FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Jag måste förresten få skryta lite! :D Dafne sprang som skjuten ur en kanon på träningen igår och var riktigt intresserad av trasan efteråt.

Efteråt kom en man (som jag inte vet vad han heter men han har en skitsnabb greyhound som i princip springer i fatt trasan varje gång) fram och kommenterade att han tyckte att Dafne var riktigt riktigt snabb. När han fick reda på att hon bara är 12 månader så blev han uppriktigt förvånad. Han tyckte med andra ord att Dafne såg väldigt lovande ut! :love:

Dafne i väntan på att trasmaskinen ska anlända:
DafneiJordbro.jpg

Åh, kul, och jag sääääger ju att Dafne är toppenbra ;) Nästa vecka tror jag att jag kommer till träningen igen. Waha borde ha slutat löpa då också. Gäller bara att jag blir frisk från en dum jävla förkylning jag lyckats få nu.

Jag vet! Och du har ju alltid rätt! :D Men det är kul att höra fler säga det. Själv vet jag ju att jag alltid är partisk och tycker att hon är finast i världen.

På tal om finast i världen så har jag förresten bestämt mig för att anmäla mig till Whippetklubbens utställning i Vingåker i början på oktober. Hon har ju växt till sig väldigt mycket och nu känns det som om jag kan ställa ut utan att komma med en allt för liten tanig plutt. Hur jag ska ta mig dit är en annan fråga, men det löser sig nog.

Håller tummarna för att Wahida slutar löpa till nästa vecka! :) Hade du förresten tid för en träff idag (eller kanske i morgon då din förkylning är bättre)?

Nåja, jag har inte alltid rätt, men jag försöker ju ha rätt så ofta som möjligt :angel: Skitbra att du bestämt dig för utställning också, jag tror det kommer gå finfint! Anmäl till stora Sthlm också när du ändå är igång ;)

Idag fotade jag nya "finbilder" på mina damer. Porträtt på båda dårarna och uppställningsbild på Zala som för ovanlighetens skull stod stilla i några sekunder utan att se ut som om himlen trillat ner i skallen på henne. (Det där med att stå still är JÄTTEtråkigt när man ju kan springa runt och leta efter goda pinnar att äta upp..)

Wahidah:
dsc_0718-copy.jpg

Och Zala:
dsc_0750-copy.jpg

Och_en_uppstallningsbild_Hon_brukar_aldrig_vilja_sta_still_nar_man_ska_fotografera_henne_men_idag.jpg

Jag måste förresten få skryta lite! :D Dafne sprang som skjuten ur en kanon på träningen igår och var riktigt intresserad av trasan efteråt.

Efteråt kom en man (som jag inte vet vad han heter men han har en skitsnabb greyhound som i princip springer i fatt trasan varje gång) fram och kommenterade att han tyckte att Dafne var riktigt riktigt snabb. När han fick reda på att hon bara är 12 månader så blev han uppriktigt förvånad. Han tyckte med andra ord att Dafne såg väldigt lovande ut! :love:

Dafne i väntan på att trasmaskinen ska anlända:
DafneiJordbro.jpg

GILLAS (saknar en gilla knapp här, så som man har på FB.

*KL*
På söndag är det ÄNTLIGEN LC träning här i närheten av vi bor, och då ska Puma få springa sitt 1:a licenslopp, äntligen....så nu hoppas jag på massa träningar så att hon kan få sin licens.
Trist oxå när det är träningar så sällan, man vill ha ju ha riktig tända på trasan.

Sköra?? Det ville jag inte höra nu :p Jag bytte ju ras efter att min lilla sköra chihuahua gick bort mot en stabilare hund nu, (och därför jag valde whippet och inte italiensk vinthund), så sköra hoppas jag verkligen inte dom är :eek: annars är det ju helt fel rasval jag gjort :o

Jag kan tala för italienaren och de är inte sköra, utan bara övermodiga som valpar. Men jag sticker inte under stolen med att det hänt en del benbrott på just IG.. Men det är ännu fler som behandlar dem som sköra varelser, så de blir rädda.. De får aldrig testa sina vingar (kontrollerat) då lär de sig inte heller.

Varje gång vi möter en ny hund så är den andra ägaren livrädd att Tindra ska skadas.. Jag kan förstå det, för hon ser ju skör ut. Men hon är en riktigt tålig och stark tjej! Så underskatta ej IG ;) (Iaf inte när Tindra hör, hon tror hon är starkast i världen :p)

KL

Det växlar snabbt med Tindra. För någon vecka sedan var det bara bus som gällde. Nu sover hon nästan hela tiden och växer så det knakar!

På måndag blir hon 4 månader :love:

Trist oxå när det är träningar så sällan, man vill ha ju ha riktig tända på trasan.

Du får göra som oss! Vilja har sig egen "trasa" som hon får jaga här hemma. Det är en gosedjursbanan fastknuten i ett snöre som i sin tur är fastknuten i en pinne. En person håller Vilja och den andra personen springer iväg med bananen i släp, sen släpps Vilja och vips! så har du släpbananträning :D:D

298438_10150261291265588_588725587_7965652_7182631_n.jpg

Det växlar snabbt med Tindra. För någon vecka sedan var det bara bus som gällde. Nu sover hon nästan hela tiden och växer så det knakar!

På måndag blir hon 4 månader :love:

Vilja växer också så att det knakar. Just nu är det bakbenen som har övertaget! Dom har växt (borde vara färdigväxta nu?) först så hon ser lite kul ut i kroppen :p

Båda bilderna är ifrån idag. På första bilden är det nya selet med!

301561_10150260889795588_588725587_7961696_4358202_n.jpg

292872_10150261295525588_588725587_7965709_3183847_n.jpg

Ursäkta en liten blåögd dogdigger som smyger in i tråden :crazy: men jag har en hobby som teckningartist och kunde inte motstå att rita din Wahidah från dina foton. Jag är inte helt säker på vad copyright reglerna säger om detta och därför hoppas jag att du inte hade något emot det.

Om du vill så kan jag lägga upp ett foto av teckningen här då jag tror inte att jag kommer att ha tillgång till en skanner den närmaste tiden.

Tack!

Åh, jag älskar när andra gillar mina hundar och framförallt om de ger sig på att göra teckningar och liknande av dem :D
Du får mer än gärna visa mig vad du gjort!

Jag kom också på att virriga jag inte hade laddat batteriet på kameran så jag tog till webcam, det gick ganska så bra så jag hoppas att du ska kunna se lite detaljer ändå! :D

inydtk.jpg

2dr9ma1.jpg

Det är två stycken med lite olika ljus på bakgrundsbilden och på den ena syns Wahidahs hals lite mera.

Jag hoppas att du tycker om dem! :crazy:

Senast ändrad:

ÅH så fint! :bump: :D

Och när man ändå pratar om Wahidah.. Nu är datum bestämt för lydnadsdebuten och jag har anmält och allt. :crazy:
Upptäckte efter att jag anmält att det samma dag, på samma plats som lydnadtävlingen kommer vara "fest i byn". Tävlingen kommer de ha i ett centrum istället för på brukshundklubben och i det centrumet ska de ha musik och dans och gud vet allt vad det var. Samtidigt är även "hundens dag" med sjuttioelva olika aktivieter.

Nog för att jag tycker att "ska man tävla ska man göra det ordentligt" och därför bara anmäler till de största utställningarna osv, men hade jag inte kunnat pricka in något lite mindre arrangemang till lydnadsdebuten?! :eek: Håll tummarna för att vi överlever!

hej!
Funderade lite på detta med färjer på hund... trodde att en hund som är reggad som tex svart &vit var 50% vit 50% svart. men såg en hund som är svart med lite vitt på bröstet och han var reggad så? Borde inte den vara reggad som svart med vita täcken? eller har jag helt fel? två utav mina whippar är reggade som röda med vita täcken och den tredje som blå &vit och detta kan stämma då dom två röda har mycket mindre vitt än rött och den tredje är nog nästan 50/50 vitt/grått. Men jag kan ha helt fel då jag inte har så bra koll på hur man reggar färg osv. Någon som vet?

Så vitt jag vet finns det inga riktiga "regler" för sånt där. Vissa raser har ju att "max si och så mycket vitt är tillåtet" och liknande, men på raser där alla färger är tillåtna verkar det som om gränserna är mer flytande. Titta lite på saluki och alla grizzlefärgade, där kan vi snacka om förvirring när det gäller färgnamn ;)

Tack :D försökte verkligen anstränga mig med att få Wahidahs karaktär i teckningen, jag vet inte riktigt om jag lyckades .. men hoppas det.

Nu blev man ju sugen på att testa teckna andra hundar också! Vinthundar är de lättaste då de har lite mindre hud/fett än vanligt har jag märkt :angel:

KL

Behöver lite stöd.. Tindra har ätit något olämpligt och spydde jätte många gånger vid 12-tiden idag. Jag är inte bra på att hantera när mina djur är sjuka (känslomässigt).

Hon har fått i sig vätska och har inte spytt något mer. Hon är alert, har ingen feber men vill mest ligga och vila sig.

Det jag undrar är: Vad är bäst att ge henne att äta senare?

Tack!

KL

Behöver lite stöd.. Tindra har ätit något olämpligt och spydde jätte många gånger vid 12-tiden idag. Jag är inte bra på att hantera när mina djur är sjuka (känslomässigt).

Hon har fått i sig vätska och har inte spytt något mer. Hon är alert, har ingen feber men vill mest ligga och vila sig.

Det jag undrar är: Vad är bäst att ge henne att äta senare?

Tack!

Det är inte konstigt om hon är trött om hon spytt mycket. Har du någon koll på vad hon kan ha ätit?
Fördelen med om de spyr jämfört med om de skiter knasigt eller något är ju att det går snabbare för dem att få ut vad de nu ätit när de spyr :)

Jag brukar faktiskt göra så att jag ger vanliga maten till mina hundar om deras magar inte är på topp, just för att de ska få något som de är vana vid. Dock ser jag till att då lägga maten i blöt ordentligt, så att det blir mer som gegga än torrfoder innan jag ger maten. Fördelen är att man då även får i hunden vätska, som ofta behövs.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 927
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 152
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 765
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar