FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Härliga, glada bilder! Ser perfekt ut att släppa vintisar där:) Du behöver ju inte köpa en värstingkamera, att ta dubbla sommarjobb räcker nog:laugh::idea::angel:

Jag får inte heller ha hund. Tusan! Blir blocket för Cc och Khaki då. Fast de ser allt ut att trivas där de ligger utslagna i sängen just nu. De får stanna :D

Lite intressant att de kallar Sloughin för [slåggi], vilket fick mig att undra hur det egentligen ska uttalas. Jag har alltid uttalat det [sloougi]. Vet ni?

FritteP: Det var jättefint för dogsen där. Fantastiskt att vara bland hästhagar igen. Fast det var en del fasaner och katter. Jag tror Cc jagade upp nåt av det i träden vid ett tillfälle. Oups! Håller tummarna för en cashig sommar, men vem ska passa hundarna?!? Frivilliga? :angel:

*KL*

Såg ni det där "huset fullt av hundar" på SVT nu då? :p
Såg ni då afghanen och italienarna som var med i själva "introt" av programmet? Det är våra lekkompisar :D

:banana: Haha, men tänk igenom det här nu. Det är två månader med tre galna whippar i huset. När JAG tänker på det så låter det ljuvligt, men ja...du kanske ska nämna något om det till maken. Han verkar konstigt nog inte ha samma inställning som oss (vettiga) hundgalningar :D

:banana: Haha, men tänk igenom det här nu. Det är två månader med tre galna whippar i huset. När JAG tänker på det så låter det ljuvligt, men ja...du kanske ska nämna något om det till maken. Han verkar konstigt nog inte ha samma inställning som oss (vettiga) hundgalningar :D

Jag har tänkt igenom det :D Mkt ute lek o spring så ska dem nog vara super nöjda, och min make har INGET att säga till om längre, han har ju ändå sagt att han ska jobba hela sommaren för dem troligtvis hade mega mkt jobb i sommar så...ja min sommar kan ju lika bra gå åt till det jag älskar näst mest i världen (min som Melwin älskar jag allra mest) HUNDAR!!! (oki, älskar maken oxå....)

*KL*

Idag fick Wahidah busa med sin favorit-lapphund! Det var en månad sedan de sågs senast och tja, de blev lite glada åt att se varandra igen :p
(Zala var också med, men hon sprang knappt något. Jag misstänker att hon känner av sin dumma tå...)

Titta så fint de sprang, sida vid sida.
dsc_2164-copy.jpg

Sedan blev det lite mer brottning. Tror det är jättebra att Wahidah får brottas lite med hundar nu också, så att hon inte är rädd för att vara nära andra när det ska tävlas i LC.
dsc_2174-copy.jpg

dsc_2179-copy.jpg

dsc_2187-copy.jpg

dsc_2193-copy.jpg

Haha, när jag ser dem där bilderna får jag för mig att idefix och Wahidah skulle tokgilla att leka med varandra:D
Härliga bilder!

Underbara bilder!!!pussade på tre stycken tre veckors saluki bebisar i helgen......mmmmmmm så söta!!tur att dom inte va Greyhounds!!.........då hade jag haft tre nya hundar:•)

Vi MÅSTE ses någon gång så att vi kan se hur bra Idefix och Waha skulle leka :D

Gillar att inte maken har någon talan här! Vi får ta det per PM!

R_C: Tokhundar! Det syns att de saknat varandra.

Det hade de verkligen gjort.

Och veeet ni, idag har jag pussat (och fotograferat) en halvårsgammal borzoi :love: Hon var vääärldens sötaste och snällaste! Hade det inte varit för att hon var om möjligt ännu värre bajsätare än Zala så hade jag kidnappat henne :p

Nuså, dags för ytterligare en bildbomb från mig. Hoppas ni gillar vad ni får se.

Dagens afghan:
dsc_2229-copy.jpg

dsc_2237-copy.jpg

Dagens borzoi:
dsc_2240-copy.jpg

dsc_2245-copy.jpg

Dagens salukitant:
dsc_2250-copy.jpg

dsc_2254-copy.jpg

KL.
Vi letar så smått efter en ny hundras eftersom vi var tvungna att ta bort vår älskade Björne.
Vad har ni, vinthundsfolket här på Buke, för erfarenhet av italienska vinthundar?
Vi söker efter en aktiv ras i lite mindre format till framförallt sällskap. Den ska kunna vara med i stallet också (och allra helst på ridtur!) och det är där jag känner att det kanske inte passar om det är så att dom har mycket jakt i sig?

Edit: Vi vill ju ställa ut också :D

Kul att ni är nyfikna på vinthundar! Visst bor du i Sthlm? Jag har en granne som har två italienska vinthundar och en afghan, så vill du är du välkommen hit (lite norr om Sthlm) så får du hälsa på både italienare, afghan och saluki ;)

De är ju absolut aktiva sällskapshundar, och enligt mina erfarenheter verkar italienarna vara lättare att ha lösa utan att sticka på vilt. De jag pratar med har italienare som inte vill jaga något som är lika stort eller större än dem själva, och det är ju i princip allt förutom fåglar :p

Dääremot så tror jag inte att de lämpar sig som stallhundar. På sommaren kan det säkert fungera, men de fryser lätt. De som min granne har fryser så fort det blir nollgradigt om de är stilla mer än någon sekund - ibland även om de har tröja på sig.

Sedan är jag personligen lite skeptisk till italienarnas extrema exteriör, med de kraftigt krökta ryggarna och mycket vinklade bakbenen. Ja, jag är medveten om att alla inte står så alltid, men många verkar göra det väldigt lätt och det känns inte hälsosamt alls. Dessutom har flera av de jag träffat haft hälsoproblem. Den ena av grannens har problem med knäna (det behöver och ska opereras), den ena, eller om det var båda, har dåliga tänder och en annan som ägs av en vän har någon autoimmun sjukdom som gör att den tappar både päls och klor.

När det gäller utställning så går det ju att ställa ut vilken ras som helst (förutom border collie :p). Så tja, det beror ju på vad man prioriterar högst, hälsa eller utställningsmeritsmöjligheter? (Nej, det går nog aldrig hand i hand :grin:). Vill du ha utställningsmeriter så är det nog bara att kolla vilka kennlar som ligger som vinstrikaste kennlar och vill du ha hälsosam hund är det bara att kolla noga på exteriören bland de som inte presterar på utställning och kanske presterar på lure coursing eller annat arbetsområde.

Pm:a adressen till borzoien - jag kan kidnappa! Har massa hästskit det är bara komma ut och mumsa:love:

Adressen är Stockholm - m.a.o. KOM HIIIIT så vi kan dra ihop en vintisträff! ;)

Till alla:

Idag blev mina damer lite busiga när vi gick koppelpromenad och en tant frågade om de var valpar... Kände mig tvungen att filma, så tja..
Här kommer en film på min 10åriga "valp" Zala :D
http://www.youtube.com/watch?v=1fiB53tW2No

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 954
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 053
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar