Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bara någon enstaka? Var bor du människa? Se till att ta en sväng förbi Sthlm någon gång kan du få träffa massor
Haha jag bor långt uppe i de norrländska skogarna Kul att höra Jag har nog haft en inskränkt syn på vad man kan använda vinthundar till
Jag vet som sagt var inte vad som riktigt krävs av en signalhund, men om det krävs att den när som helst på dygnet ska vara redo att "arbeta" och alltid göra ett bra jobb, då är nog inte en vinthund det perfekta valet. De är lite väl mycket "idag går det bra, men jag kanske inte har lust imorgon".
Jag har noll koll på vinthundar whatsoever! Har sett nån enstaka under mina år i livet. Så till er med såna vovvar: hur kom det sig att det blev just en vinthund? Vad använder ni dem till?
Har sett en massa bilder här med härliga vovvar
kl*
nu har jag kollat igenom alla bilder i hela tråden
helt fast i dessa vackra vinthundar!
är det någon som bor runt malmö eller göteborg som man hade fått hälsa på?
Okej hehe..tack för svaret!
Det jag helst hade velat är att JAG ska få sitta i baksätet med valpen och någon annan kör Och då vill jag helst också få ha honom i knät...men nu kommer han ju va hela 4 månader när jag hämtar honom..så blir inte det lite för stort för att ha i knät? Jag känner ingen som har en bur att låna ut :/
Det jag egentligen mest tänker på är att jag inte vill att uppfödaren ska se mig som oseriös eller så om jag inte har bur med mig och väljer att sítta bak med hunden.
kl*
nu har jag kollat igenom alla bilder i hela tråden
helt fast i dessa vackra vinthundar!
är det någon som bor runt malmö eller göteborg som man hade fått hälsa på?
Vad skoj att du också gillar de underbara vinthundarna. Jag bor i Malmö och har gärna sällskap på någon promenad. Just nu är jag på semester, men kommer ner i slutet på augusti. Var bor du?
Jag bor i Göteborg och här finns fler vinthundar hos mina vänner. Podenco, Borzoi osv. Men min får bo in sig först då han är en omplacering och kommer hem först v 34 från Irland till oss
*KL*
Jag söker efter en ras som skulle passa mina behov och som skulle bli bra som en signalhund endast för de behov jag har. Jag fick ett tips om vinthundar, och en whippet lät bra. Därför tänkte jag dra hit där de vinthundnördarna finns
Vad tror ni? Skulle en whippet passa som signalhund?
Och jag vill gärna veta hur mycket motion den skulle ungefär kräva per dag? Jag vill verkligen inte råka skaffa en hund som blir olycklig eller stressad av för lite motion hos mig.
Jag ska tillägga att jag har tänkt först skaffa en vuxen hund av den rasen jag beslutar mig för då jag aldrig haft hund tidigare (och för att valpar - hur söta de än är - är ett verkligt slit )
Tack i förväg för all hjälp!!