion och annan träning senaste tiden :o. Nu ändring på detta! :)

Detta är vovven i dagsläget, kom gärna med kommentarer! Hon är ganska liten, men "satt" i kroppen (säger man så i resten av Sverige??).

226109_10150251467237444_695807443_7652768_4691927_n.jpg

Så underbara bilder på din och alla andras hundar, lite lessen i ögat för attmin gick sönder lagom till semestern :cry:

Har anmält Doris till Svensk vinnar utställning i Norrköping, hur nu det ska gå, börjar känna pirret redan nu ;)

Och Viper sk atävla i Rallylydnad i höst.

Så det blir till att öva både vänstervarv och lydnad nu :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 940
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar