FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Jag älskar att kolla på gamla bilder, men jag hatar när jag inser att många av mina älskade fyrbeningar inte lever längre, hatar att vara realistisk och tänka på att jag inte kan ta hem alla hit osv :cry:

Pegasus ja.. Du har bra minne ;) Vad jag vet så bor han fortfarande på kenneln. De har inte hittat något nytt hem till honom även om han var på G att flytta.. förra vintern? Tror inte de letar nytt hem speciellt aktivt heller, om de ens letar. Kunde jag bara lösa allt praktiskt osv så hade jag inte tvekat en sekund på att ta honom om jag fick.

Förövrigt är du aldrig inloggad på msn! Fyskäms på dig :p

Mja, nog för att dom är ruskigt fina, men jag vill nog ha en lite mer förig hund :D Skulle jag gå efter utseendet skulle jag nog dock redan ha en hel flock.

Äschdå, förighet är överskattat :angel: Menmen, skämt åsido, vill du klappa salukis någon dag så är det bara att hojta till. Det är ju inte direkt långt mellan Sthlm och Uppsala :)

Hihi, veeeeet ni? Nu har jag anmält Wahidah till hennes livs första LC-tävling! :bump::bump:

Årsmärke beställt, anmälningsavgift betald, tågbiljetter bokade och boende + skjuts till själva tävlingen är fixad och klar. Allt är klart! Damerna har dessutom precis löpt, så jag behöver inte oroa mig för något sådant dumt :D
Jag kom dessutom undan relativt billigt!

Kommer åka till en god vän i Jönköping, hon har också saluki. Där kommer jag vara i nästan en vecka och så åker vi till tävlingen tillsammans :D Hennes föräldrar bor i närheten och har också vinthundar och de har ett stort sandtag i närheten. ÅH vilken vinthundsresa det kommer bli :love:

Håll nu tummarna för att det går bra för Waha. Hon var tokduktig när hon skulle ta licensen, men hon har ju aldrig tävlat förut..

Zala som ju är hennes mamma har tävlat två gånger och fått ett cert.
I en kull som är Zalas kusiner så finns tre LC-champions och en av dem har vunnit kapp-SM och Pegasus, som är nästan helbror med Waha tog cert första gången han tävlade LC.

Det finns m.a.o. en hel del duktiga hundar i den släkten. Jag har inte ens koll på alla, det kanske finns fler :p I alla fall så är jag toknyfiken på att se hur bra Wahidah kan bli :D

Åh, nu bombar jag den här tråden med inlägg, meeen jag hoppas att ni inte har något emot att se LC-bilder på underbara Pegasus och underbara Fein (som jag lånade hem några månader). Hade ingen aning om att jag hade de här bilderna fram till för någon minut sedan :p

DSC_4878%20c.jpg

DSC_4876%20c.jpg

DSC_4884%20c.jpg

DSC_4892%20copy.jpg

Vissa saker fastnar på hjärnan, så är det bara:D

Vad kul med LC-tävling! Är det flera dagars tävlande då? Härliga bilder på P och F,stämingsfullt ljus. Alltid kul när dem tar trasan, jackpott liksom :D

Vissa saker fastnar på hjärnan, så är det bara:D

Vad kul med LC-tävling! Är det flera dagars tävlande då? Härliga bilder på P och F,stämingsfullt ljus. Alltid kul när dem tar trasan, jackpott liksom :D

:D

"Bara" en dags tävlande, men det är hela dagen och förhoppningsvis kommer många hundar :) Sedan är det bara att hoppas på att domaren dömer rättvist (alltid lite smådumt med rena bedömningssporter...) och att Wahidah får springa med snälla hundar. Det sista hon behöver är att bli påflugen av någon dum hund, med tanke på att jag fått jobba som fan på att få henne att fungera med att springa med andra..

Men åh närbilden var ju det charmigaste jag sett i afghanväg:love:
Dem ser ut att tycka det är skönt sträcka ut i vårsolen, kul med bilduppdatering:laugh:

Underbara bilder! LC-fältet i sista bildinlägget är ju ljuvligt solkysst. Kul med LC-tävlingen också. Jag ska försöka få licens på båda mina i år. Det är en träning på lördag i Köpingebro (Ystad) men jag jobbar. Ska försöka byta passet, håll tummarna!

Afghanerna: Härlig närbild! Första bilden med, och vad fint med så mycket vintisar bakom!

Vi har varit i Landskrona och busat med en vän med hund (och jag har fått rida mycket tjusiga hästar vilket var helt fantastiskt, men det hör nog inte helt hit).

Lycka är stora fält och någon i hasorna!
DSC06919.jpg

Charmknutten Khaki....
DSC06929.jpg

Någonstans ur bild är den jagande kompisen..Cc är domare.
DSC06934.jpg

Yum yum
DSC06980.jpg

Senast ändrad:

Alltså du... du MÅSTE skaffa en bättre kamera! Du skulle kunna ta så förbannat bra bilder om du bara fixade en. Det är jag övertygad om :p

Och självfallet håller jag tummarna för att du kan komma iväg på LCn! Själv hoppas jag att det snart blir släphareträning här. Fröken W har inte jagat trasa sen i höstas någon gång. Nu när jag anmält henne till tävling så är jag nästan orolig för att hon glömt hur man jagar :D (Som om hon skulle ha glömt det.. hon står försjutton och skriiiiiiker så fort man närmar sig ett LC-fält.. :o)

Melli:

Se till att byta ditt jobbepass på lördag, för Puma har inte börjat löpa i nu så jag ska till LC träningen i Köpingebro med henne, hade ju varit SUPER om du med kom dit!!!! :banana:

Det där är inte juste att säga till en fattig student. Fick en plötslig lust att krossa den i princip obefintliga spargrisen. Nej nej nej! Sådana förlustelser får vänta. Suck! :p Håll tummen för ett välbetalt sommarjobb! :D

Memma: jag har mejlat mina arbetskamrater. Hoppas att någon kan byta! Kan vi åka med er i så fall eller har ni full bil?

Nämen! Att jag inte visste att ni skulle dit. Vi tänkte också åka men beslöt igår att låta bli. Jag ska till skåne på fredag e.m. och ställa i malmö på söndag, så vi tänkte först passa på att ta Zorias sista licenslopp i samma veva. Men så ställde vi in det, mest för att det blir så stressigt. Och så att Zoria inte är allt för trött på söndagen med. Annars hade vi setts där! :laugh:

Nämen! Att jag inte visste att ni skulle dit. Vi tänkte också åka men beslöt igår att låta bli. Jag ska till skåne på fredag e.m. och ställa i malmö på söndag, så vi tänkte först passa på att ta Zorias sista licenslopp i samma veva. Men så ställde vi in det, mest för att det blir så stressigt. Och så att Zoria inte är allt för trött på söndagen med. Annars hade vi setts där! :laugh:

Men HALLÅ!!!!! Nu tycker jag allt ni får tänka om....pliiissss du kan väl ändra dig??? Kom på LC:n......

Hade ju varit skit kul att trfäffa dina "affar" och dig, så slipper ja va helt ensa, på lördag där, ja e ju helt grön på detta med LC så det hade varit skoj med sällskap som har kolla på det hela o som kan förklara för mig!!
SÅ, det jag vill komma fram till: TÄNK OM!!!!! :D

*KL*

ÅH, jag hittade precis en rolig sak :D Ett hundrastest på SVTs hemsida :D Enligt det testet ska jag inte ha hund!
Bor man naturnära i stan, men i en liten lägenhet kan man inte ha något annat än tax, men vill man tävla så fungerar inte tax heller - resultatet: jag kan inte ha hund :p

http://svt.se/2.152250/hundquiz

Enligt testet ska inte jag heller ha hund. :D

Edit: Vilket märkligt test. Vill jag ha en lekfull och sällskaplig hund och bor i en etta så kan jag bara få ha tax, men bor jag i en större lägenhet så får jag inte ha tax, utan enbart labbe. Vad menar testet, trivs inte taxar i större lägenheter än ettor? Ännu märkligare blir det när man väljer sällskaplig hund och bor i villa, då får man varken ha tax eller labben, men däremot flera andra hundraser.

I vilket fall blir testet inte relevant för oss i den här tråden, för det fanns ju inga vinthundar med! ;)

Senast ändrad:

Underbart :D På samma sida kan man dessutom se vad hunden menar med sitt kroppsspråk (http://svt.se/2.151307/kolgrp_hundar). Där står det att hundar som har låg svansföring är osäkra, undergivna eller har dåligt självförtroende... Ehm.. Betyder det att många av våra vinthundar ständigt är osäkra :D

Och justja, om hunden viftar med svansen: "Den viftande svansen visar nyfikenhet, glädje eller jaktiver."
Zala, ja hon viftar med svansen som en tok när hon gör utfall mot andra hundar - och det är inte av glädje :p Det är för att hon är spänd som en tok.

ÅH vad jag älskar sådana där sidor.

Var tvungen att göra testet, jag fick välja mellan Boxer, dobermann, Jack Russel, schnauzer och Mellan Pudel...... ;)

Nä, håller mig nog allt till vinthundar!

Vilken knäppt test,
Jag får som förslag border collie, borderterrier, dobermann, jämthund, jackrussel, schnauzer, shetland sheepdog.

Ganska brokig skara jyckar bara för att jag vill ha en aktiv gårdshund:D Nä vinthundar funkar fint för mig:love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 954
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 053
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar