FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

*kl
Åhh idag har jag fått klappa och pussa på lite Saluki's.
Var ute och gick med min syrra och en kompis.
Då träffade vi på min arbetskollega och hennes två salukis =)
Så förhoppningsvis kanske det blir till och fota lite snart när ny kamera införskaffats.

Åh, vem är det ni träffade? :p Det finns ju en del salukis i Sthlm ändå. Vill du träffa fler kan du alltid komma och klia lite på mina :)

Åh, vem är det ni träffade? :p Det finns ju en del salukis i Sthlm ändå. Vill du träffa fler kan du alltid komma och klia lite på mina :)

M och hennes två N och C, den tredje B har en kompis till henne just nu..
Så har jag lyckats bestämma mig för vilken ny system jag vill köpa så ska jag förhoppningsvis kanske fota hennes "odjur" snart :D

Jo har ju träffat dina två någon gång på en buketräff :)

Perfekt! Jag bor på en gård utanför svedala där jag pluggar för tillfället :) Börjar igen den 22a med praktik 1 månad! Hade varit supersnällt om jag fått hälsa på, och kanske fota dina fina, har nämligen en systemkamera då det är en stor hobby för mig :laugh:

Men åh vad skoj :D Då får vi absolut träffas och du får så klart gärna fota pojkarna. Vi kanske kan komma ut till din gård och hälsa på? Finns det inhägnade hagar så vore det ju alldeles perfekt :D

Hej alla!

Har inte hunnit vara här så mycket det sista men jag blir glad över att se att vinthundstråden håller igång :-) Det var ju jag som startade den allra första ;)

En av mina uppfödda valpar som nu är snart två år och av rasen Greyhound, blev för ca en månad sedan övergiven i ägarens lägenhet tillsammans med afghan. Det ligger ett tragiskt människoöde bakom men det finns inget försvar för sånt här :-(

http://www.bltsydostran.se/nyheter/karlskrona/hundar-tvingades-dricka-ur-toaletten(2880221).gm

Jag som var såå noga med mina valpköpare :-(

Så småningom behöver denna underbara Greyhoundhane ett nytt, kärleksfullt och livslångt hem. Vet ni här på bukefalos någon som är intresserad. Denna hane är underbar, glad, vacker och lätt att ha att göra med. Han är blåbrindel och mycket vacker.

Så oerhört tragiskt och ledsamt, men skönt att det uppdagades innan det var för sent för dem båda. Lycka till med att finna ett bra hem till din hane!

Tack och som sagt om ni känner någon som kan tänkas vara intresserad och som ni kan gå i god för så får ni gärna höra av er

Nu är det bara 2 dagar kvar tills jag får åka och hälsa på min sötnos :love: men hela 2,5 veckor kvar tills han får följa med hem..... Jag längtar ihjääl mig nu!!
Men det ska bli såå kul att hälsa på uppfödaren och träffa så många härliga hundar, och får nog dessutom första gången träffa Galgo Españols!! :love:
Ska verkligen försöka att inte glömma kameran :D

Här är en lite nyare bild från uppfödaren på min stora kille, med hängöronen :p
201189233524280516258_sbig.jpg

Nä men fy vad tragiskt :crazy: Tur ändå att polisen kom dit av någon anledning så att hundarna får en ny chans :)

Åh han är så jäkla söt :love: Öronen kommer att rätta till sig. Jag har ännu inte sett en enda vuxen whippet med kepsöron och din goding lär inte bli den första. Sådär ser de ut som valpar - öron åt alla håll :D

Khaki såg ut bland annat sähär:
8 veckor
DSC06320.jpg

Typ 10-11 veckor.
DSC07951.jpg

Khakist.png

Båda hans öron ligger precis som de ska nu - nästan alltid!

haahahaha tack så mycket för dom bilderna, fick mig ett riktigt gott skratt nu!! dom öronen levde ju verkligen sitt eget liv :rofl::rofl: Men guuuud så söööt han var i sånna öron!!! :love:
Då kanske även Cashmirs öron rättar till sig så småningom då...fastän jag fortfarande är tveksam till det då ingen av hans 9 syskon hade sånna öron efter 2månaders ålder, och han är 3,5 snart...men vi får väl se :p

kl
I torsdags hämtade jag hem Rut :love:
Hon är hittills en underbar, enkel valp. Sover hela nätterna, har inte kissat/bajsat inne en enda gång än, så peppar peppar ;)
Igår var hon med mig på jobbet första dagen, och fann sig snabbt, sov större delen av dagen, busade lite med sina saker därimellan. Iof medförde det en riktigt vild fladdermus på em/kvällen, men det är ju bara roligt! Vi gick ut i skogen och satt på en sten ett tag så hon fick stojja runt lite :)

dsc_0374_161934208.jpg

rutalan_161934281.jpg

rut_161934271.jpg

dsc_0358_161934195.jpg

dsc_0367_161810724.jpg

dsc_0362_161934179.jpg

dsc_0387_161934242.jpg

Då kanske även Cashmirs öron rättar till sig så småningom då...fastän jag fortfarande är tveksam till det då ingen av hans 9 syskon hade sånna öron efter 2månaders ålder, och han är 3,5 snart...men vi får väl se :p

När tandbytet börjar komma igång så lever öronen ofta sitt eget lilla liv. Men det rättar till sig. Bland IG som ju har samma typ av öron som whippet så brukar man säga att det är bättre att de råkar få kepsöron än ståndöron, eftersom kepsöron oftare rättar till sig.

Min italienare hade förutom upprättstående öron under tandbytet även en liten period när hon var tio månader där öronen stod rakt upp. Men det blev fina rosenknoppsöron av det med. :) Dafne var mer kepstypen som valp och det händer att hon fortfarande drar på sig kepsen ibland.

Så sorgligt. Hoppas det ordnar sig för finingarna! Hör av mig om jag vet någon som är intresserad.

KL

Grattis till alla fina valpar! :love:

Vilken sötnos!

På den här bilden är Vilja ca 3,5 månader. Hon har hört något spännande ute på balkongen :D

269036_10150226696335588_588725587_7616256_5614946_n.jpg

Såhär ser hon, för det mesta, ut just nu snart 5 månader gammal. Fortfarande ganska stora dock :p

222478_10150243985985588_588725587_7788536_546817_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 929
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 766
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar