FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

*KL*

Veeet ni, vi ska snart iväg på liten syskonträff :love: Ska träffa Wahidahs äldre helbror, som i alla fall senast jag träffade honom var jättefin. Bilder utlovas, nu ska jag iväg och packa kameraryggsäcken ;)

KL

Än en gång så hoppar jag in i tråden efter kanske 3 månaders frånvaro ;)

Brukar ofta läsa tråden men har desto svårare att logga in och skriva något. Hur som, jag kommer vara uppe i Stockholm med hundarna i veckan som kommer. Tror att jag åker upp i början av veckan, sedan stannar vi tills den 7:e då vi ska kolla in utställningen i...Vallentuna? Det var på ett flygfält i varje fall. Ska ställa ut monstret (aka valpen) och min stora i Norrköping den 21:e och håller på av att avlida redan nu! Så tänkte kolla in en utställning för att lugna nerverna.

Var var jag nu i allt pladder? Jo, om någon där uppe i huvudstaden har lust att träffas skulle det vara jättekul! Framförallt lördagen skulle funka bra då sambon jobbar :)

:D

Själv tycker jag Miiko är lite väl lik den här;
gremling.jpg

Eller vad säger ni?
DSC_0087.jpg

:rofl:

Håller med, klockrent :D

:rofl:

Jättegärna, har en crush på dina fina damer! Skulle vara superkul att träffas för du är lite av en salukiguru för mig :D

Haha, vad kul :D Någon gång den här veckan alltså? På onsdag kväll är det släphareträning (du kanske vill med?) annars har jag inget inbokat.

Hm, jag är lite sugen. Men vet inte riktigt om sambon orkar då, han jobbar för fullt och han är min skjuts (och sällskap förstås :angel:). Ska snacka lite med honom när han slutar jobbet ikväll!

Nu är jag uppe i Stockholm med mina monster och sambon är pratad med, lördag blir perfekt för oss att träffas!

Har lite ångest över utställningen den 21:e, Flora är TJOCK!! Hon väger typ 18,7 kg :eek:, iofs så växte hon som ogräs de senaste veckorna! En snabbmätning (måttband är läskiga) visar att hon är ungefär 60 cm i mankhöjd, två centimeter mindre än Nikki! Hon får varierad motion, men har haft problem med min häl och resten av skitkroppen. Kom på alldeles nyligen att dra ner på maten i förhållande till godiset hon får :grin: Här i Täby finns inga möjligheter att släppa hundarna heller, så what to do? Försöker leka med Flora i långlinan ett par ggr per dagen för att ge henne lite extra motion, har ni några tips? Vill ju inte banta en valp, hur mycket måste man skämmas på utställningen?

Glömde lägga till i mitt senaste inlägg, guuuud vad söt hon är! Whippetvalpar måste vara något av det sötaste som finns :love:

KL

Fick typ världens chock häromdagen när min pojkvän pekade ut på en hund med orden "kolla, den här hunden är så cool" och det var en italienare som spatserade där utanför! Är ju så van vid att folk inte gillar vinthundar av olika anledningar, så det bekräftar ju ännu mer att jag har valt rätt man;)

Jag har länge funderat på en "maskot", missförstå mig rätt, jag är ju en aktiv hundägare, men inte en aktiv jakthund utan mer en hund som hänger på, lite utställning, spår osv. Ni som är vana vinthundsägare, tål en italienare lek med burdusa weimaraners..?

Min italienare gjorde definitivt det. Men hon var av den lite större och "stadigare" typen. Så länge de är snabbare än de större hundarna så upplever jag inte att de är någon fara. Att däremot låta en italienare leka med vinthundar av samma storlek som en weimaraner skulle vara mer riskfyllt!

En italienare är verkligen en egen liten slags varelse! Klart att du ska ha en sådan! :)

KL.
Långnäsan :D
284211_10150248937715588_588725587_7841800_6149224_n.jpg

En vacker liten långnäsa! och hon ser redan sådär "vinthunds-klok" ut som dom gör när dom blir äldre:love:

kl

Jag är så glad:bump:
Idag röntgade vi hela Miikos bakben och veterinären var jättenöjd!
Hon såg en mini-pålagring i knät, men hon tror inte det kommer störa henne alls i framtiden. Hon sa också
"Jag förväntar mig ingenting annat än att Miiko kommer kunna springa lös varje dag i framtiden":banana:
Tänk att för knappt två månader sedan skulle jag avlivat henne och att "ödet"(?) gjorde att vi åkte till en vet. vi aldrig träffat förr. Hade vi åkt dit vi brukar hade Miiko varit död nu:crazy:tack Agria för att ni ville ha ett till utlåtande av en annan vet. innan Miiko skulle avlivas! och tack super-sjukgymnasten Charlotte Orrfors för din fantastiska support och ditt extra engagemang:love:

(Helvete, nu börjar jag snart grina...:bump:)

Åh nu kan jag inte hålla mig längre!! Har smygläst här alldeles för länge nu.. :P Jag har idag mejlat en whippet-uppfödare som har en valpkull just nu! :love:

Det är ju inte meningen att jag ska skaffa en hund just nu, utan om sisådär 2 månader tänkte jag....men jag kunde bara inte låta bli då "allt" verkar stämma med vad jag vill ha hos denna uppfödare och just med denna kull :o Förutom då...att jag tänkt skaffa en lite äldre valp för att "slippa" den jobbigaste valptiden...men nu tror jag det blir en liten skrutt ändå :p

Så förhoppningsvis så kan även jag inom en snar framtid stolt kunna vara med och skriva i denna tråd och berätta allt om min alldeles egna och efterlängtade vinthund! :love:

KL

Fick typ världens chock häromdagen när min pojkvän pekade ut på en hund med orden "kolla, den här hunden är så cool" och det var en italienare som spatserade där utanför! Är ju så van vid att folk inte gillar vinthundar av olika anledningar, så det bekräftar ju ännu mer att jag har valt rätt man;)

Jag har länge funderat på en "maskot", missförstå mig rätt, jag är ju en aktiv hundägare, men inte en aktiv jakthund utan mer en hund som hänger på, lite utställning, spår osv. Ni som är vana vinthundsägare, tål en italienare lek med burdusa weimaraners..?

Åh, vad kul! Har ju min älskade italienare :love: Hon är en riktig tuffing, har ingen hundkompis som är liten och allt går bra!

Det finns bara en hon inte kan leka med (Labrador/schäfer) han är extremt på, hårdhänt osv.. Så Tindra är rädd för honom, dessutom har han nästan skadat henne. Men som sagt det beror på vilket sätt den andra hunden är burdus. Hennes "storebrorsa" här hemma (samojed/border collie) är riktigt busig men ändå försiktig! Hon älskar även att leka med katterna och de med henne.

Ibland (läs ofta :p) är hon för modig för sitt bästa.

Det är iaf en helt fantastisk ras! :laugh:

Kunde fått hem William den 10 aug men valde att vänta tills jag arbetat klart på schema i v 34. Han hade dessutom skadat sitt ben vilket vinthundar med sitt tunna skinn lätt gör. Så de fick sy och stygnen ska tas bort på mån så hon förstod om jag ville vänta och vara säker på att allt är bra först. Har iallafall fått hans måttuppgifter nu, 34 cm runt hals med luft och 62 lång och 58 hög. Så nu har jag beställt halvstryp i konstläder med grönt band 5 cm brett från d***design som Melvin har med annat band ( de har samma halsbredd nästan, väldigt praktiskt :d: ) och ett vintertäcke från H***S och ett gammla modellen Hurrta regntäcke från H****i. En overall vilket jag aldrig tror kommer användas direkt finns oxå då jag fyndade en allväders från hurrta till Melvin förra året som var för stor eller iallafall för lång i benen. str 551. Melvins i fleece är 452 och den är perfekt för honom.
Har även köpt en ny boll i snöre, matskålar då jag kommer använda de 2 jag har nu till vatten. Biabäddskopian och lite reflexgrejer och västar. Är tidigt ute för allt var slut tidigt förra året när det är billigt. Har även fixat försäkring åt William. Väntar bara på flygbesked så jag kan boka tåg.

å jag längtar :love:

BuG9I.jpg

u5A09.jpg

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 940
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar