FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Idag har jag då tingat en whippetvalp!!! Jag är så lycklig, vilket pirr i magen..vilken underbar känsla!! :love:

Tack så mycket!! Och du det blir Cashmir ändå :D

Får man skriva kennelnamn här eller? :)

Här är en bild på honom iaf :love::
201185172614430516258_sbig.jpg

Du behöver inte skriva, jag känner igen valpen! :D

Den där MÅSTE du köra kapp med med tanke på stamtavlan. Stort, stort grattis! :love: Jag har varit lite intresserad av den kvarvarande tiken.

Haha gött då :D

Jaa det har jag tänkt börja med, ska bli jättekul att komma in i vinthundsvärlden nu överhuvudtaget :laugh:
Ja hans syster är en riktig läckerbit hon med...jag funderade verkligen på henne också, men bestämde mig för att fortfarande hålla mig till hanar ändå :p
Tack så jättemycket :love:

*KL*

OJ vad mycket nya valpar och äldre vinthundar det börjar dyka upp i tråden nu! :bump: Se till att slänga in mycket bilder på alla och berätta om allt som valparna tuggar sönder :angel:

Idag träffade jag och damerna bukemedlemmen InteAlls som ju nyss skrev här att hon skulle till Sthlm.
Vi såg till att fota finbilder på hennes hundar, gå en liten promenad och sedan blev det rastgårdsbus.

Först fotograferade vi Nikki, en underbart snäll tik som jag parade ihop med InteAlls för ett tag sedan, då hon behövde ett nytt hem och InteAlls ville ha en snäll vuxen saluki :)
Idag_kom_en_van_hit_med_sambo_och_tva_salukis_Vi_sag_till_att_fa_uppstallningbild_och_portrattbild.jpg

Nikki.jpg

Sedan fotograferade vi hennes "nykomling", en halvårsgammal sötnos vid namn Flora:
Flora_valpis_som_ar_ungefar_ett_halvar_gammal.jpg

68445_1312640778.jpg

Och så blev det som sagt var bus!
Nikki_och_Wahidah.jpg

62304_1312640785.jpg

SHIT :eek: Vad vacker den röda var :love::love::love:

Tur jag har en egen röding snart annars hade jag väl dött :D Det första jag ska göra dagen efter vi kommit hem är gå över honom med furminatorn. Misstänker att en del av hans ull går att tunna ur och då blir han nog en läckerbit :love:

Det var väldigt trevligt att träffas, dina hundar är lika sagolika i verkligheten :love: Och vilket tålamod du har, även om det var jag som var segast på att reagera när du skulle fota! Är sjukt tacksam för de vackra bilderna och framförallt för utställnings-boot campet :D

De här bilderna ska ramas in och upp på väggarna, sååå fina. Fattar inte hur mitt lilla monster kan se så...klokt och lugn ut!

paradiset: Tack, och visst måste man ha en röding, inget hem är komplett utan en! ;) Din vovve ser ju för gullig ut med allt fluff, men förstår vad du menar, ett tag såg Flora ut som en afghanvalp och det blir jobbigt med värme/regn osv.

KL

Tindra är inne i en väldigt busig period just nu. Hämtar allt hon kan hitta, vill helst leka jage :devil: (när jag vill att hon ska komma.. ), hon tycker uppenbarligen jag ska tapetsera om och hon är allmänt övermodig. På två dagar har jag fått borsta hennes tänder 4 gr, sniglar är tydligen poppis :crazy:

Men hon har blivit jätte duktig på att äta sin mat, är lättlärd, duktig när jag klipper hennes klor och har badat med oss, (måste ta kort nästa gång)! Var tvungen att kompensera med lite bra grejer :p

Men ÅH så go ändå :love:
Lite bilder:

img_0004_159891972.jpg

img_0391_159770854.jpg

img_5158_159714281.jpg

img_1044_158787980.jpg

Sötnosen! :love:

Passa bara så att hon inte hoppar ut medan du cyklar! Som du har märkt så har hon börjat komma in i den övermodiga och impulsiva fasen i livet och det är tyvärr lätt att benbrott inträffar vid den åldern.

Man kan säga att den unga italienaren gärna prövar sina vingar. Som den inte har. ;)

kl
Tillbaka på buke efter semestern (är "jobb-bukare" ;) ) Härligt att se alla vackra hundar och söta valpar här i tråden!
Min valp har blivit utvald ur kullen för ca två veckor sedan, och kommer till mig på torsdag! Jag kan knappt bärga mig, all shopping är "klar" (blir man ju egentligen aldrig).

Rut - Enigma Sweet Ruth O'Mine :love:

OJ vilken söt! (och jag kan inte låta bli att tänka på hur fint det hade varit om öronen alltid var sådär på dem :angel:)

Nää, jag läängtar tills de ställt sig upp! Eller, det har de nog redan, när jag träffade henne i förra veckan hade det ena ställt sig, och flera andra i kullen hade ställda öron redan ;)
De är sjukt söta med ståöronen! Och sjukt snygga som vuxna ;)

Ni som har hurrtas täcken. Om hunden är 62 från nacke till svans, vad har ni för str? Köpte ett 70 cm av gamla modellen till utgående pris men jag tror magbandet kommer vara ända bak och det går ej på en hane. Nu kanske jag kan sy om lite om andra mått fungerar annars säljer jag det vidare.

Tack för omtanken :bow: men hon sitter fast!

Inte nog med vingar, hon verkar tro att hon är gjord av stål :p

Ni som har hurrtas täcken. Om hunden är 62 från nacke till svans, vad har ni för str? Köpte ett 70 cm av gamla modellen till utgående pris men jag tror magbandet kommer vara ända bak och det går ej på en hane. Nu kanske jag kan sy om lite om andra mått fungerar annars säljer jag det vidare.

Mina är 62cm långa och på Zala passar 65-täcken bra och på Waha är 60 perfekt, för hon har så lite kroppsmassa. Har något som är 70, men de sitter inte bra någonstans. Bäst är väl att köpa måttbeställda om man inte kan hitta något i affär som sitter bra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 935
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 766
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar