FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Tack :D försökte verkligen anstränga mig med att få Wahidahs karaktär i teckningen, jag vet inte riktigt om jag lyckades .. men hoppas det.

Nu blev man ju sugen på att testa teckna andra hundar också! Vinthundar är de lättaste då de har lite mindre hud/fett än vanligt har jag märkt :angel:

Jag tycker det syns en hel del, även om jag tänker mig henne som någon som i princip alltid ser väldigt(!) busig ut. Dock har jag för mig att hon inte ser speciellt busig ut på just de bilderna du tittat på, så om busblicken inte är med då förstår jag :D

och visst är vinthundar perfekta med sina smala, slanka kroppar :D De är även perfekta att ha på undervisningar och föreläsningar om anatomi och exteriör för att visa folk precis var alla ben och allt sitter i kroppen osv. Har tappat räkningen på hur många gånger Wahidah fått vara just "visningshund" ;)

Ge henne lite vätskersättning (pyttelite i taget i början så att hon inte kräks) så hon inte blir uttorkad. Koka upp en liter vatten och rör ner 2 msk druvsocker/honung, 1 tsk salt och 1/2 tsk bikarbonat och låt svalna.

Är det enbart kräkningar och ingen diarré och hon fortsätter att kräkas under eftermiddagen så skulle jag nog slå en signal till veterinären. Kräkningar kan uppstå om det har fastnat något i tarmen. Det ligger ju i valpars natur att pilla i sig både det ena och det andra. Kontakta även veterinär om hon visar tecken på förgiftning (om hon har kräkts för att hon ätit något giftigt).

Annars går det bra att ge henne vätskeersättning resten av dagen och kanske lite risavkok. I morgon kan du ge små portioner ris blandat med morotspuré. Verkar det som att det inte är magsjuka, utan bara att hon har fått i sig något olämpligt så kan du ju fortsätta med hennes vanliga mat. Är det magsjuka/gastroenterit så kan det vara lämpligt att ge skonkost ett par dagar, t.ex. kokt ris och kokt vit fisk eller kyckling.

*KL*

Jag e super glad, idag sprang Puma sitt 1:a licenslopp i LC och gjorde det super fint så det blev godkänt :bump:
(Ja, jag e kanske lite överdrivet glad, men sån e jag haha)

Det som var så kul var att hon verkligen visade mig i dag HUR kul hon tycker LC är, det är lixom hennes grej :banana:
Det var ju typ 2 månader sedan sist (varit kass med träningar) och ändå sprang hon så sjukt bra i dag än vad hon gjort innan :love: min underbara Puma.
Nu hoppas jag det blir träning snart igen, så hon kan ta licens lopp nr. 2 & 3...så hon får sin LC licens! :banana:

GRATTIS! :D

Och nej, det är inte fånigt att bli överdrivet glad för en sådan sak. När Wahidah hade sprungit sitt första licenslopp (som hon sprang helt galet snyggt) så blev jag såhär glad:
Sahar_glad_blir_en_Ninni_efter_att_ha_fatt_bekraftat_att_Wahidahs_forsta_licenslopp_blev_absolut.jpg

:angel:

kl*

åhhhh, igår var jag och hälsade på min blivande lilla Whipp-tjej. 6 veckor är hon nu och det känns som att dessa 2 veckor innan jag får hämta henne kommer gå såååååå långsamt!
P8210078JPG-for-web-normal.jpg

P8210091JPG-for-web-normal.jpg

33-2.jpg

314.jpg

men ååhh vilken sötsak :love:
För mig är det 12 dagar kvar tills jag får hämta hem min buse, tiden verkligen sniiiglar sig fram!!
Ni råkar inte bo i närheten av Norrköping? :p

visst är hon :love:

hade en hel lista på namn när jag åkte upp för att välja valp men när jag såg henne så försvann alla dom namnen och det kändes helt självklart att hon var en liten "Loppan" :D
tyvärr har jag en bit till Stockholm, håller till i Östergötland

Men nu kan jag ju nästan räkna ihop några ötsgötar här på fingrarna :D:D Massa fina vintisar, behöver ni springyta så har jag en stubbåker:rofl:

Här hos mig händer det inte så mycket just nu, Idéfix är underbar som vanligt liksom:D

Han är med i husrenoveringen varje dag och njuter av nya hemmet som ligger mitt i skogen utan staket, han får en egen damm, sjö och egna fält att springa över. Han sover mycket gott om nätterna.

Men det ska storbadas, sen har jag inhandlat ett superbra regntäcke på ullared, kanske blir fototajm att lägga ut i ullaredstråden kanske:p

Red- Chili- Fotot när du kramar om W är en favorit i repris, heeeelt fantastisk bild!!

FrittePower, var i Östergötland befinner ni er då? :D

Eeehh... Har lika långt till linköping-norrköping-örebro. Nånstans där i skogen du vet fast i motala kommun fast postadress närke. Ute och far över hela östergötland dagarna i ända:D

Jag kan skicka ett pm om stubbåkerna haha!

Finns det förresten ingen annan här, eller någon ni känner, som har vinthund och bor i Linköping eller Norrköping?? Vore jättekul att nångång få vara med i en vinthundsträff :)

Önskar verkligen jag kunde åka iväg o låta några hundar springa.
Men det har varit en bedrövlig sommar.

Först var det Hejsan som blev ormbiten, ni kanske minns bilderna ett antal sidor bakåt (i maj?) när hon såg ut som en hamster...
Sen blev hennes mormor ormbiten, höll på att stryka med, det krävdes serum o flera dagar på djursjukhus. När Lizzie sen började tillfriskna så blev hon plötsligt dålig igen. Nu hade hon både Anaplasma o Borrelia!

Pricken rev upp ena benet för 2 veckor sen och är allmänt hopplös. Inga trattar sitter mer än nån minut. Dag 2 rev han ut dränet, dag 3 var stygnen borta. Det är ett elakt sår längs med hela knäleden på ena bakbenet och hundrackarn gör det bara värre, större o djupare.

Sista veckan har han varit drogad med Nozinan plus att jag mycket bokstavligen sitter med honom varje vaken minut. Har är nerklämd mellan mig o ryggen på fåtöljen. Det är enda sättet att få honom att låta bli såret o bandagen.

Nu är jag så less på att sitta fast med trasig hund, ta det lugnt med sjuka hundar o s v, så ni kan inte ana.

Skulle egentligen varit på jobbintervju förra veckan men hur skulle man lyckas med det utan hundvakt?

Mitt upp i alltihop så var det dags för Diva att valpa, hon fick en valp, en chinchillafärgad pojk, tisdagen förra veckan, så det är i alla fall nåt positivt och inte enbart sjuka hundar. :) Fast det är klart, jag har inte plats för fler hanar hemma, hade hoppats på tik, så nu måste bra hem hittas till lillen under hösten också.
DSC_0031.jpg

Men nu kan jag ju nästan räkna ihop några ötsgötar här på fingrarna :D:D Massa fina vintisar, behöver ni springyta så har jag en stubbåker:rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 921
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 152
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 765
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar